A vizuális nevelés új lehetőségei a közművelődésben műhelytanácskozás Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ 2014. május 26-27. Vitaindító előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az alapítványi munka alapgondolata, reménye és célja:
Advertisements

„Ha bejön, akkor bejössz
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
EU-információs és pályázati szolgáltatások civil szervezeteknek (Soros Alapítvány) Dr. Benedek László CELODIN Kht.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Copyright © 1998 Child Evangelism Fellowship. All rights reserved. G y ermekek E vangéliumi T anítása - 2.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
Az érzelmek fejlődése.
Az érzelmi intelligencia készségei
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR KECSKEMÉTI FŐISKOLA A GYERMEKIRODALOM ÉS A KORTÁRS GYERMEKILLUSZTRÁCIÓK KAPCSOLATA Kovács Hajnalka.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
PRESSLEY RIDGE Program
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Tehetséggondozás színesen
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
A közművelődés infrastrukturális és tartalomfejlesztése Fórum: április 15.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Fejér megye 2015 Szakmai kapcsolatrendszere Feladatfinanszírozási program keretében 29 település.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Közösségszervezés BA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
#15-25 Youth Marketing Forum
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A dajka a nevelés folyamatában
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Örömmel értesítünk mindenkit arról, hogy a Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési.
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
5. Tétel – A Life Long Learning
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

A vizuális nevelés új lehetőségei a közművelődésben műhelytanácskozás Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ május Vitaindító előadás Szabó Pál Tartalom: 1.Gyermekkultúra a piramisban 2.A gyermekkultúra színterei 3.Közművelődés intézmények szerepe, lehetőségei kiállítások Kiállítás+ vizuális tevékenység összekapcsolása Pályázatokhoz kötött rendezvények 4. Egyéb lehetőségek/projektek

GYERMEKKULTÚRA A PIRAMISBAN „Miként az emberi életnek része a gyermekkor, úgy az emberiség kultúrájának része a gyermekek kultúrája” /Rousseau/ „A kultúrában virágozzék minden virág” A holnap kultúrájának minősége elképzelhetetlen a mai gyermek- kultúra nélkül. A mai kultúrának – kereteket és távlatokat nyújtva – segíteni, Integrálni kell a gyermekkultúrát.

A gyermekkultúra színterei, szubjektív kitekintés a.) GYIK b.)MúZEUMPEDAGÓGIA

c.) Alapítványi rendezvények d.) Gyermekirodalom,gyermekillusztráció,könyvesboltok e.) online kultúra

Közművelődés intézmények szerepe, lehetőségei A NAT a köznevelés feladatát a „nemzeti műveltség átadásában, az egyetemes kultúra közvetítésében, a szellemi-érzelmi fogékonyság és az erkölcsi érzék elmélyítésében „jelöli meg „nevelőművészek” Gyermeki tevékenység:  Intenzív változás kényszere  Megismerő kíváncsiság  A megismert kifejezése okozta öröm  „önátalakítás”  Játék-játékrítus-játékszabály  Anyaggal való bírkózás-önmegismerő küzdelem Cyborg evolúció Folyamatjátékok

Gyermekképzőművészeti kiállítások: Egyetlen bemutatkozási lehetőség Témák Technikák Új kifejezési lehetőségek Stílusgyakorlatok Személyessé válás Kiállítás+ vizuális tevékenység összekapcsolása Pályázatokhoz kötött rendezvények

Kiállítás+ vizuális tevékenység összekapcsolása

Big draw Lázár Ervin meseillusztrációs pályázat

Busó gyermekhad… Gyermeknapi örömjáték Rendezvények, mint óvodai tevékenységi és iskolai tanítási projektek /Családok Bethleheme2013/

Családok betleheme