Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné
Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája. Szent-Györgyi Albert
Kutatási módszertan készítése Kérdőívek és megfigyelési szempontsor tervezése Mérőbiztosok felkészítése Mérések lebonyolítása Statisztikai eredmények kiértékelése Tananyag készítése kutatási eredményekből Kétnyelvű zárótanulmány készítése A projektben megvalósult feladatok
tananyag célok, követelmények tanítás, tanulás interakciók formái vezetési stílus, vezetői attitűd együttműködési és döntési képesség nevelőtestület nevelői attitűdrendszere A didaktikai kultúrát általában meghatározó tényezők
tanórai folyamatok tervezése tanórai folyamatok szervezése, irányítása tanulásszervezés módja korszerű oktatási módszerek alkalmazása (tanulási képességet intenzívebben fejlesztők) tanulás ösztönzése, értékelése tanóra légköre tanár személyisége tanóra eredményessége, célok teljesülése A didaktikai kultúra mélyebb feltárásához használt változók
Mérőbiztosok felkészítése
Mérési helyszínek A mérésben résztvevő intézmények száma: 21
A kutatásban résztvevő közoktatási intézmények: Magyarország: Ady Endre Gimnázium és Szakképző Iskola, Csenger Báthory István Gimnázium és Szakközépiskola, Nyírbátor Bessenyei György Gimnázium, Kisvárda Bónis Sámuel Általános Iskola, Nyírtét Demecseri Oktatási Centrum Esze Tamás Gimnázium, Mátészalka Kandó Kálmán Közlekedési Szakközépiskola, Gimnázium, Záhony Kazinczy Ferenc Általános Iskola, Nyíregyháza Képes Géza Általános Iskola, Mátészalka Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Fehérgyarmat Móricz Zsigmond Általános Iskola, Pátroha Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola, Ibrány Nyíregyházi Főiskola Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Petőfi Sándor Közgazdasági Szakközépiskola, Fehérgyarmat Petőfi Sándor Általános Iskola, Nyírkércs Szent Miklós Görög Katolikus Általános Iskola, Nyíregyháza Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola, Nyíregyháza Tiszavasvári Általános Iskola Zelk Zoltán Általános Iskola, Nyíregyháza Zrínyi Ilona Általános Iskola, Apagy Zrínyi Ilona Gimnázium, Nyíregyháza
Sárospataki továbbképzés
tartalmi, szervezeti, módszertani kultúra fejlesztése (IKT eszközök) tantervi feltételek szülők és tanárok viszonya együttműködés a munkaközösségekben továbbképzések, szakmai előadások, bemutató órák anyagi, erkölcsi elismerés tapasztalatcserék iskolán kívüli programok, kapcsolatok „asszisztencia” fejlesztése tehetséggondozás A tanári és intézményi hatékonyság növelésének feltételei