A diáknyelv.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mosolyogj 12. Winston Churchill.
Advertisements

A sportszocializáció.
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
A holokauszt tanítása iskolámban
Társadalmi és területi nyelvváltozatok
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Szállóigék, szólások, közmondások a stílusról, retorikáról
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Munkahelyi szleng Sokunknak talán fel sem tűnik, de a magyar nyelvben az utóbbi évek során kialakult egy tömör és nagyon kifejező speciális kifejezésrendszer,
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
Élsportoló fiatalok vizsgálata szociológiai kontextusban
”Babits Mihály a Net-en” Moldován István OSZK MEK osztály Irodalomtörténeti Szimpózium Babits Mihály születésnapján Szekszárd, november.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az IKT-metria mérőeszköz
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Személyiségváltozók szerepe a kapcsolati hálózatok szerveződésében
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A '80-as évek meséi más aspektusból... … avagy: Miért szinglik a Nők manapság?
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
ÖREGKORI RAVASZSÁGOK, ÉRDEKESSÉGEK! (Nem csak a 20 éveseké…)
És ez így vagyon….
2014. szeptember Az Élet Igéje „Fogadjátok el egymást, amint Krisztus is elfogadott titeket Isten dicsőségére.” (Róm 15,7)
Az élet igéje Az élet igéje január január.
Ő SZI TÖKÖLÉS Kreálta: Nick Shepherd Valamikor tökjó csaj voltam, formás alsófertállyal aztán megerőszakoltak!
Személyiségteszt.
Szent László Gimnázium
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Idősek és ifjak a jövőért
Test de la banane: Folytatáshoz kattints! 4 állat áll a kókuszpálma alatt: oroszlán majom zsiráf mókus Úgy döntenek, versenyezni fognak. Melyik éri el.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Öregszünk, vagy örexünk
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Személyes életvitel. Mentális és csődhelyzet kialakulása 1. A társadalmi háttér negatív hatásai A mai magyar társadalomban megjelenő negatív jelenségek.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
DARUS a gyermekekért.
A szocializáció folyamata
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A család ahonnan jövök.
Út a Vadonba CHRIS MCCANDLES.
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

A diáknyelv

Az ifjúsági nyelv és a diáknyelv kettőssége Csoportok  ifjúság Diáknyelv: Kreatív, leleményes, szerteágazó Talán már az ősidők óta létezik Diáknyelv elválaszthatatlan az iskolától Új információs csatornák  hatások  megjelenítője a szleng

A szókincs létrejöttének indítékai 1 1. Szemléletességre, játékosságra, változatosságra való törekvés Kreativitás, normától való eltérés célja Pozitív 2. Ellentét tükrözése, hangsúlyozása a felnőttekkel és egymással szemben Kiemelés, kiemelkedési szándék Negatív

A szókincs létrejöttének indítékai 2 3. A teljes gátlástalanság megnyilatkozása a szavakban Legdurvább, legízléstelenebb szavak, legkényesebb témák Testi-lelki tulajdonságok megnevezése  kereskedelmi média

A diáknyelv forrásai – társadalmi tükör A család Szocializációs szint, kommunikációs készség, életmód, gondolkodás Tömegmédia hipnózisa Az iskola „énkeresés” A média Új kommunikációs csatornák  saját szóhasználat

A diákok nyelvének általános jellemzői 1 1. A megszokottól való eltérés, változatosság, kreativitás 2. Játékosság 3. Humorérzék 4. Kedveskedés, szépítés, enyhítés szándéka: Magánélet szavai, „kínos kifejezések” 5. Lekicsinylés, gyötrés, csúfolódás, megvetés, gúny, öngúny Kiközösítés

A diákok nyelvének általános jellemzői 2 6. Modernség, frissesség, idegen szavak utánzása csak az a menő, ami modern, és csak az a modern, ami menő 7. Titokzatosság, ellentét érzékeltetése más csoportokkal szemben Vagányság, cinizmus 8. Képszerűség, metaforikusság 9. Szabálytalanság egyetlen szabálya, hogy nincsenek szabályai

Milyen korcsoportok használják a diáknyelvet és a szlenget? Az ifjúsági nyelv kutatása  15-25 éves + 10-14 éves korosztály Az ember szocializációjának lépcsőfokai Bölcsöde, óvoda, iskola Gimnázium 3-4. osztálya

Kérdőív értékelése 1 Összesen: 90 diák Nemek szerinti megoszlás: 32 fiú 58 lány Korosztály: 16-17 évesek Helyszín: szikszói és budapesti iskolák Témaválasztás: iskolai és diákélet, tanárok, külső-belső tulajdonságok, testi-lelki tulajdonságok megnevezése Obszcén, trágár kifejezések használatának engedélyezése

Kérdőív értékelése 2 Milyen televíziós műsorokat néznek legszívesebben: Fiúk: sport, (ismeretterjesztő) filmek Lányok: sorozatok, talk-showk, valóság-showk Szókincs kialakulását befolyásoló tényezők rangsorolása: Fiúk: haverok/barátok; rádió, Internet Lányok: haverok/barátok; rádió, Internet

Milyen gyakran használják az alábbi kifejezéseket (fiúk)

Milyen gyakran használják az alábbi kifejezéseket (lányok)

Osztályozás: tanárok, osztálytársak megnevezése Szavak Hogyan mondják egymás között? Tanár Tancsi, főnök, imperátor, „azahülye” Diák, tanuló Span, buzi, kölök, lúzer, diják, haver, mó, sorstárs Osztályfőnök Ofő, központ, az Agy, Goszti, oszi, oszifő, köcsög, Csücsöri Igazgató Diri, igi, iga, góré, diktátor, főnök, kapaorrú köcsög, Antony Jurassic, mester, Nagy Testvér Takarítónő Suvick, pucer, csutak, csicska, köccsög, boszi, felmosónéni, tisztasági manager, putzfrau, takesz Férfi, fiú Faszi, csávó, csákó, jampi, muki, arc, pasi, tökös, kan, srác, pulya, tesó, HVCS, kiccsávó, ürge Nő, lány Nőci, ribi, csaj, kurva, cica, spiné, bige, picsa, muff, liba, bula, nőstény, csibe, csajos, pina, anyag

Osztályozás: külső tulajdonságok megnevezése 1 Szavak Hogyan mondják egymás között? Csinos nő/lány Ribanc, jó bőr, pina, jó anyag, spiné, muc-muc-puncicus, „Ah oh jesus!”, „meghát”, „Anyúúú!” Helyes férfi/fiú Metroboj, szőke herceg, jóseggű, szépfiú, kandisznó, szívtipró, „meghát” Csúnya Egzotikus arcú, problémás, magyarázatra szorul, nyomoronc, undi, tré, rusnya, retkes, túrós tészta szájú, ronda banya, egyedi arcú, torz, hányás Sovány Anorexiás, cérna, csontváz, áramvonalas, szikkadt, gizda, girhes, kóró, kehes ló, sovi, botsáska, papír Kövér Tank, Dagi Dög, bödön, fasírt, erotikusan telt, macis, bálna, tölting, szarágyú, gömbvillám

Osztályozás: külső tulajdonságok megnevezése 2 Szavak Hogyan mondják egymás között? Pattanásos Brei-könyv, háború és béke, gejzír, rügyes, kráterfejű Szőke Platina, buta, kurva, szőőőke, plázacica, blondy, miss ész Fekete Boszi, gyászos, feka, ázsiai, cigány ribanc, démon, sötét, black punci, sátán, vad Vörös Red Alert, róka koma, maca, démon, stoplámpa, pulykatojás, ördög, répa Magas Colos, zsiráf, métterúd, mamut, jeti, létrácska, pokoli torony, lombrágó, nyakigláb, SPÚRKÖCSÖG (!!!) Alacsony Seggdugasz, padlócirkáló, fölszintes, törpeuszkár, kis senki, minihegy, mély, genya, pöttömpunci, Frodó

Osztályozás: belső tulajdonságok megnevezése Szavak Hogyan mondják egymás között? Jó tanuló Eminens, nyalis, köccsög, okostojás, könyvmoj, tudós köcsög Rossz tanuló Züllött, lusta, span, sík, hülye segg, agyatlan, szamár, abnormális, idióta, IQ bajnok, Isten, ökör Ideges Dili, zabos, idegroncs, parás, gyogyós, idegbeteg álladék, hirtelenharagú, agybeteg, pipa, pattog Unalmas Uncsi, savanyodott, szar, gáz, lepusztult, lapos, pusztulat, tunya, lúzer Nagyképű Beképzelt, idióta, segg, öntelt, paraszt, baromarcú, gyökér, amőboid, arcos, majom Népszerű, sikeres Ribanc, híres csicska, gazdag, Helyi Bazdszájba, szerencsés, király, nagyképernyős