Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Könyvtárhasználati verseny
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kutatási program rövid bemutatása
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
A nevelési-oktatási program előzményei
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Székely István fejlesztési tanácsadó
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Vevőszolgálat ”A sikeres vállalkozó a megfelelően képzett és jól tájékozott vállalkozó” Vágó Péter Vágó Péter KISOSZ VESZPRÉM KISOSZ VESZPRÉM.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
HAZAI REGIONÁLIS SZAKMAI VIZSGAKÖZPONT HÁLÓZAT ELKÉPZELÉSEK Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék „Szakképzési és felnőttképzési.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Regionális konferencia
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola

Előzetes tudásszint mérés rendszertípus

FELTÉTELEZÉSEINK 1 az előzetes tudásszint mérésének gyakorlata kezdeti stádiumban van többnyire a formális úton szerzett tudás igazolását kérik, bemeneti feltételként a tanulás informális színterein szerzett tapasztalat, készség, értékrend és attitűd kevés esetben tárgya a mérésnek

FELTÉTELEZÉSEINK 2 a tudás mérésének célja elsősorban a tudás-hiányok feltárása – a korrekció, és homogén csoportok kialakítása érdekében ritkábban a képzés kimeneti követelményeivel való összevetésben a tudás-többlet mérése – idő és pénzkímélés, gyorsabb megfelelés a munkaerőpiacon DE! Vannak jó példák!

A helyzetelemzés Mit vizsgáltunk? előzetes tudásszint mérés gyakorlatát a fejlesztési elképzeléseket a hallgatók és a képzők érdekeit módszertani, jogi, szervezési, pénzügyi környezetet

Mit tapasztaltunk? 27 megkérdezett – 19 válaszadó előzetes tudásszint mérés módját rögzítő szabályzat: 60% felelős személyek

Az előzetés tudásszint mérés eszközei felmérő teszt szóbeli feladatsor gyakorlati alkalmazás portfoliók projekt értékelés leggyakoribbak: nyelvi képzések, informatikai képzések esetén

A mérés eredményeinek alkalmazása 1 csoportba sorolás felzárkóztatás kiegészítő tanfolyam óraszám változtatás felmentés órák, modulok alól oktatási módszerek módosítása képzés tartalmának módosítása (téma csökkentés – bővítés) tanárcsere, kiegészítő előadások

A mérés eredményeinek alkalmazása 2 nem önálló felnőttképzési szolgáltatás csak a szolgáltató rendszer egy elemeként működhet

Javaslatok alapvetés: azt mérjük amit tud a kimeneti követelmények tükrében a formális és nem formális úton szerzett tudás a képzés tartalmától függően arányosan kerüljön beszámításra kompetenciákat reálisan mérő mérési rendszer kialakítása: egyéni képzési programok felkínálása

„Jó gyakorlat” Székesfehérvári Regionális Képző Központ ETFE néven meghirdetett rendszere Magyar Népfőiskolai Társaság, Kristályvölgy Egyesület előzetes tudásszint mérésére kialakított eszközei. A nemzetközi gyakorlatban alkalmazott mérési és oktatási modellek – APL, PLAR, RPL, stb. rejtett jó gyakorlat - jó tanár

Vállalások adatbank részeként jó gyakorlat közzététele szakértői anyagok gyűjtése, közzététele ingyenes részvétel a konzorcium tagjainak KJF kapcsolódó képzésein: - felnőttoktatási szakértő képzés moduljai - pedagógiai értékelés képzés moduljai - felnőttoktatási szabadegyetem