Kompetencia alapú idegen nyelvi

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Alkalmazott nyelvészet I.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Út a sikeres tanuláshoz
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Általános iskolai német sorozatok
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tervezési folyamat.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Kompetencia alapú idegen nyelvi programcsomagok Előadó: Hegyiné Mladoniczki Éva, igazgató Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Fő cél Az idegen nyelvi kommunikatív kompetencia megalapozása és folyamatos fejlesztése, amely képessé teszi az egyént arra, hogy nyelvi eszközök alkalmazásával cselekedjen, úgy hogy az általános iskola végére minden diák legalább egy élő idegen nyelvből elérje a Közös Európai Referenciakeret A1 szintjét.

Általános fejlesztési célok Megismerési és tanulási vágy „ébren” tartása. Kreativitás fejlesztése. Interkulturális nyitottság fenntartása. Önismeret és önbizalom fejlesztése. Együttműködési készség fejlesztése. Prezentációs készség fejlesztése.

Nyelvi fejlesztési célok Beszédértés Összefüggő beszéd Interakció Olvasás Kreatív írás

A programcsomagok jellemzői Figyelembe veszi a tanulók életkori sajátosságait, érdeklődését, ismereteit Beszédszándékok és szituációk köré szerveződnek A tanulók értelmes tevékenységek során kommunikatív feladatok végrehajtása közben sajátítják el az idegen nyelvet

A programcsomagok jellemzői Érvényesül a tantárgyközi szemlélet A komplexitás Projektmunka Kooperatív tanulásszervezés Differenciált tananyagfeldolgozás Tudatos képességfejlesztés IKT alapú támogatás Moduláris felépítés

Moduláris felépítés Öt tanórára kínál egy adott témában fejlesztési feladatot A nyelvtanár választja ki az adott nyelvi csoporthoz, szükségleteihez igazítva Alkalmas egy adott nyelvkönyv kiegészítésére Egy-egy fejezet kiválasztására Egy téma bővítésére, bevezetésére Egy-egy nyelvi készség kiemelt fejlesztésére

Programcsomagok PROGRAMCSOMAGOK Mese-Mondóka Kreatív kommunikáció Projektek a nyelvórán Internet a nyelvórán

Mese-Mondóka Cél: Az idegen nyelvi kommunikatív kommunikáció megalapozása, elsősorban a beszédkészség területén a célnyelvi kultúra gyermekirodalmának anyagából. Anyanyelvihez hasonló idegen nyelvi szituáció teremtése. Ezáltal kedv ébresztése a nyelvtanulás iránt. Dalok, mondókák tanulása; közös olvasás során egyre aktívabban kapcsolódnak be, így sajátítják el a nyelvi elemeket. Komplex nyelvi készségfejlesztés. Autentikus források. Fokozatosan előtérbe kerül az önálló olvasás, s a kreatív íráskészség fejlesztése.

Kreatív kommunikáció Cél: Az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztése egy adott témakörhöz kapcsolódóan, amelyek közel állnak a korosztály mindennapos tevékenységéhez: A beszéd, a szövegértés, a szókincsfejlesztés, a beszédalkotás kiemelten hangsúlyos. Mindezt úgy, hogy a nyelvhasználat elszakadjon az iskolától, a tanulástól, s valós eszközhasználattá váljon.

Projektek a nyelvórákon Cél: A nyelvi kompetenciák fejlesztése olyan tematikus feladatok kapcsán, melyek a tantárgyközi szemléletet erősítik - mindezt ötvözve az együttműködési készség fejlesztésével - az önállóságra neveléssel. Egy produktum létrehozása egy közös cél érdekében.

Internet a nyelvórákon Cél: A nyelvórákon építsen az Internet által kínált lehetőségekre: információszerzés, feldolgozás, kreatív írás, digitális kommunikáció. A tevékenységek technikailag egymásra épülnek, egyre összetettebbek

Gesundheit ABC

Gesundheit ABC

Gesundheit ABC

Gesundheit ABC

Értékelési javaslatok Portfólió Egymás értékelése Tanulói önértékelés Egy tanuló értékeli a csoport munkáját Csoportmegbeszélés Tanulói napló vagy eredménylista

Összefoglalva Állandó tevékenység változatos munkaformákkal Autentikus anyagok használata Felfedező tanulás Játékosság Sokcsatornás tanulás Önállóságra nevelés

Összefoglalva Társadalmi igényeknek, életkornak és érdeklődési körnek való megfelelés. Célnyelvi környezet megteremtése. Hatékony nyelvelsajátítás. Általános és nyelvi kompetenciák fejlesztése. Ösztönzés, sikerélmény nyújtása. Személyiségformálás. Meglévő ismeretek új kontextusba helyezése. Hagyományos tanár-diák szerep megváltozása.

Köszönöm a figyelmet!