KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Digitális világ A digitális reklám
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Márkaépítés a gyakorlatban
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Lobbizás az egészségügyben
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Kommunikációs Főosztály
REKLÁMESZKÖZ TERVEZÉS
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A piac Szakiskola.
Keresőmarketing stratégiák
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Reklám.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
GERILLA-MARKETING.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
„Egy mosoly ajándékba” Helyzetelemzés: - árvaházi gyerekek iránti érdeklődés felkeltése - infrastruktúra fejlesztése ISSUE leírása: - Cél meghatározása:
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
Vizsga feladatok (Minta)
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
8. Az eladásösztönzés.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
2015. január MEGKÜLÖNBÖZTE TÉS Mennyire egyedi a márka RELEVANCIA Mennyire felel meg a célcsoport igényeinek a márka MEGBECSÜLTSÉ.
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
A marketinginformációs rendszer
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk? „Hadjárat, rövid ideig tartó, de fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység.”  

KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk? Cégünk adatai Termék (szolgáltatás/márka), amit a kampány keretében hirdetünk Célcsoport Pozicionálás Kampány Kommunikáció Média Büdzsé Kampány értékelése

KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPAJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk? Cégünk adatai   Kik vagyunk mi? Mivel foglalkozunk? Mi a fő tevékenységünk? Kik a főbb konkurenseink? Ők most milyen ajánlatokkal vannak jelen a piacon? Milyen a piaci pozíciónk? Piacvezetők vagyunk vagy most szeretnénk betörni a piacra?

A termék (szolgáltatás/márka), amit a kampány keretében hirdetünk   Melyek a termékünk előnyei – főbb márkaértékek? Ezek közül melyiket szeretnénk előtérbe helyezni? (a kevesebb néha több…) Milyen a termékünk piaci helyzete, megítélése, imázsa, versenytársak hasonló termékei? Hitelességet alátámasztó érvek? Megkülönböztető előny? Termék életciklusa?

Célcsoport Jelenlegi célcsoportunk? kor, nem, érdeklődési kör, vásárlóerő… Ettől eltér-e a jelen kampányban megcélzott célcsoport?  

Pozicionálás Milyen a termékről alkotott kép a vásárló fejében? Szeretnénk-e ezen változtatni? Ez nem feltétlenül = a termék valós értékeivel!  

Kampány Kampányidőszak meghatározása: Mikor? Meddig? Kampány célja? Pl. Termék ismertségének növelése Forgalom növelése Image kiépítése Készlet „kisöprése”

Kommunikáció Célja? Pl.: Egy új termék márkanevének megismertetése a célcsoporttal Meglévő termék megismertetése az új célcsoporttal, vásárlásra ösztönzés Fogyasztott mennyiség növelése új szokás bevezetésével Új felhasználási terület bemutatása A termék pozicionálásának megváltoztatása Hangvétele, stílusa? Kötelezően használt elemek: logó? arculat? Fő üzenet? Szlogen? „kondenzált üzenet”  

Megszületik a kreatív Menjen át az üzenet… Figyelemfelkeltő Átmegy az üzenet!!! „Lustabiztos” Emlékezetes A kevesebb több! Merjünk változtatni, akár kampány közben!

Megszületik a kreatív

Megszületik a kreatív

Megszületik a kreatív

Média Kutatások, mérések: célcsoport elérési adatai Média típus kiválasztása Célcsoport! Termék tulajdonságok Termék image Médium tulajdonságai? Költségkeret

Büdzsé Mekkora a rendelkezésre álló büdzsé? Hogyan költsük el? Hogyan spórolhatunk?

KAMPÁNY ÉRTÉKELÉSE Fordítsunk rá figyelmet! Vegyük figyelembe a korlátait! Változtassunk, ha kell – akár kampány közben is!

Köszönöm a figyelmet 