A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta 2010. március 8.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felvételi tájékoztató
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Gazdálkodási ismeretek
Szakmai alapozás idegen nyelven
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Medvéné Dr. Szabad Katalin Dr. Zimányi Krisztina
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Tanirodáról tanároknak Baranyai Anita FPI szaktanácsadó Továbbképzés február 22.
4 K 1 ÜZLETI INFORMATIKA SZAKIRÁNY SZÁMÍTÁSTUDOMÁNYI ÉS INFORMÁCIÓELMÉLETI TANSZÉK PÉNZÜGY ÉS SZÁMVITEL TANSZÉK IPARI MENEDZSMENT ÉS VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Tananyag -koncepció. Célcsoport – céltevékenység Középiskolai tanulók A projekt keretein belül 1 -1 e-learning tananyagcsomagot.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
Eszperantó specializáció JGYPK Felnőttképzési Intézet „Ec-SPEC-bejöhetsz” ANDRAGÓGIA-MŰVELŐDÉSSZERVEZŐ BA SPECIALIZÁCIÓ ISMERTETŐ.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
Az egyetemi felmérés eredményei /Ergebnisse der Studierendenbefragung Virág Álmos tudományos munkatárs.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A BKF tudástranszfer modellje a
Felvételi tájékoztató
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Barcsák Marianna - KPSZTI
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
Kompetencia alapú közvetítés
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.

Mi a taniroda? Oktatási módszer Oktatási módszer Megfelelő terem Megfelelő terem Korszerű technikai eszközök Korszerű technikai eszközök Fiktív vállalkozás Fiktív vállalkozás Feladata az elmélet kiegészítése, elmélyítése Feladata az elmélet kiegészítése, elmélyítése Lehetőség az üzleti élet életszerű megismerésére Lehetőség az üzleti élet életszerű megismerésére

Mi a célja? A munkaadók és a leendő munkavállalók közös érdeke, hogy a képzési szektor olyan ismereteket adjon át a tanulóknak, hallgatóknak, amelyek amellett, hogy széleskörű, a fejlődés lehetőségét is magában rejtő alapokon nyugszanak, alkalmasak arra is, hogy a végzettek szinte azonnal hasznos munkát végezhessenek A munkaadók és a leendő munkavállalók közös érdeke, hogy a képzési szektor olyan ismereteket adjon át a tanulóknak, hallgatóknak, amelyek amellett, hogy széleskörű, a fejlődés lehetőségét is magában rejtő alapokon nyugszanak, alkalmasak arra is, hogy a végzettek szinte azonnal hasznos munkát végezhessenek

Előzmények Felső-kereskedelmi iskolákban – gyakorló irodák (1895-ben tantervben „Irodai munkáltatok” tantárgy) Felső-kereskedelmi iskolákban – gyakorló irodák (1895-ben tantervben „Irodai munkáltatok” tantárgy) ig önálló tantárgy, majd megszűnik ig önálló tantárgy, majd megszűnik Újraindul: 1993-ban munkaügyi központokban átképzési céllal Újraindul: 1993-ban munkaügyi központokban átképzési céllal Ma a közgazdasági és kereskedelmi szakképzés szerves része Ma a közgazdasági és kereskedelmi szakképzés szerves része

Tevékenységcsoportok Titkárság Titkárság HR HR Beszerzés, raktározás adminisztratív teendői Beszerzés, raktározás adminisztratív teendői Értékesítés – piac, ár, PR Értékesítés – piac, ár, PR Pénzügyi feladatok (bank, pénztár) Pénzügyi feladatok (bank, pénztár) Számvitel Számvitel

Előnyök „Forgószínpad” „Forgószínpad” Valódi üzleti gyakorlat szimulálása Valódi üzleti gyakorlat szimulálása kreativitás, kezdeményezőkészség fejlesztése kreativitás, kezdeményezőkészség fejlesztése vállalkozás-centrikusság vállalkozás-centrikusság Csapatmunka Csapatmunka Kapcsolat más iskolák gyakorlócégeivel Kapcsolat más iskolák gyakorlócégeivel Idegen nyelv használata Idegen nyelv használata

CK- Cégszolgálati Központ NSZFI-nél a Magyarországi Gyakorlócégek számára NSZFI-nél a Magyarországi Gyakorlócégek számára Több, mint 150 szerződéses iskola Több, mint 150 szerződéses iskola Cégbejegyzés, adófizetés, banki szolgáltatások, börze, statisztika, fórum Cégbejegyzés, adófizetés, banki szolgáltatások, börze, statisztika, fórum

Nemzetközivé válni…EDUCORB Illeszkedve a valós piaci elvárásokhoz Illeszkedve a valós piaci elvárásokhoz Nyelvi, kulturális és gazdasági kompetenciák fejlesztése Nyelvi, kulturális és gazdasági kompetenciák fejlesztése Nemzetközi tanirodai együttműködési hálózat kialakítása ( Nemzetközi tanirodai együttműködési hálózat kialakítása ( Szakmai tudásszint növelése Szakmai tudásszint növelése

Lehetőségek Kapcsolat további országokkal Kapcsolat további országokkal Gyakorlócégek a nemzetközi piacon Gyakorlócégek a nemzetközi piacon Személyes tapasztalatcserék, külföldi szakmai gyakorlatok, kapcsolatépítés Személyes tapasztalatcserék, külföldi szakmai gyakorlatok, kapcsolatépítés Versenyek, kiállítások Versenyek, kiállítások Elismert tudás (Europass) Elismert tudás (Europass)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit!