Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben 2006. január 13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
ELTE ÁJK Április 25. Bíróságok, ügyészségek költségvetése Dr Darák Péter.
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Központi bankok kialakulása, hazai fejlődés és hatályos szabályozás
Elkülönített állami pénzalapok
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Közigazgatási alapismeretek
Az Országos Bírói Tanács összetétele és feladatai
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Készítette:Makra Betti Dátum:
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Államháztartási alapismeretek
A regionális politika 1996 után Magyarországon
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A tanszabadság Dr. Szüdi János oktatási szakértő.
Önkormányzat és állam.
Az igazságszolgáltatás: Résztvevő szervek, a bíróságok
A polgármesterség változásai Veresegyház október 15. Dr
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Pécs, március 6. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Minisztériumok, központi közigazgatás
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közbeszerzési szabályok változása és
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Előadás másolata:

Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.

2 Magyar Universitas Program – a felsőoktatás átfogó reformja 1.A képzési rendszer átalakítása 2.Az intézményi finanszírozás és gazdálkodási szabályozás reformja 3.Az intézményi irányítási rendszer reformja 4.Hallgatói jogok, támogatások bővülése 5.Intézményfejlesztési program magántőke bevonásával – PPP

3 A gazdasági autonómia-bővülése 1. Finanszírozási garancia A törvény az új képzési szerkezet teljes kiépülésének idején (kb ben is) garantálja az intézményi támogatás reálértékének megőrzését, ezért a képzési támogatás a KSH által meghatározott mindenkori nemzetgazdasági átlagkeresethez viszonyítva kerül megállapításra. 2. A gazdálkodási szabályozás reformja az előirányzatok közti átcsoportosíthatóság, a maradványok megtartása és akkumulálása, a saját bevételek külön számlán történő kezelése, a befizetési kötelezettségtől mentes vállalkozási tevékenység, a fejlesztési célra fordítható ingatlanértékesítés, a saját ingatlan hasznosítása, a vállalkozás, a gazdasági társaság, alapítvány létrehozásának joga; kockázati alap létesítése, a beruházási feladatokhoz a hitel törlesztésének kötelezettségvállalása, a korlátokhoz kötött hitelfelvétel biztosítása és az állampapír-jegyzés lehetősége szellemi termék feletti rendelkezés joga

4 A felsőoktatási intézmény stratégiai döntés- előkészítő és a végrehajtás ellenőrzésében közreműködő szerve. Delegáltak (7-9 fő):3-4 fő: a szenátus jelöltje (ebből 1 HÖK jelölt) 2-3 fő: az oktatási miniszter jelöltje. Hivatalból tagja a rektor és a gazdasági főigazgató. A felsőoktatási intézmény vezetője A felsőoktatási intézmény döntéshozó és a döntés végrehajtását ellenőrző testülete. A felsőoktatási intézmény irányítása Rektor Gazdasági Tanács Szenátus

5 A Gazdasági Tanács 1. A Gazdasági Tanácsok március 1-én kezdik meg működésüket. 2. A Gazdasági Tanács tagjai nem visszahívhatók és nem utasíthatók. 3. A megbízatás ideje 5 évre szól, egyszer meghosszabbítható. Főbb összeférhetetlenségi szabályok Nem lehet a Gazdasági Tanács tagja, aki n köztisztviselő, vagy polgármesteri tisztséget tölt be, n a Kormány tagjai és az államtitkárok, n politikai pártban tisztséget tölt, illetve töltött be, fizetett pártalkalmazottként foglalkoztatták vagy foglalkoztatják, feltéve, hogy a kizáró ok megszűnése óta még nem telt el legalább öt év, n önkormányzati, országgyűlési vagy európai parlamenti képviselő, n tagja a szenátusnak, n tagja más felsőoktatási intézmény gazdasági tanácsának, n az állami felsőoktatási intézmények kivételével, az oktatási miniszter felügyelete alatt álló költségvetési szervvel közalkalmazotti jogviszonyban áll.

6 A Gazdasági Tanács főbb feladatai Közreműködik a szenátus döntéseinek előkészítésében: n költségvetés, n intézményfejlesztési terv (egyéb fejlesztések), n gazdálkodó szervezet alapítása, gazdálkodó szervezetben részesedés szerzése, gazdálkodó szervezettel történő együttműködés, n ingatlan vagyon hasznosítása, elidegenítése, n hitelfelvétel, n a felsőoktatási intézmény szervezete, szervezeti egységének létesítése, átalakítása, megszüntetése, n az intézmény gazdálkodásában a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság érvényesítése – a fenntartóhoz fordulhat n a Szenátus bizonyos jogosítványait átruházhatja a Gazdasági Tanácsra. Rendszeresen - de évente legalább két alkalommal - áttekinti a felsőoktatási intézmény működését, gazdálkodását.

7 Kormányzati delegáltak Országos viszonylatban 69 kormányzati delegált tag. A delegált tagok között kiemelkedő számban vannak a gazdasági élet vezető személyiségei, köztük n 5 volt pénzügy- illetve gazdasági miniszter n a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége elnöke, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke és alelnöke n a Befektetői Tanács 4 tagja n 6 bankvezető n 27 vállalatvezető