Geometria a gömbön 12.c-sek előadásában 10-12. évfolyamnak Van-e a gömbön egyenes? Vajon mekkora a háromszög belső szögeinek az összege? Lehet-e egy háromszögnek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ciprusi kaland.
Advertisements

A május 26-i előadás összefoglalója
Prókay Julianna 6. osztály
Üdvözöljük a Super-Nature világában!
A Garay János Gimnáziumban
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Egyensúly és stabilitás a térben: A világraszóló magyar találmány a
IDÉZEZEK „Nem kívánok ragyogást,
2006. február 17. Valószínűségszámítás és statisztika II. Telefonos feladat Egy kalapban van két korong, az egyiknek mindkét oldala piros, a másiknak.
Matematika a filozófiában
Tudás, közösség, hatalom
Szeretlek (Előadja: Benkő Péter)
2006. február 3. Telefonos feladat Egy egyenlő szárú háromszög alapon fekvő szögei A szárak szöge Mekkorák a háromszög szögei ?
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (1-2.)
Félévi követelmény (nappali)
Készítette: a Dalai Láma
Készítette: Tóth Enikő 11.A
Negyedik előadás Március 11
Gárdonyi Géza meséi.
A szemléltetés fontossága a geometria tanításában
Logika Érettségi követelmények:
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Hatalom interdiszciplináris megközelítésben. Szeged, 2004.
Thalész tétel és alkalmazása
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A négy évszak Készitette: Csiki Árpád Tanár: Iftenie Márta Ágnes Iskola:“Constantin Brâncuşi” Technologia Liceum Marosvásárhely, Victor Babes utca 11.
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
A GÖMBÖC A bemutató a BME és a wikipedia anyagának felhasználásával, Várkonyi Péter előadása alapján készült.
Matematika a természetben és a művészetben
Az ókori görög Kultúra legnagyobb matematikusai
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Magyarország a 2010-es Sanghaji Világkiállításon Dr. Huszty András.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Építészet és kritika – az írott sajtó (OCTOGON) Márffy Benjámin.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Thalész tétel és alkalmazása
Szögek és háromszögek.
Fedezzük fel a geometria szépségeit
1. feladat Egy henger alakú olvasztótégelyben 25 cm ma-gasan olvasztott viasz van. A henger sugara 15 cm. A viaszból olyan négyzet alapú egyenes gúla.
Globális problémák, diák szemmel
Egy hűvös reggelen a washingtoni metró egyik állomásán megállt egy ifjú és hegedülni kezdett. 45 perc alatt 6 szerzeményt játszott, mindet Bachtól. Becslések.
A csillagászat keletkezése
Gerillareklám, vírusmarketing
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
A Gömböc A magyar találmány.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
A demokrácia problémája a településfejlesztésben Rövid és hosszú távú gondolkodás Miskolc Szegénységellenes Világnap 2014, okt. 17.
A vízhordó története.
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Milétoszi filozófusok
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
Angliai tanulmányi út február március 16.
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
Newton és gravitációs törvénye
Szemléletes hiperbolikus geometria I.
GRÁFOK Definíció: Gráfnak nevezzük véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok pont és azokat összekötő szintén véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok.
A NEHÉZSÉGI ÉS A NEWTON-FÉLE GRAVITÁCIÓS ERŐTÖRVÉNY
Az Anthropolis Egyesület
FIBONACCI SOROZAT.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
DARUS a gyermekekért.
A gömb képzőművészet FESTÉSZET-órai munkák:
Reálest CÉL: Természettudományok népszerűsítése. Tehetséges gyerekek felkutatása. Szakköri munkában a tehetséges tanulók továbbfejlesztése. Példamutatás.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Előadás másolata:

Geometria a gömbön 12.c-sek előadásában évfolyamnak Van-e a gömbön egyenes? Vajon mekkora a háromszög belső szögeinek az összege? Lehet-e egy háromszögnek két derékszöge? És három? 2 ÓRÁN ÁT! Globális és lokális problémák Temesvári Orsi (12.c) előadásában évfolyamnak A fogalmi kavalkádtól a „Globál- Barbie”-ig. A globális kultúra hatása a lokális világokra A gömbtől a bonbonig Kovács Dorina (12.c) előadásában évfolyamnak A gömb szó története nyelvészeti szemmel, kitekintéssel egy csipetnyi matematikára, késhegynyi irodalomra és nem utolsó sorban a gasztronómiára. Gömbi képzőművészet Kovács Gabriella t.nő vezetésével évfolyamnak SZOBRÁSZAT FESTÉSZET ÉPÍTÉSZET 5 ÓRÁN ÁT! Alkoss földgömböt! Csaba Orsolya t.nő vezetésével évfolyamnak 2 ÓRÁN ÁT! Golyós sportok Testnevelők vezetésével évfolyamnak Csocsó Labdajátékok kockával Golyózás Már a görögök szerint is gömbölyű volt a Föld? 12.c-sek előadásában évfolyamnak Tányér, korong vagy gömb? És miért éppen az? Mit lehetett látni az antik világtérképeken? Mire emlékezett mindebből a középkor? Euler tétel 12.a-sok előadásában évfolyamnak Egy érdekes matematikai tétel nem szokványos bizonyítása gátakkal, őrökkel, robbantással és a végén egy sípszóval. Izgalmas kémiai kísérletek 12.c-sek előadásában évfolyamnak Hogyan kerül a tojás az üvegbe? Látványos, színes, hangos és szagos élmények! Kínai fizika Prokop Susanne (12.c) előadásában évfolyamnak Fényképes élménybeszámoló az Ifjú Fizikusok Nemzetközi Versenyéről Síkság a gömbön: a Hortobágy Gencsi Kata (10.c) előadásában évfolyamnak Zenés, képes, kerek előadás a Hortobágyról, a pásztorok életéről, munkájáról, az élő hagyományokról és a városi ember találkozásáról a néprajzzal 8.00 – 8.45 Játékvezetés Munkácsy András előadásában évfolyamnak Síp, zászló, sárga és piros lap, tizenegyes, gólok, jó és rossz döntések – avagy: mit csinál a játékvezető a futballmeccsen? No és az asszisztens? Miért szidják őket folyton a nézők? Miért tűrik, hogy szidják őket? El globo y la estera 11.-sek spanyol nyelvű előadásában spanyolosoknak Érdekel a gömb? Spanyolul.

A Mars kutatás legújabb eredményei Sík András (ELTE) előadásában évfolyamnak Van-e élet? Vagy legalább víz? És mikorra készül el az első útikönyv? A kérdésekre a NASA külső munkatársa válaszol. 2 ÓRÁN ÁT! Globális és lokális problémák Temesvári Orsi (12.c) előadásában évfolyamnak A fogalmi kavalkádtól a „Globál- Barbie”-ig. A globális kultúra hatása a lokális világokra Sportújságírás Munkácsy András előadásában évfolyamnak Ha érdekel a sport, a média, az újságírás – itt a helyed! Gömb a képzőművészetben 11.c-sek előadásában évfolyamnak Festmények gömbön A gömb, mint szervező erő a szobrászatban Golyós sportok Testnevelők vezetésével évfolyamnak Csocsó Labdajátékok kockával Golyózás Euler tétel 12.a-sok előadásában évfolyamnak Egy érdekes matematikai tétel nem szokványos bizonyítása gátakkal, őrökkel, robbantással és a végén egy sípszóval. Mese a meséről Horti Zoltán előadásában évfolyamnak Megismerkedhettek egy igazi táltos paripával és néhány különleges mesetípussal. Gömbvillám Berta István fizikus előadásában évfolyamnak Létezik-e egyáltalán gömbvillám? Igaz-e, hogy „csalánba nem üt a ménkű”? Veszélyes-e viharban repülni, mobilozni? Építsünk-e villámerőművet? A válaszadásban segít a téma neves nemzetközi szakértője BiológiaMix Diákok előadásában évfolyamnak 3 rövid előadás a gömb forma megjelenéséről a természetben: gömb alakú élőlények, a szemgolyó és a petesejt 9.00 – 9.45 Circle Music Mészáros Péter t. úr vezetésével évfolyamnak A hang gömb alakban terjed, mi visszalépünk egy dimenziót, és valahogy beépítjük a kört a zene létrehozásába. Bárkinek, 45 perc aktív zenélés. Alef 12.-sek spanyol nyelvű előadásában Spanyolosoknak Jorge Luis Borges novelláját dolgozzuk fel a két főszereplő konfliktusán keresztül. Az Alef (ami egy gömb) a teljesség szimbóluma, amelyben a világegyetem tükröződik.

A modern világ 12 problémája 12.-esek előadásában évfolyamnak Körkép a 21. század globális folyamatairól a világméretű szegénységtől az írástudatlanság kérdésén át a fegyverkezés kérdéséig. Híres kupolák Szilágyi Krisztina (11.c) előadásában évfolyamnak Az építészettörténet leghíresebb kupolái az ókortól napjainkig Hogyan fessünk freskót? Golyós sportok Testnevelők vezetésével évfolyamnak Csocsó Labdajátékok kockával Golyózás Három ház – három kút 12.b-sek előadásában évfolyamnak Össze lehet-e kötni a síkon három ház mindegyikét három kúttal úgy, hogy az utak ne keresztezzék egymást? És gömbön? És mi köze van ennek a nyomtatott áramkörökhöz? Kerek a világ Bozóki Gabriella t.nő vezetésével 7-8. évfolyamnak Interaktív drámajáték forgószínpad-szerűen sok mesével A világegyetem Lukács Béla fizikus előadásában évfolyamnak Magával ragadó népszerűsítő előadás az aktuális kozmológiai elméletekről, közérthetően. A szaglógumó Holderith Noémi előadásában évfolyamnak Gömb a félgömbben, vagyis milyen gömbi képletek jelennek meg az agyban? Geometria a gömbön 12.c-sek előadásában 7-9. évfolyamnak Van-e a gömbön egyenes? Vajon mekkora a háromszög belső szögeinek az összege? Lehet-e egy háromszögnek két derékszöge? És három? 2 ÓRÁN ÁT! Gömbmánia. Mágia 8.-osok előadásában 7. évfolyamnak Mindenki maga is kipróbálhatja a legérdekesebb kémiai kísérleteket, hogy aztán versenybe szállhasson az értékes nyereményekért! Circle Music Mészáros Péter t. úr vezetésével évfolyamnak A hang gömb alakban terjed, mi visszalépünk egy dimenziót, és valahogy beépítjük a kört a zene létrehozásába. Bárkinek, 45 perc aktív zenélés. Kínában jártam Lenkefi Mirtill t.nő előadásában évfolyamnak A tanárnő amatőr fotók segítségével mesél arról, mennyire más világ veszi körül az embert Kínában, mint amilyet itthon megszokhatott. Természetesen nemcsak a másságról lesz szó, hanem néhány híres nevezetességről is. Globe-Shaped Buildings and A World Without Globes? 11.-sek angol nyelvű előadásában évfolyamnak

Európai Parlament Modell MEP-esek előadásában évfolyamnak Globális (gömb) és lokális (szelet a gömbből) problémákról vitatkozunk szabadon és kötötten, s mellékesen azt is megtudhatod, mi is az a MEP. Futballról két félidőben 12.-esek előadásában évfolyamnak A modern futball történetének bemutatása, a játék- stílus változásainak elemezése és egy nagyon fontos aspektus, a stadionok közönségének „viselkedése” kifejezetten az ultrákra összpontosítva. Mindez szépirodalmi környezetbe ágyazottan 2 ÓRÁN ÁT! A gömb a filmművészetben Fábián László t. úr előadásában évfolyamnak A meglehetősen szubjektív válogatás filmtörténeti asszociációk hosszú sorát jelenti, rövid, ám érdekfeszítő és izgalmas részletek segítségével. 2 ÓRÁN ÁT! Golyós sportok Testnevelők vezetésével évfolyamnak Csocsó Labdajátékok kockával Golyózás Matematikatörténet Gerőcs László t. úr előadásában évfolyamnak Hogyan mérték meg 2300 éve a Föld kerületét? Mik azok a cirkulációs négyszögek? Mit fedezett fel Brahmagupta? A kör és a gömb szimbólumai Hunyadi Regina eőadásában évfolyamnak Titkos átjárók tudatalattinkba a mesék szimbolikájának segítségével 2 ÓRÁN ÁT! A Gömböc Domokos Gábor (BME) előadásában évfolyamnak A Gömböc (egy világraszóló magyar találmány) az első ismert homogén test, melynek egy stabil és egy instabil, azaz összesen két egyensúlyi pontja van. Vendégünk az egyik feltaláló. Kultúrák a földgömb távoli pontjairól José (12.a) és barátai előadásában évfolyamnak, angolosoknak Magyarországon tanuló cserediákok mesélnek saját kultúrájukról, kis kóstolóval, tánctanítással, angol nyelven. 2 ÓRÁN ÁT! Séta a tengerben Novák Gergely (12.b) előadásában évfolyamnak Az előadás gerincét az ár-apály jelenség és annak okai: az égitestek gömbszerű alakja és az abból következő gravitációs tulajdonságaik. E jelenség teszi lehetővé bizonyos Északi - tengerben fekvő szigetek gyalogos/lovas megközelítését, melyet idén nyáron személyesen is átélhettem, erről az élményről is szeretnék beszámolni, fotókkal tarkítva. Izgalmas kémiai kísérletek 12.c-sek előadásában évfolyamnak Hogyan kerül a tojás az üvegbe? Látványos, színes, hangos és szagos élmények! GömBotanika Dr. Böddi Béla (ELTE) előadásában évfolyamnak Az előadás felveti azt a problémát, hogy miért NEM lehet általános testszerveződés a gömb alak a növényekben. Gömb alakúak egyes szervek (raktározó gyökér, szár), ahol a kicsi felület, és a kedvező tömeg/térfogat arány lehet a magyarázat. A „gömbotanikát” számos szép diafelvétel bemutatásával tanulmányozzuk. Globe-Shaped Buildings and A World Without Globes? 11.-sek angol nyelvű előadásában évfolyamnak

Az 56-os forradalom fegyverei Varga Ákos előadásában évfolyamnak A Föld gömb alakjának bizonyítása Méder Áron előadása évfolyamnak Mit tehet valaki, ha nem hiszi el, hogy a Föld megkerülhető? Fog egy hat méteres balatoni vitorláshajót, mindig nyugat felé halad és három év alatt visszaér a kiindulási ponthoz. Egyedül. Mesemondó verseny Sasvári Márta t. nő vezetésével évfolyamnak Jelentkezz magyar tanárodnál! Golyós sportok Testnevelők vezetésével évfolyamnak Csocsó Labdajátékok kockával Golyózás A gömb, mint hatalmi jelkép 10.b-s diákok előadásában évfolyamnak A királyi hatalom jelvényei között is megjelenik a gömb. Hogyan alakult a jogar és az országalma története a különböző korokban és országokban? Mi tudunk és mit nem a magyar koronázási jelvényekről?