A V&AA (Voxels and Additive Algorithms) Rendszer (Professor J. Peredy, BUTE). n Innovativ módszerek a 3(és több)D-s számítógépes modellezésben. n Egész.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

A Dijkstra algoritmus.
Készítette: Nagy Mihály tanár Perecsen, 2006.
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
A vízszintes mérések alapműveletei
Fibonacci-sorozat.
FRAKTÁLOK.
Kiegészítés a turulmánia 7. részéhez
Metszeti ábrázolás.
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Metszetek.
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
talp-1 This chapter is about the orthic triangle of the isosceles triamgle. This type of triangle is very interesting in itself. Now we will examine.
Számold meg a fekete pontokat!
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Continuum and Digital Computer (An elementary Approach) J. PEREDY Dr. Habil. Prof. Em. A folytonosság és a digitális számítógép (Egy elemi megközelítés)
Matematika I. Deák Ottó 2. heti előadás mestertanár
Vektormező szinguláris pontjainak indexe
A sugárkövetésen illetve a sugárzási egyenleteken alapuló képkidolgozási módszerek egybevetése. A sugárkövetéses módszernél a szemünkbe jutó fénysugarak.
Digitális Domborzat Modellek (DTM)
DIFFERENCIÁLSZÁMÍTÁS ALKALMAZÁSA
FRAKTÁLOK.
A Windows grafikus felülete
OPERÁCIÓKUTATÁS Kalmár János, 2012 Tartalom A nulla-egy LP megoldása Hátizsák feladat.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
A folyamatok térben és időben zajlanak: a fizika törvényei
PPKE ITK 2008/09 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 2. Kontextuális.
Mérés koordináta mérőgépen KMG programozásának alapjai
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
A virtuális technológia alapjai
A GEOMETRIA MODELLEZÉSE
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
Matematika III. előadások MINB083, MILB083
Térelemek ábrázolása hatiránypontos perspektívában
Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre
2D képszintézis és textúrák
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A mágneses indukcióvonalak és a fluxus
Diplomamunka Geometriai invariánsokat interpoláló rekurzívan finomítható felületek Valasek Gábor ELTE IK, 2008.
Geometriai invariánsokat interpoláló rekurzívan finomítható felületek
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Bevezetés az alakmodellezésbe II. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Sims-1 This chapter is about Simson line. The question arises in connection with orthic triangles: from which points should we draw perpendicular lines.
Lineáris programozás.
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
Gazdaságstatisztika 11. előadás.
A differenciálszámtás alapjai Készítette : Scharle Miklósné
Képek feldolgozása 7. osztály.
Web-grafika II (SVG) 6. gyakorlat Kereszty Gábor.
Slides for Quantum Computing and Communications – An Engineering Approach Chapter 7 Searching in an Unsorted Database Sándor Imre Ferenc Balázs.
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Valószínűségszámítás II.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Máté: Orvosi képfeldolgozás12. előadás1 Három dimenziós adatok megjelenítése Metszeti képek transzverzális, frontális, szagittális, ferde. Felület síkba.
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Alapvető raszteres algoritmusok, szakasz rajzolása, DDA, MidPoint algoritmus.
Árnyékszerkesztés alapjai
Inverter applications
Épületelemek árnyéka.
Tárgyak műszaki ábrázolása Metszeti ábrázolás
2. A számító- gépes grafika eszközei
Képsíkrendszer transzformáció
Tárgyak műszaki ábrázolása Metszeti ábrázolás
Dijkstra algoritmusa: legrövidebb utak
Előadás másolata:

A V&AA (Voxels and Additive Algorithms) Rendszer (Professor J. Peredy, BUTE). n Innovativ módszerek a 3(és több)D-s számítógépes modellezésben. n Egész számok összeadásán alapuló algoritmusok. n Görbék és görbült felületek direkt számítógépes kezelése, a szokásos poligonos, poliéderes közelítés mellőzésével.. n Új alapelvek a szabadon formált görbék és felületek kezelésére. n Hatékony párhuzamos műkö- désű 3D-s grafikus processzor architektúrák.

A V&AA (Voxels and Additive Algorithms) Rendszer (Professor J. Peredy, BUTE). n Innovativ módszerek a 3(és több)D-s számítógépes modellezésben. n Egész számok összeadásán alapuló algoritmusok. n Görbék és görbült felületek direkt számítógépes kezelése, a szokásos poligonos, poliéderes közelítés mellőzésével.. n Új alapelvek a szabadon formált görbék és felületek kezelésére. n Hatékony párhuzamos működésű 3D-s grafikus processzor architektúrák.

A V&AA (Voxels and Additive Algorithms) Rendszer (Professor J. Peredy, BUTE). n Innovativ módszerek a 3(és több)D-s számítógépes modellezésben. n Egész számok összeadásán alapuló algoritmusok. n Görbék és görbült felületek direkt számítógépes kezelése, a szokásos poligonos, poliéderes közelítés mellőzésével. n Új alapelvek a szabadon formált görbék és felületek kezelésére. n Hatékony párhuzamos működésű 3D-s grafikus processzor architektúrák.

Görbék a V&AA rendszerben. A V&AA rendszer a görbék igen széles, (gyakorlatilag korlátlan) választékát képes kezelni. 1Parabola 2Ellipszis 3Szinuszgörbe 4Csavarvonal 5Harmadrendű görbe 6Exponenciális görbe 7Egyenes

Görbék a V&AA rendszerben. Hogyan rajzol görbét a V&AA rendszer... n Egy egyszerű algo- ritmussal (lásd a kö- vetkező képeket) rácsértékeket rendel a pixe-lek sarkaihoz. n Kivilágítja azokat a pixeleket, ahol a négy sarokponti rácsérték nem azonos előjelű.

Görbék a V&AA rendszerben. A rács- értékeket előállító algoritmus bemutatésa a szinuszgörbe példáján. Az algoritmus az alábbi regiszterekkel dolgozik: Az algoritmus az alábbi regiszterekkel dolgozik: R, X, Y, XX, XXY, és egyik rácspontról annak valamelyik szomszédjára lépve az R regiszterben adja az ahhoz tartozó rácsértéket. és egyik rácspontról annak valamelyik szomszédjára lépve az R regiszterben adja az ahhoz tartozó rácsértéket. Induljunk el példaként a P pontból, ahol is a regiszterek értékei Induljunk el példaként a P pontból, ahol is a regiszterek értékei XXY=-1, XX=-3, X=8, XXY=-1, XX=-3, X=8, Y=-2, R=2 Y=-2, R=2 P

Görbék a V&AA rendszerben. A rács-értékeket előállító algoritmus bemutatésa a szinuszgörbe példáján. Görbék a V&AA rendszerben. A rács-értékeket előállító algoritmus bemutatésa a szinuszgörbe példáján. Kiindulunk tehát a P pontból,ahol Kiindulunk tehát a P pontból,ahol XXY=-1, XX=-3, X=8, XXY=-1, XX=-3, X=8, Y=-2, R=2. Y=-2, R=2. Egy Y lépés felfelé: Egy Y lépés felfelé: XX=XX+XXY=-4, R=R+Y=0. XX=XX+XXY=-4, R=R+Y=0. Azon regiszterek tartalmát, amelyek utolsó betűje azo- nos a lépés iránnyal, hozzá- adja az utolsó betű elhagyá- sával adódó regiszterhez. Azon regiszterek tartalmát, amelyek utolsó betűje azo- nos a lépés iránnyal, hozzá- adja az utolsó betű elhagyá- sával adódó regiszterhez. P

Görbék a V&AA rendszerben. A rács-értékeket előállító algoritmus bemutatésa a szinuszgörbe példáján. Görbék a V&AA rendszerben. A rács-értékeket előállító algoritmus bemutatésa a szinuszgörbe példáján. Kiindulunk tehát a P pontból,ahol Kiindulunk tehát a P pontból,ahol XXY=-1, XX=-3, X=8, XXY=-1, XX=-3, X=8, Y=-2, R=2. Y=-2, R=2. Egy Y lépés felfelé: Egy Y lépés felfelé: XX=XX+XXY=-4, R=R+Y=0. XX=XX+XXY=-4, R=R+Y=0. Egy X lépés jobbra: Egy X lépés jobbra: X=X+XX=4, X=X+XX=4, R=R+X=4. R=R+X=4. P

Szabadon formált görbék a V&AA rendszerben. Szabadon formált görbék a V&AA rendszerben. A V&AA rendszerben a szabadon formált görbék szokásos típusait (Bésier, spline, stb.) könnyűszerrel implementálni lehet. Ki van azonban egészítve a rendszer egy újszerű szabadon formált görbe- típussal is, amely nem alkalmaz fogópontokat, hanem a szabadkézi mű- vészi rajzolás munkamód- szerét próbálja követni. A V&AA rendszerben a szabadon formált görbék szokásos típusait (Bésier, spline, stb.) könnyűszerrel implementálni lehet. Ki van azonban egészítve a rendszer egy újszerű szabadon formált görbe- típussal is, amely nem alkalmaz fogópontokat, hanem a szabadkézi mű- vészi rajzolás munkamód- szerét próbálja követni.

Felületek és testek a V&AA rend- szerben. Alapfogalmak. A térbeli objektumokat a voxel térben ábrázoljuk. A voxelek a teret hézag- mentesen kitöltő A térbeli objektumokat a voxel térben ábrázoljuk. A voxelek a teret hézag- mentesen kitöltő a) kockák, vagy a) kockák, vagy b) csonkagúlák. b) csonkagúlák. A koordinátarendszer XZ síkja a képsík, egységnégyzetei a pixe-lek. Minden pixelre ráépül a voxe-lek egy-egy oszlopa.

Felületek és testek a V&AA rend- szerben. Felületek és testek ábrázolása. n Egy egyszerű algoritmussal rácsértékeket rendelünk a voxelek sarkaihoz.(Minden voxelnek 8 sarokponja van.) n Azon voxelek képviselnek egy felületet, amelyeknél a 8 sarokponti rácsérték nem azonos előjelű. n Azon voxelek képviselnek egy testet, amelyeknél a 8 sarokponti rácsérték mind negatív előjelű.

Felületek és testek a V&AA rend- szerben. A kisérleti rendszer főbb jellemzői. n Igen széles, gyakorlatilag korlátlan formaválasztékot nyújt. n Egyesíti magában a felület- és a testmodellező rendsze- rek jellegzetességeit. n Hatékonyan rajzolja meg a felületek és testek kontúr- görbéitit és metszésvonalait, továbbá állítja elő árnyalt ké- peiket. n Semmilyen más közelítést nem tartalmaz, csak azt, amit a számítógépi hardver (pl. képfelbontás) megszab.

Felületek és testek a V&AA rend- szerben. A kisérleti rendszer főbb jellemzői. n Igen széles, gyakorlatilag korlátlan formaválasztékot nyújt. n Egyesíti magában a felület- és a testmodellező rendsze- rek jellegzetességeit. n Hatékonyan rajzolja meg a felületek és testek kontúr- görbéitit és metszésvonalait, továbbá állítja elő árnyalt ké- peiket. n Semmilyen más közelítést nem tartalmaz, csak azt, amit a számítógépi hardver (pl. képfelbontás) megszab.

Felületek és testek a V&AA rend- szerben. Egy jellegzetes feladat. A görbült felületek számító- gépes ábrázolásának általá- nosan használt módszere a felület sík hároszög-lapokkal való közelítése (a triangulá- ció). Ez számos kényesebb geometriai feladatnál zavaró, nehézkes. A V&AA rend- szerben trianguláció nem szükséges, és az elfajuló esetek is jól kezelhetők. Kö- vessük nyomon az ellipszoid felfúvódását. A görbült felületek számító- gépes ábrázolásának általá- nosan használt módszere a felület sík hároszög-lapokkal való közelítése (a triangulá- ció). Ez számos kényesebb geometriai feladatnál zavaró, nehézkes. A V&AA rend- szerben trianguláció nem szükséges, és az elfajuló esetek is jól kezelhetők. Kö- vessük nyomon az ellipszoid felfúvódását.

Felületek és testek a V&AA rend- szerben. Egy jellegzetes feladat. Az ellipszoid az előző ábrán még olyan méretű volt, hogy az egyköpenyű hiperboloid- dal való áthatása során a látható felülete két részre oszlott, mivel a hiperboloid- felulet egy keskeny darabja eléje került. A felfúvódás során most elérkezett az a helyzet, amikor a két felulet éppen érinti egymást, s az áthatási gorbének egy kü- lönleges, u. n. kettős pontja van. Az ellipszoid az előző ábrán még olyan méretű volt, hogy az egyköpenyű hiperboloid- dal való áthatása során a látható felülete két részre oszlott, mivel a hiperboloid- felulet egy keskeny darabja eléje került. A felfúvódás során most elérkezett az a helyzet, amikor a két felulet éppen érinti egymást, s az áthatási gorbének egy kü- lönleges, u. n. kettős pontja van.

Surfaces and Solids in V&AA. The V&AA 3D Modeler (Test Version). (By Professor J. Peredy, BUTE.) Az ellipszoid towábbi felfú- vódása során az ellipszoid- felület az érintési pont kör- nyezetében is a hiperbolo- idfelület elé kerül. Ezzel az áthatási görbe jellege is megváltozik. A V&AA rend- szerben ez a kényes átme- net a két felület érintkezésé- vel járó elfajuló eseten ke- resztül simán végigkövethe- tő. mígnem az ellipszoid lát- ható felülete válik ketté. Az ellipszoid towábbi felfú- vódása során az ellipszoid- felület az érintési pont kör- nyezetében is a hiperbolo- idfelület elé kerül. Ezzel az áthatási görbe jellege is megváltozik. A V&AA rend- szerben ez a kényes átme- net a két felület érintkezésé- vel járó elfajuló eseten ke- resztül simán végigkövethe- tő. mígnem az ellipszoid lát- ható felülete válik ketté.

Parallel Computing and the V&AA System. (By Professor J. Peredy, BUTE.) The algorithms of the V&AA System lend themselves for parallel computation. The parallel algorithms in question can be realised on general- purpose parallel random access machines as well as on special “graphic engine” processor networks. On the figure the 3D V&AA algorithm is represented describing a general surface up to the 3rd degree. In the same time it can be considered as a chart of a special tree-type processor network where the PE-s represented with the same colour correspond to the same co-ordinate direction, and are active in the X, Y and Z steps.

Parallel Computing and the V&AA System. (By Professor J. Peredy, BUTE.) In this phase 9 Fetch and Add type operations run parallel. The phase 1) of an X step.

Parallel Computing and the V&AA System. (By Professor J. Peredy, BUTE.) In this phase 3 Fetch and Add type operations run parallel. The phase 2) of an X step.

Parallel Computing and the V&AA System. (By Professor J. Peredy, BUTE.) In this phase with a single Fetch and Add operation we get the final register value in the new grid point. The phase 3) of an X step.

Néhány szó az elméleti háttérről (Professor J. Peredy, BUTE.) A matematika tudományos és műszaki alkalmzásaiban szereplő feladatokat napjainkban igen sok- szor digitális elektronikus számító- gépek segítségével vizsgáljuk. A folytonosság és az infinitézimális mennyiségek a matematikai ana- lízis meghatározó alpfogalmai, a digitális számítógépek elvi felépí- tése viszont minden vonásában jellegzetesen véges és diszkrét. Kiépíthetőnek látszik azonban a matematikai alapfogalmak egy ezzel összhangban álló, alternatív rendszere.

Néhány szó az elméleti háttérről Egy pixegörbe szomszédos pixelek sorozata a pixel-síkon (az ábrán rózsaszínnel jelöl- ve). Két pixel különbsége egy pixelnégyes (az ábrán a két zölddel keretezett pixel kü- lönbsége a zöld pixelnégyes). Ha egy pixelgörbe valamennyi pixelének képezzük a különb- ségét a görbe valamennyi más pixelével, akkor az így kapott „különbségi mező” a deriválthoz hasonló szerepet játszhat a pixelfüggvények vizsgálatában.

Néhány szó az elméleti háttérről Az oszlopok kezdőpixeleinek (az ábrán ferde kereszttel je- lölve) a különbségei bizonyos feltételek mellett a teljes kü- lönbségi mezőt kifejezik. A kezdöpixelek soraiban látható két pixelnyi vizszintes vonalak az illető, és a tőle hárommal jobbra álló kezdőpixel különb- ségeit jelölik. Mivel ezekre illeszkedik pixelegyenes (a fe- kete keretű pixelekkel jelölve) akkor az eredeti pixelgörbe az y=y’ differenciálegyenlet meg- oldásának felel meg.