dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A felsőoktatási szakképzési programok
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Informatikai munkakörök
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ A tapasztalatok összegzése: Módosítások szükségesek!
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az FSZ képzés és az új OKJ valamint a tervezett törvénymódosítások Bánhidyné Dr. Szlovák Éva PhD. felnőttképzési igazgató .:
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Szombathelyi Regionális Képző Központ
Változások az informatikai szakképzésben, szakmai vizsgák szervezése
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
„ A SZAKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKÍTÁSA, AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSE ” 10 ÉVES A FELS Ő FOKÚ SZAKKÉPZÉS ORSZÁGOS KONFERENCIA Budapest, XII. 6.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ AZ ÚJ OKJ FELS Ő FOKÚ SZAKKÉPZÉSEI A SZAKMAI PROGRAMOK ELKÉSZÍTÉSE ÉS A VIZSGÁZTATÁS MUNKAKULTÚRA – SZAKKÉPZÉSI MODELLEK Hajdúszoboszló,
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
1 „A szakképzés és a gazdaság kölcsönhatásairól az élethosszig tartó tanulás jegyében” dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS PROGRAMJAINAK.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Váradi Antal szakmai főtanácsadó E-közigazgatás és ágazati programok főosztály I Informatikai Sz Szakképzési K Konferencia 2006.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
moduláris szakképzési szerkezet
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI (felsőfokú szakképzések) Új utakon a felsőfokú szakképzés Szakmai konferencia BUDAPEST, 2006. november 30

ÚJ INFORMATIKAI SZAKMÁK - FSZ KÉPZÉSEK A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI AZ INFORMATKAI KÉPZÉSEKNÉL STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS) FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSEK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSEK ARÁNYA TARTALOM (TARTALMI VÁLTOZÁSOK - SZVK) FEJLESZTÉSI FELADATOK BEVEZETÉS FELADATAI (SZAKMAI PROGRAM ELKÉSZÍTÉSE, TANÍTÁS-TANULÁS, MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS ÚJRATERVEZÉSE)

A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSEK 2006. 63 KÉPZÉS – jelenlegi

A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSEK 2007. 24 ALAPKÉPZÉS – 55 ELÁGAZÁS – ÚJ

AZ ÚJ OKJ SZERINTI INFORMATIKAI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda   Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Telekommunikációs asszisztens Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor Adatbázistervező Adatelemző CAD-CAM informatikus 31 Számítógépes műszaki rajzoló Informatikai alkalmazásfejlesztő Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő Információrendszer-elemző és -tervező Internetes alkalmazásfejlesztő Szoftverfejlesztő IT kommunikációs szolgáltató IT mentor Közösségi informatikai szolgáltató Oktatási kommunikációtechnikus Informatikai rendszergazda 52 IT kereskedő Informatikai hálózattelepítő és -üzemeltető

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS   52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54 Informatikai műszerész IT biztonság technikus Számítógéprendszer-karbantartó Szórakoztatótechnikai műszerész Webmester Informatikus Gazdasági informatikus Infostruktúra menedzser Ipari informatikai technikus Műszaki informatikus Távközlési informatikus Telekommunikációs informatikus Térinformatikus Multimédia-alkalmazás fejlesztő Designer E-játék fejlesztő E-learning tananyagfejlesztő Multimédiafejlesztő Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 SZAKMA

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 ALAPKÉPZÉS 3 RÉSZKÉPZÉS 27 ELÁGAZÁS

A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság) MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző. KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT .

SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK , ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK A RENDSZERE RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bemeneti tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

AZ ÚJ OKJ FELSŐFOKÚ INFORMATIKAI KÉPZÉSEI KÖVETELMÉNYMODULOK TARTALOM AZ ÚJ OKJ FELSŐFOKÚ INFORMATIKAI KÉPZÉSEI

A TARTALOM MEGHATÁROZÁS A SZAKMAI FELADATOK - FELADATPROFIL SZAKMAI ISMERETEK SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁS MÓDSZERKOMPETENCIÁK TÁRSAS KOMPETENCIÁK SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK K Ö VE T ELMÉNYMODULOK T ULAJDONSÁG OK

Az FSZ informatikai képzések alapmodulja FELADATPROFIL „Korszerű munkaszervezés” szakmai követelmény modul (1180-06) SZAKMAI FALADATOK Számítógépet kezel, szoftvereket használ Hardvert üzemeltet, szoftvert telepít Vírusellenőrzést, vírusirtást végez Szövegszerkesztő, táblázatkezelő és adatbázis kezelő programokat használ Műszaki, ügyviteli leírásokat, utasításokat használ Betartja a munkavégzéssel összefüggő szabályokat A munkahelyi minőségbiztosítási előírásokat alkalmazza Szakmai nyelven kommunikál ….

TARTALOMFEJLESZTÉS: TULAJDONSÁGPROFIL FELSŐFOKÚ INFORMATIKAI KÉPZÉSEKBEN AZ ELSŐ MODUL : „Korszerű munkaszervezés” SZAKMAI KOMPETENCIÁK (ISMERETEK ÉS KÉSZSÉGEK) ECDL SZAKMAI ISMERET ÉS GYAKORLATI TUDÁS SZAKMAI IDEGENNYELVI ISMERETEK FEJLESZTÉSE SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK (felelősségtudat) TÁRSAS KOMPETENCIÁK (együttműködési készség) MÓDSZERKOMPETENICIÁK (gyakorlatias feladatértelmezés)

A LEGFONTOSABB KÉRDÉSEK HOGYAN ALKOSSUNK SZAKMAI PROGRAMOT ? (EGYÜTTMŰKÖDÉS) MILYEN FORRÁSBÓL FEJLESSZÜNK ? HOGYAN TANULJUK MEG AZ ÚJ KÉPZÉS- FEJLESZTÉST ? (FSZ EGYESÜLET) HOGYAN TANULJÁK MEG A TANÁROK ÉS OKTATÓK: TANÍTÁS MELLETT FEJLESZTÉS A MÓDSZERTANI INNOVÁCIÓK BEVEZETÉSE (MILYEN KONKRÉT SEGÍTSÉG LESZ ?) ÚJ VIZSGARENDSZER (OKJ, MODUL)

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ? - BEVEZETÉS A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési) MENEDZSMENT, TANÁROK FELKÉSZÍTÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák) A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai) FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (TANÁROK ÉS TANULÓK)

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET balassa@szamalk.hu TOVÁBBI INFORMÁCIÓK: http://www.szamalk.hu http://www.e-methods.hu http://www.fsze.hu