Delegálás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
A november 18-i workshop napirendje
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
EMPOWERMENT Az alkalmazottak felhatalmazása
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A minőségügy a könyvtárügyért
A vállalat szervezete.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOK Tapasztalatok Javaslatok Ajánlott dokumentum.
Divizionális (divíziós) szervezet
Könyvtári teljesítménymérés
Vezetés – Vezetési Stílusok
Szervezeti Formák Tradicionális Szervezeti Formák
Egyéni döntések a szervezetben
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Fogd A Kezem Alapítvány
Az erőszakmentes kommunikáció technikája
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Munkavédelem és controlling
A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
Analóg alapkapcsolások
A projekt szervezeti formái
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Az iskola, mint szervezet
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
A vezető a legjobb HR-es.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Motiváció.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Egyéntől a közösségig, passzivitástól a részvételig Fiatalok és a helyi közösség.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Delegálás

Delegálás kontra Empowerment

A KARASEK-FÉLE IGÉNYBEVÉTELI MODELL Feszültség-növekedés SZÉLES Alacsony igénybevételű munka Aktív Aktivációs-szint növekedés DÖNTÉSI ÉS CSELEKVÉSI “JÁTÉK-TÉR” SZŰK Passzív Magas MUNKAKÖVETELMÉNY ALACSONY MAGAS

VEZETŐI VISELKEDÉS R3 R2 R4 R1 KAPCSOLATOK FELADAT 3. RÉSZVÉTEL Magas 3. RÉSZVÉTEL Közli az ötleteit, és megkönnyíti a döntés- hozatalt R3 2. MEGGYŐZÉS Megmagyarázza a döntéseit, és lehetőséget nyújt a tisztázásra R2 Magas kapcsolat Alacsony feladat Magas feladat Magas kapcsolat Alacsony kapcsolat Alacsony feladat Magas feladat Alacsony kapcsolat KAPCSOLATOK (Támogatás) R4 Átadja a felelősséget (a döntésekért és a megvalósításért) 4. DELEGÁLÁS R1 Részletes utasításokat ad, és szorosan felügyeli a teljesítményt 1. KÖZLÉS Alacsony FELADAT (Irányítás)

BEOSZTOTTI HAJLANDÓSÁG Magas Közepes Alacsony R4 R3 R2 R1 Nem képes, de akar, motivált Nem képes és nem akar, nem motivált Képes és akar is, motivált Képes, de nem akar, nem motivált

MIÉRT DELEGÁLUNK? A vezetői munka hatékonysága növelése érdekében A beosztottak fejlesztése érdekében Cselekvési-döntési játéktér növelése érdekében

Fokozatok a munkamegosztásban Feladatkiadás Bevonás Delegálás Empowerment

Mit delegálunk? Delegáláskor nem egyedi feladatokat adunk át, hanem feladatcsoportokat, illetve folyamatokat. A folyamatok mellé autonómiát rendelünk, Autoritást nem.

Okok, amiért delegálni kell I. Ha egy munkatárs megtapasztalta és megtanulta, hogyan lehet, kell veled dolgozni, akkor képes lehet átvenni olyan feladatokat, amelyekre neked kevés időd marad Ha fejleszted munkatársaidat, akkor képessé válnak, hogy saját maguk keressenek olyan rutinszerű feladatokat, amelyeket ha te végzel, akkor nem költséghatékony.

Okok, amiért delegálni kell II. Át lehet adni munkafeladatokat olyan munkatársaknak, akik speciálisan képzettek adott területen, illetve jobban végzik el a munkát, min t te. Delegálással a munkafeladatok átadása történhet személyzetfejlesztési céllal is, ezzel is növelve a munkatársak elégedettségét és elkötelezettségét.

A vezetők bíznak az alkalmazottaikban Az alkalmazottak felelősek az eredményekért A vezetők ismerik saját hatáskörüket A HATÉKONY DELEGÁLÁS FELTÉTELEI A célokat értő/teljesítő Az alkalmazottak értik, alkalmazottakat hogy mit várnak el tőlük jutalmazzák Kihívást jelentő felelősséget ruháznak az alkalmazottakra

MIÉRT BUKIK MEG A DELEGÁLÁS? Hiányzó megegyezés a vezetők és az alkalmazottak közötti hatáskör- és felelősségmegosztásról Az alkalmazottakat nem képezik ki a delegált feladat ellátására Azalkalmazottak nem értik vagy ismerik a szervezeti célokat MIÉRT BUKIK MEG A DELEGÁLÁS? Maximalista elvárások az alkalmazottak iránt A vezetők bizonytalannak érzik a kapcsolatukat a beosztottakkal A vezetők nem biznak az alkalmazottakban