Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A stratégiai tervezés módszertana
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
műszaki osztályvezető
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
A Stratégiai Monitoring Jelentés ÚMVP Monitoring Bizottság június 28., Budapest Dr. Maácz Miklós Főosztályvezető-helyettes Vidékfejlesztési Minisztérium.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A Magyar Köztársaság kormánya
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
(A balesetmegelőzés fontossága)
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
2016. szeptember 23. Légiközlekedés a H2020 első két felhívásában Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal.
Az emberkereskedelem kérdései az áldozatok szempontjából Gál Eszter Európai Együttműködési Főosztály október 21. Belügyminisztérium.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Európai Uniós ismeretek
Előadás másolata:

Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár

Európa: 2009-ben közúti balesetben több mint ember halt meg egyéb kimenetelű baleset emberi tragédia nemzetgazdasági teher 130 milliárd EUR „egy közepes méretű város” SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

2010-ben lezárul a évi program Európai Bizottság július 20-án közzé tette javaslatát: [COM(2010) 389 final] „Fejlődés egy európai közúti közlekedésbiztonsági térség irányába: a 2011–2020. közötti időszak közúti közlekedésbiztonságára vonatkozó politikai irányvonalak” Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program Kialakításához szükséges: A 3. Európai Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program Eredményeinek Tapasztalatainak Hatásainak Hatékonyságának értékelő elemzése. SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

3. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program Stratégiai cél: EU 2010-ig felére csökkenti a közúti balesetek halálos áldozatainak számát 2001-es bázishoz képest. 62 konkrét intézkedés a Járművek Infrastruktúra Közlekedő ember biztonságával kapcsolatban. SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

Tagállami erőfeszítések eredménye SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

Európai közúti közlekedésbiztonsági politika A javasolt intézkedések két legfontosabb alapelve: a közúti közlekedésbiztonság integrált megközelítése szubszidiaritás, arányosság és megosztott felelősség. Kiemelt 3 intézkedési terület: strukturált és koherens együttműködési keret kialakítása a sérülések ellátására és gyors segítségnyújtásra vonatkozó stratégia kidolgozása a védtelen közlekedők biztonságának javítása. SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program Célkitűzés: Közúti balesetek halálos áldozatainak számára vonatkozó 50%-os csökkenés elérése 2020-ra a évi szinthez képest. Közös cél érdekében: Saját nemzeti közúti közlekedésbiztonsági stratégia kialakítása Sajátos kiindulási helyzet figyelembe vétele Sajátos igények elemzése Legkedvezőtlenebb területek prioritása SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

4. Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program 7 fő stratégiai célkitűzés: 1.A közlekedésre nevelés és képzés fejlesztése, javítása 2.Jogkövetés növelése a közlekedők körében 3.Biztonságosabb közúti infrastruktúra 4.Biztonságosabb járművek 5.Korszerű technológiák (ITS rendszerek) alkalmazásának támogatása a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében 6.Sürgősségi és után gondozási szolgáltatások fejlesztése 7.Védtelen közlekedők biztonságának javítása. SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

Magyar álláspont évek baleseti helyzete nem indokolja az EU célkitűzésnél enyhébb célkitűzést! A halálos baleseti áldozatok számának 50%-os csökkentését előíró célkitűzést támogattuk. A korábbi hazai közlekedéspolitikai célkitűzés még eltért az EU célkitűzésétől, jelentősen szerényebb volt annál. A mostani programalkotásnál célszerű ezt a közös célokhoz „igazítani”. SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

Magyar álláspont Halálos áldozatok számának alakulása Magyarországon és között SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

Magyar álláspont Cselekvési Program 7 stratégiai célterülete mellett Javasoljuk: A közlekedésre való nevelést: a gyermek nem „kis felnőtt” Az európai tranzitforgalom kezelését kiemelt területként Határokon átnyúló programok Ellenőrzések Nehéz-tehergépjárművek láthatóságát célzó akciók SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

A Minisztérium feladatai A közlekedésért felelős szakminisztérium mindenkori célja: a közlekedés biztonságosabbá tétele a közlekedésben résztvevők megfelelő felkészítése a közlekedésre a közlekedési magatartás fejlesztése Az Európai Unió irányvonalainak szem előtt tartása SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

A Minisztérium feladatai A balesetek túlnyomó része emberi tényezőkre vezethető vissza SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR Jármű faktor 11,5 % 0,5% 4,5% 0,05% 28% 6,5% 60% Út és környezet faktor 33% Humán tényező 99,4%

A Minisztérium feladatai A közlekedésért felelős szakminisztérium feladata: Jogszabályi előkészítés: közlekedési szolgáltatásokról, hatósági áruk megállapításáról, az utazási kedvezményekről, a gyorsforgalmi utakról a közlekedés védelméről a közlekedés biztonságáról a gépjárművezető képzésről SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

A Minisztérium feladatai A közlekedésért felelős szakminisztérium feladata: Előkészíti az ágazat új működési, szervezeti és szabályozási koncepcióját szervezi, összehangolja a közlekedési infrastruktúra fejlesztését pályahálózat műszaki állapotának stabilizálása források hatékony felhasználása infrastruktúra-fejlesztési projektek előkészítése SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

A Minisztérium feladatai Közlekedési infrastruktúra SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR

A Minisztérium feladatai Valós, indokolt és építő szándékok SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR Kutatási témák Közúti közlekedési rendszer biztonságának növelése Jövőbeni feladatok feltérképezése

A Minisztérium feladatai Vezérelv A hazai közlekedési rendszer szervesen illeszkedjen az európai hálózatokba, teljesítve a korábban meghatározott nemzetközi elvárásokat. SCHVÁB ZOLTÁN KÖZLEKEDÉSÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR