„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP 3.2.2 mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, 2007. június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Az önkéntesség helyi népszerűsítése és önkéntes pont létrehozása Mezőkovácsházán külföldi modellek hazai alkalmazhatóságának lehetőségei Előadó: Tóth Zoltánné.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
EUDRS Az egész vízgyűjtőterületre kiterjedő koncepció alapja, hogy a folyó által felfűzött, geográfiailag meghatározott víztestek fejlesztését úgy kell.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
DPR kommunikáció alapelvei
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Településmarketing Értékaudit.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
Az ÚMVP intézményrendszere
Önkormányzatok turisztikai feladatai
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Hejőkeresztúr Község.  Komplex Instrukciós Program  Táblajáték Program  Generációk Közötti Párbeszéd Program  Tehetséggondozás (képzőművészet, zene,
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél munkacsoport munkájának bemutatása dr. Pavluska Valéria egyetemi docens, PTE

A szakértői munkacsoportok célja „A Sombereki Caritas Központ további működtetése, illetve szolgáltatásainak, feladatainak fejlesztése és bővítése, valamint újabb források igénybevétele érdekében egy stratégiai terv kidolgozása a program fenntarthatósága, folytatása érdekében, valamint további, a projekthez kapcsolódó pályázatok előkészítése” A nonprofit marketing munkacsoport célja: a szakterülethez kapcsolódó programjavaslatok a SCK projekt fenntarthatósága és fejlesztése érdekében

Közreműködők Balogh Anikó Mocsolád-Civilház Kht ügyvezetője Dina Miletta egyetemi tanársegéd, PTE Kárpáti Árpád ifjúsági referens, Baranya Ifjúságáért Kht ügyvezetője dr. Pavluska Valéria egyetemi docens, PTE

A feladat értelmezése 1. Megkívánja a fogalmak tisztázását „Nonprofit”  nemcsak az anyagi érdekeltség hiányát jelenti;  ismert értelmezése magába foglalja az államtól való távolságtartást, az önkormányzatiságot, az aktív társadalmi (civil) részvételt (önkéntességet), a közhasznúságot, a pártpolitikától való elkülönülést is A program jövője szempontjából a javaslat erőteljesebben érinti a társadalmi részvétel kérdését

A feladat értelmezése 2. „Marketing”  nem csak kommunikáció, meggyőzés és befolyásolás  modern értelmezése szerint a marketing a szervezeti/projekt célok elérését a fontos célközönségek megnyerésén, megtartásán, bővítésén keresztül szolgálja  a gyakorlatban a marketing az ezt megvalósító komplex elemzési, tervezési, megvalósítási és ellenőrzési folyamat A program jövője szempontjából a javaslat a marketingszemléletnek megfelelően fogja át a projekt ajánlatainak (szolgáltatások), forrásszerző tevékenységeinek, illetve szűkebb és tágabb környezeti kapcsolatainak kérdését

A programjavaslat keretmodellje A projekt szervezete Szolgáltatások igénybevevői Forrásbiztosítók Helyi társadalmi környezet Versenytársak Tágabb társadalmi környezet Kooperációs partnerek

Helyzetelemzés (MIR) 1. Általános helyzetelemzés, a jelen trendjei és a várható változások (a mikrotérség településeire)  Demográfiai helyzet  Gazdasági helyzet  Társadalmi szerkezet, értékek, hagyományok  Szociális térkép  Civil háttér (szervezetek, infrastruktúra, eredmények)  Természeti adottságok, infrastruktúra  Mikrotérségi kohéziós erők (gazdasági, kulturális, infrastrukturális)  A mikrotérség kapcsolódása a tágabb környezethez (kistérség, megye, régió)

Helyzetelemzés (MIR) 2. Igénybevevői információk (a mikrotérség településeire) feedback az eddigi szolgáltatásokról (szociális, munkaerőpiaci, közösségi) – jól használható, releváns kvantitatív és kvalitatív mutatók alapján  teljesítménymutatók, igénybe vétel  a projekt eddigi kommunikációjának értékelése  elégedettségvizsgálat  hatásvizsgálat  image-vizsgálat  benchmarking igényfelmérés  meglévő szolgáltatások módosítása, kiegészítése  újabb szolgáltatások beemelése  önkéntes feladatvállalás felmérése  szolgáltatások díjfizetése előrejelzés

Helyzetelemzés (MIR) 3. Forrás oldal információi (a mikrotérség településeire) erőforrástérkép  gazdasági erőforrások - pénzügyi források, infrastruktúra  humán tőke - helyi tudástár  társadalmi tőke - közös normák, szívesség bank  meglévő és várható külső források együttműködési politika  közösségi tervezés – mikrotérségi önkormányzatok, helyi civil társadalom  lobby-erő

Stratégiai döntések, célok Stratégiai prioritások kijelölése  Főbb szolgáltatási területek meghatározása (szakmapol.)  Társadalmi részvétel erősítése  Lehet-e részleges önfinanszírozás?  Mikrotérségi együttműködés Célcsoportok meghatározása  Egyes szolgáltatások célcsoportjai  Forrásbiztosítók célcsoportjai Pozícionálási stratégiák  Az egyes célcsoportokra irányuló szolgáltatások, tevékenységek főbb jellemzőinek meghatározása

A társadalmi részvétel erősítésének stratégiája 1. A „Csele-völgye” identitás kialakítása  történelmi hagyományok  az „új együttműködés” mint közös érték Az identitás erősítését szolgáló közösségi tervezés (teljes területi lefedettséggel)  önkormányzatok és intézményeik  vállalkozások  civil szféra (formális és informális is)  szakértők (facilitálók), fórumok, munkacsoportok  TÁMOP pályázati lehetőség

A társadalmi részvétel erősítésének stratégiája 2. A társadalmi részvétel infrastruktúrájának, intézményeinek megteremtése  települési közösségi terek létrehozása (Internet hozzáférés)  mikrotérségi elektronikus kiadványok (közös honlap, hírlevél)  „Csele-völgye” civil térkép elkészítése, karbantartása  mikrotérségi forrásközpont létrehozása (Caritas?)  „Csele-völgye” tájékoztató, mindentudó, eseménynaptár  civil honlap  civil aktivitást erősítő képzési lehetőségek Civil aktivitást erősítő programok  mikrotérségi civil hálózatépítés és működtetés  civil kerekasztal működtetése  „Csele-völgye” közösségi rendezvény(ek) hagyományteremtő szándékkal

Kommunikációs stratégia A „Csele-völgye” identitás kommunikációs eszközrendszerének kialakítása  Név (Caritas  Csele-völgye)  logo Folyamatos kommunikáció  honlap  sajtókapcsolatok  Informális csatornák Kommunikációs kampányok  mikrotérségen belül  mikrotérségen kívül

Köszönöm a figyelmet!