A vizuális nevelés új lehetőségei a közművelődésben műhelytanácskozás Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ május Vitaindító előadás Szabó Pál Tartalom: 1.Gyermekkultúra a piramisban 2.A gyermekkultúra színterei 3.Közművelődés intézmények szerepe, lehetőségei kiállítások Kiállítás+ vizuális tevékenység összekapcsolása Pályázatokhoz kötött rendezvények 4. Egyéb lehetőségek/projektek
GYERMEKKULTÚRA A PIRAMISBAN „Miként az emberi életnek része a gyermekkor, úgy az emberiség kultúrájának része a gyermekek kultúrája” /Rousseau/ „A kultúrában virágozzék minden virág” A holnap kultúrájának minősége elképzelhetetlen a mai gyermek- kultúra nélkül. A mai kultúrának – kereteket és távlatokat nyújtva – segíteni, Integrálni kell a gyermekkultúrát.
A gyermekkultúra színterei, szubjektív kitekintés a.) GYIK b.)MúZEUMPEDAGÓGIA
c.) Alapítványi rendezvények d.) Gyermekirodalom,gyermekillusztráció,könyvesboltok e.) online kultúra
Közművelődés intézmények szerepe, lehetőségei A NAT a köznevelés feladatát a „nemzeti műveltség átadásában, az egyetemes kultúra közvetítésében, a szellemi-érzelmi fogékonyság és az erkölcsi érzék elmélyítésében „jelöli meg „nevelőművészek” Gyermeki tevékenység: Intenzív változás kényszere Megismerő kíváncsiság A megismert kifejezése okozta öröm „önátalakítás” Játék-játékrítus-játékszabály Anyaggal való bírkózás-önmegismerő küzdelem Cyborg evolúció Folyamatjátékok
Gyermekképzőművészeti kiállítások: Egyetlen bemutatkozási lehetőség Témák Technikák Új kifejezési lehetőségek Stílusgyakorlatok Személyessé válás Kiállítás+ vizuális tevékenység összekapcsolása Pályázatokhoz kötött rendezvények
Kiállítás+ vizuális tevékenység összekapcsolása
Big draw Lázár Ervin meseillusztrációs pályázat
Busó gyermekhad… Gyermeknapi örömjáték Rendezvények, mint óvodai tevékenységi és iskolai tanítási projektek /Családok Bethleheme2013/
Családok betleheme