Török Szabolcs tankerületi igazgató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Klemmné Lőrincz Ildikó
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Páva Péter igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Pécsi Megyeközponti Tankerülete.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Egészséges életmódra nevelés az iskolában, a Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Selmeczi Zoltán.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel
Zöldségek és gyümölcsök az egészséges táplálkozás tükrében
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Miskolc május 21.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Oktatás kiemelkedő fontossága
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakiskolai Fejlesztési Program I
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
Programjaink fizikából a es tanévben
Örömmel értesítünk mindenkit arról, hogy a Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési.
Előadás másolata:

Török Szabolcs tankerületi igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Székesfehérvári Tankerülete

A PROGRAM CÉLJA Az általános iskolák 1-6. évfolyamos tanulóival megkedveltesse a zöldségeket, gyümölcsöket, ezáltal hosszú távon emelje a korosztály zöldség-, gyümölcsfogyasztását, így hozzájáruljon az egészséges táplálkozási szokások kialakulásához, valamint a túlsúlyosság és az elhízás elleni küzdelemhez.

LÉNYEGES VÁLTOZÁSOK a 2013/2014-es tanévben JOGSZABÁLYI HÁTTÉR A Vidékfejlesztési Minisztérium 50/2012. (V.25.) VM rendelete az iskolagyümölcs program végrehajtásáról LÉNYEGES VÁLTOZÁSOK a 2013/2014-es tanévben Kibővített célcsoporttal folytatódott a program, hiszen ettől a tanévtől az alsó tagozatosok mellett az általános iskolák 5-6. évfolyamán tanuló gyermekek is részt vehetnek a programban. 2013/2014. tanévtől kezdve az iskolagyümölcs-programban való részvételhez szükséges megállapodásokat nem a köznevelési intézményeknek, hanem az intézmények fenntartóinak kellett megkötni a szállítókkal.

FELADATOK: FENNTARTÓ A megállapodás megkötése a szállítóval. Felelősség vállalás egyes kísérő intézkedések végrehajtásáért. Könyvelés. (pénzforgalom nélküli) Minőségi kifogás esetén az MVH értesítése. Közreműködés a program helyszíni ellenőrzése során. Kérésre közreműködés a program értékelésében.

FELADATOK: ISKOLA A termék átvétele, átmeneti tárolása a tanulóknak való kiosztásig. A termék kiosztása a tanulóknak (a közétkeztetéstől eltérő időpontban). Legalább két kísérő intézkedés végrehajtásában való közreműködés. Plakát elhelyezése a főbejáratnál.

FELADATOK: ISKOLA Nyilvántartás vezetése (a programban és a kísérő intézkedésben résztvevő tanulók számáról és a kiosztott termék mennyiségéről), a nyilvántartásokat 5 évig meg kell őrizni. Selejtezési jegyzőkönyv vezetése. Minőségi kifogás esetén jegyzőkönyv felvétele. Közreműködés a program helyszíni ellenőrzése során. Kérésre közreműködés a program értékelésében.

FELADATOK: SZÁLLÍTÓ A termék kiszállítása és átadása a köznevelési intézménynek (legalább heti egyszeri szállítás). Legalább két kísérő intézkedés vállalása(önállóan, vagy az intézménnyel közösen - megállapodás alapján). Kommunikáció (plakát elkészíttetése és átadása a köznevelési intézménynek).

75 % A programban résztvevő iskolák aránya 100 % 35 % 86 % 42 % 85 % 9 Tankerület Összes iskola Résztvevő iskola Bicskei 9 Dunaújvárosi 17 6 Enyingi 3 Gárdonyi 4 Martonvásári 7 Móri Polgárdi Sárbogárdi 12 5 Székesfehérvári 26 22 Összesen 91 68

85 % A programban résztvevő tanulók aránya 100 % 65 % 93 % 80 % 86 % Tankerület Összes 1-6. évf. Résztvevő 1-6. évf. Bicskei 1897 Dunaújvárosi 5479 3538 Enyingi 586 Gárdonyi 1300 Martonvásári 1428 1330 Móri 1842 Polgárdi 1038 Sárbogárdi 1632 1313 Székesfehérvári 7396 6338 Összesen 22598 19182

SZÁLLÍTÓK ÁLTAL VÁLLALT KÍSÉRŐ INTÉZKEDÉSEK A vállalások megoszlása: Megyei szinten 5 termelő szállítja a programban résztvevő intézményeknek a gyümölcsöt. Közülük 2 termelő három tevékenységet vállalt be, 3 termelő pedig kettőt. A vállalások megoszlása: Interaktív honlap létrehozása 3 Tanulmányutak termelőkhöz Oktatási segédanyag készítése Oktatási tevékenység Versenyek, pályázatok kiírása, szervezése, azok jutalmazása 4 Kóstoltatás (legalább 4 féle gyümölcs és zöldség) 2

A PROGRAM MEGVALÓSULÁSÁNAK TAPASZTALATAI Az iskolák részvételi motivációi: Az egészséges táplálkozási szokások, illetve a rendszeres gyümölcsfogyasztás gyerekek közötti elterjesztése, és a hátrányos helyzetű gyerekek gyümölcsfogyasztásának javítása. Fontos szempont, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek számára jelentős részben az iskolagyümölcs-program biztosítja a napi gyümölcsfogyasztást. Az idei tanévtől a kiszélesedett a célcsoport korosztálya (1-6. évfolyam), amelyet az intézményekben egyértelműen örömmel fogadtak. A programban résztvevő partnerek (fenntartó – szállító – intézmény) között jó munkakapcsolat és partneri kommunikáció zajlik. A program keretében elfogyasztott gyümölcs egyértelműen növeli a gyerekek gyümölcsfogyasztását. Az adminisztrációs (nyilvántartás, átvétel, selejtezés) és szervezési feladatok (kiosztás) terhek az iskolában megnövekedtek.

A PROGRAM lehetséges fejlesztési területei A KÍSÉRŐ INTÉZKEDÉSEK ANYAGI TÁMOGATÁSA a jobb ellenőrizhetőség és a program hatékonyságának növelése céljából. nagyobb költségráfordítás, tartalmasabb programok. A SZÜLŐK AKTÍV BEVONÁSA AZ ISKOLAGYÜMÖLCS-PROGRAMBA A gyerekek táplálkozási szokásainak formálása nem nélkülözheti az otthoni környezet, a család támogatását és adott esetben az otthoni zöldség‐, és gyümölcsfogyasztási szokások változását. a szülők tájékoztatása, ismereteik bővítése a programban (pl. a kísérő intézkedésekben történő aktív bevonásuk). AZ ISKOLAGYÜMÖLCS-PROGRAM ÖSSZEHANGOLÁSA MÁS, AZ EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁST ÉS HELYES EGÉSZSÉGMAGATARTÁST CÉLZÓ PROGRAMOKKAL, INTÉZKEDÉSEKKEL. az intézmény egyéb ilyen irányú programjaiba való bekapcsolódás pl. versenyek, projektek, tanulmányi kirándulások