TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csoport munka.
Advertisements

Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Egészség-műveltség = Health Literacy ☺
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Fontosabb fogalmak Képesség :
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Szocializáció2. Boreczky Ágnes. Szocializáció2. Boreczky Ágnes.
Önismeret Horváth Renáta.
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Képesség? Kompetencia?.
Szűk tartományú elméletek
Szociális tanuláselmélet
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Társas viszonyok.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A lehetséges énképek.
A pszichológiai fejlődés
Szimbolikus,Szerepes Játékok
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Harmadik előadás.
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
CARL ROGERS
A pszichikumról általában
Pedagógiai személyiségértelmezések
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Fenomenológiai megközelítés
Személyiségelméletek
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Személyiségfejlődési zavarok
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
ÖNISMERET.
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociális kompetencia
Szociálpszichológia-2 Attitűd
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA

Társas kapcsolatok A kapcsolat előfeltételei: a szociális másik észlelése differenciált érzelmek megjelenése Kognitív fejlettség szintje önszabályozás alapszintje

Társas kapcsolatok A társas magatartás szintjei (Mérei): magányos semmittevés magányos semmittevés a csoportban magányos játék mások szemlélése őt szemlélik csoportos semmittevés csoportos magányos játék csoportos szemlélés magányos játék a csoportban

Társas kapcsolatok együttmozgás összeverődés a tárgy körül kollaboráció szereposztásos tevékenység szervezett csoporttevékenység Társas magatartásmódok: (szociális penetrancia) modellnyújtás; parancsolás; kezdeményezés; irányítás; tárgyak megszerzése, megtartása; támadás; közeledés; (variálás; színezés; licitálás; dicsekvés; gyámolítás)

Társas kapcsolatok Önmagamról való tudás: mások vélekedésének visszatükrözése

Az énkép – az önmagamról való tudás Elméletek az énképről James: megismerő én/ megismert én Szintjei: kategóriái: testi leíró társas értékelő anyagi érzelmi szellemi Cooley: tükrözés-elmélet Mead: szerepfelvétel reaktív/spontán- felépített/normatív én Winnicott: gondozó (elég jó, kevésbé jó – fokozatosság; elhanyagolás; erőszakosság) Rogers: énkép – énideál (élményvilág –kongruencia – inkongruencia)

Az énkép – az önmagamról való tudás Az énkép funkciói Az énkép attitűdként való értelmezése Önjellemzés (kognitív komponens) Értékelés (affektív komponens) Viselkedés (konatív komponens) Az énkép az énről való tudásként való értelmezése Leírás – elvárás – előírás Általános énkép Képesség Teljesítmény Társas Szociális énkép Családtagok Kortárscsoport Énbemutatás Magabiztosság Fizikai énkép (képesség, megjelenés)

Az énkép – az önmagamról való tudás Az énkép motivációként való értelmezése Különbségek: Kényszer; szükséglet; ezek eredete, egymáshoz való viszonya Összecsengések: Szükségletek, érzelmek kapcsolata; társas közeg hatása; viselkedésalakító tényező Az énkép kialakulása és fejlődése Csecsemőkor:Testkép;kezdetleges kompetencia;aktív cselekvő; tükör-próba – 1.sz./1.sz. névmás használata Óvodáskor 3-4 év: konkrét tulajdonságok és tevékenységek; mit birtokol (egyesről az általánosra nem tud következtetni) Óvodáskor 5-6 év: szociális, kognitív, sporttal kapcsolatos kompetenciák; egydimenziós gondolkodás, időbeli változás Értékelő, visszajelző személyek