© 2006 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice Szolgáltatásmenedzsment változó vállalati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. A mobilitás biztonsági.
Az Ibtv. civil-szakmai támogatása
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Bemutatkozás H-7763 Egerág, Honvéd u /
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
19 July 2014 © 2007 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice HP PPM Center HP Projekt.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szoftverminőség biztosítása
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk.
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Üzleti informatika Szabó Gábor - üzletágvezető February 25.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Az információbiztonsági.
Minőségdíjak.
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Funkciói, feladatai és területei
Minőség menedzsment 6.előadás
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
SOX audit lépései, elvárások a CIO-val szemben
Premier plán A CIO a vállalat informatikai rendszerének folyamatos alakításában április 17. CIO 08 Hangszerelés változásszimfóniára Engel László.
HP Projekt és Portfolió Menedzsment megoldás
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Új lehetőségek a mobil.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
A REND a biztonság alapja az informatikában IS! Informatikai Szolgáltatás Vizsgálata, Értékelése (COBIT tudásbázis alapján)
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

© 2006 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice Szolgáltatásmenedzsment változó vállalati környezetben Kisiván Tibor Vállalatfelügyeleti megoldások üzletágvezető április 18.

Amiről szó lesz… Környezet Változás Szolgáltatásmenedzsment

Környezet - ki mit „érez” az informatikából? Üzleti oldal: érték, költséghatékonyság, kevesebb kockázat, erőforrás optimalizáció Felhasználók: szolgáltatás, rendelkezésreállás Auditor: megfelelőség Példa: egy fontos banki alkalmazás leáll. Kit hogyan érint? Ügyfél: nem tudok pénzt kivenni Újságíró: leállt a bank! Bankigazgató: hírnév romlik, anyagi veszteség CIO: megint nem megy a rendszer, prémium… SD vezető: van 2 óránk, hogy elhárítsuk Alkalmazás gazda: fel kell tennem az új patch-et

Ki fogja a kormányrudat? „Ki is lenne kapitány, ha nem ő, aki név szerint ismeri a világ összes révkalauzát, pertuban van az ausztráliai csarungi törzs varázslójával, és olyan ciklonban csak egyszer hajózott eddig, hogy közben kialudt a pipája. (De utóbb kiderült, hogy ez a pipa nem volt Watson gyártmányú manillagyökér.)”

Hogy menedzseljük a változást? Mi kell a kormányzáshoz? Cél – üzleti igények Szextáns (na jó, GPS): jelenlegi helyzet ismerete Útvonalterv – eszköz, módszer, know-how Hajó (eszköz) Kormányrúd Erőforrás (budget, személyzet, üzemanyag) Ellenőrzési pontok (balanced scorecard, etc.) Folyamatos kontroll Mi segíthet ebben? Szél Rum és manillagyökér…

Építőkockák COBIT COSO COBIT ITIL CMMI COBIT ISO17799 COBIT Prince II COBIT: 63% keretrendszernek ITIL: 60% használja

Miért ITG? „A hatékony IT Governance a sikeres CIO titkos fegyvere” De mi is az? Sokan csak egy kontroll mechanizmusnak tekintik. Többen említik a következőket még: −Megfelelőség (pl. törvényi) −IT és üzlet illesztése, integrálása −költségmegtakarítás Amiről kevesen beszélnek: ki, milyen struktúrában, milyen döntéseket hoz, milyen információk alapján, milyen folyamatokat követve, milyen képességeket felhasználva.

Mi az IT Governance? Milyen döntéseket kell meghozni? Ki felelős a döntések meghozásáért? Hogyan kell a döntéseket meghozni? −Ki járul hozzá? −Mi a döntéshozási folyamat? −Milyen információ szükséges a döntések meghozásához? Hogyan tudom, hogy az irányítási modellt követik? Az IT governance egy hivatalos folyamat az IT szervezet stratégájának definiálására és végrehajtásának ellenőrzésére a vállalat által kitűzött célok elérése érdekében. Reagálni az üzleti követelményekre az üzleti stratégiával összhangban, a megoldás leszállítási és szolgáltatás nyújtási hibák és pótmunkák csökkentése mellett (AI6: A változtatások kezelése).

Governance (irányítás) Corporate Governance IT Governance IT Compliance Corporate Compliance IT Service Management Biztosítja a törvényi, vállalati és szabályozási követelményeket. Biztosítja az IT irányelvek, folyamatok és kulcs kontrollok megtervezését és működőképességét. Létrehozza, lehetővé teszi és végrehajtja az IT stratégiát. Felügyeli az IT szolgáltatásait és definiálja, hogyan kell implementálni azt, amit az IT Governance definiál. Definiálja az IT stratégiát, illeszti az üzletihez. Milyen döntéseket kell meghozni, hogyan kell a folyamatos illeszkedést az üzleti célokhoz kontrollálni. Biztosítja a vállalati stratégia és üzleti terv előkészítését és rendelkezésre állását. Létrehozza a vállalati irányelveket, lehetővé teszi a stratégiai irányokat, célokat, kritikus sikertényezőket és kulcsterületeket. Corporate governance fontos a részvényes bizalmának megteremtésében és fenntartásában. Egyre növekszik az igény a döntéshozatali, teljesítménnyel és ROI-vel kapcsolatos területek átláthatóságának demonstrálására.

A Governance –től az IT Service Mgmt-ig Corporate Governance Üzleti célok IT Governance IT illesztése az üzleti stratégiához COBIT Key Goal Indicators az IT és az üzlet illesztésének kontollálásához ITIL / HP ITSM Ref Model IT szolgáltatások legjobb gyakorlatai Service Mgmt Architecture Szoftverek az IT alapú szolgáltatások felügyeletéhez

Miért ITIL? Miért v3? Mert az IT és az üzlet is változott: működtessük úgy az IT-t, ahogy az üzletet. Meg kell érteni és kiszolgálni az üzletet, a szolgáltatások nyújtásának minden szakaszában. CIO és üzlet IGÉNYEI fókuszban v3: HOGYAN? (Cobit: MIT?)

Miért változáskezelés? Mert egy biztos: minden változik. Ez a válasz az üzlet és a felhasználók változáskéréseire Milyen változások lehetnek? Szolgáltatást, szolgáltatás portfoliót, projektet, felhasználói jogosultságkérést, üzemeltetést és szervezetet érintők. A változáskezelési folyamat modelleknek ezeket le kell fedie (pl. formokkal)! Változások meghiúsulásának egyik oka, hogy nem a változáskezelési folyamaton keresztül vezetik, menedzselik, monitorozzák őket. EMBEREK: érzelmi változás

Változás építőkockái Ne csak az IT-ra fókuszáljunk! Az átalakítás a szolgáltatás minden komponensét érinti! J. P. Kotter: ‘Eight steps to transforming your organization’

4P kontra 3C Kultúra Változás Kommunikáció Üzleti célok Szolgáltatási szint célok (SLO) Folyamatok Emberek Technoló- gia Partnerek

Sikertényezők Ember −felsővezetői támogatás −„champion” −felelős −(felhatalmazott) legénység Projekt Terjedelem meghatározása Teljes kép (izolált megközelítés helyett) Konfigurációkezeléssel együtt Kommunikáció Eszköz szükséges

Kérdések ? Kisiván Tibor tel