A 4-6 évesek rajzfejlődése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Advertisements

SZELLEMEK Közöttünk vannak... Nem hiszed??? Várnak Rád !!!
Hieroglifák.
A gyermeki rajzfejlődés főbb szakaszai
Paál Ákos rajzfejlődési elmélete
Készítette: Raczkó Viktória
A kisgyermek vizuális gondolkodása
Szülői elégedettség mérés eredménye
MUNKAKERETEK Az óvodai vizuális nevelés tevékenységeit a következő munkakeretekbe soroljuk I. Természet utáni II. Emlékezet utáni III. Elképzelés utáni.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Egy motívum változásai különböző életkorokban:
Plasztikai ábrázolás a kiskamasz korban Zakar József MOME, 2008.
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Szárnyas oltárok Szerkezete
Bevezetés A Queen egy brit rockegyüttes, amelyet 1970-ben alapított Freddie Mercury énekes, Brian May gitáros és Roger Taylor dobos, 1971-ben csatlakozott.
Térábrázolás különböző életkorokban
Színkezelés különböző életkorokban Sajó Borbála MOME,2008
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
Személyiséglélektan I.
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Örkény István és a groteszk
Szociális tanulás formái
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
A JOG TERMÉSZETÉRŐL ÉS HASZNÁRÓL IV. rész Bíráskodás SZÍNHÁZ- ÉS FILMMŰVÉSZETI EGYETEM, DLA KÉPZÉS, 2014 Nagy Boldizsár kurzusa Bíró Csaba és Dudás Dóra.
Kárpáti Andrea A VIZUÁLIS TEHETSÉG Kárpáti Andrea
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
A 6-10 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A konstruáló képesség fejlődése óvodás korban
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Rajzfejlődés-áttekintés
A évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
Kárpáti Andrea KIEMELKEDÔ VIZUÁLIS KÉPESSÉGEKET MUTATÓ AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE Kárpáti Andrea
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Szakíts magadnak id ő t Szakíts magadnak id ő t!
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Mesterséges Intelligencia 1. Eddig a környezet teljesen megfigyelhető és determinisztikus volt, az ágens tisztában volt minden cselekvésének következményével.
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
Összeállította: Nikli Károly 2013
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
a kubizmus kubus = kocka
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Velünk élő középkor Forrás:
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

A 4-6 évesek rajzfejlődése A gyermekrajz A 4-6 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea karpatian@t-online.hu http://edutech.elte.hu/moodle

V. LÖWENFELD: FIRKAKORSZAK VÉGE: 4 - 5. ÉV MEGJELENIK AZ ÁBRÁZOLÁS SZÁNDÉKA: előre közli, mit fog rajzolni és a rajz témáját később is képes azonosítani. JUXTAPOZÍCIÓ: Az irányok véletlenszerűek, a tárgyaknak és dolgoknak nincs meg a felnőtt által látott szemléletes rendje. Az egymáshoz nem kapcsolódó, „szétdobált” elemek azonban a gyermek számára a figura megfelelő ábrázolását jelentik. TRANSPARENCIA = átlátszóság, nem látszó dolgok ábrázolása

V. LÖWENFELD: PRESEMATIKUS KORSZAK ( 4 - 7 év) Az első ábrák, jelek, formák: ember, nap, ház, állat Szubjektív, érzelmi alapú arányok és színezés Kiterített, egy kompozícióban több nézőpont vagy sávosan egymás fölé sorolt terek Időben egymást követő eseményeket gyakran szalagszerűen egymás után sorolva jeleníti meg. Ideovizuális azaz képzeletvezérlésű ábrázolás: a gyermek nem a látványt, hanem a tárgyról alkotott elképzeléseit és tudását adja vissza. (Ezen alapulnak a rajzos intelligencia tesztek.)

Transzparencia

Ideovizuális azaz képzeletvezérlésű ábrázolás: a gyermek nem a látványt, hanem a tárgyról alkotott elképzeléseit és tudását adja vissza. (Ezen alapulnak a rajzos intelligencia tesztek.)

Vonalhúzási sorrend változásai egy gyermeknél /J. GOODNOW/ EMBERFIGURÁK

Székácsné Vida Mária: A firkától a személyes kapcsolatok kialakulásáig Székácsné Vida Mária: A firkától a személyes kapcsolatok kialakulásáig. In: Szerk. Kárpáti A.: Bevezetés a vizuális képességek fejlődésébe

A komponálás kezdetei - plasztikában A vizuális képességek fejlődése nagyban függ a médiumtól.

Szubjektív arányok 5,7 éves fiú: „Én és a madarak” 5,4 éves lány: „Ház pillangóval”

Kiegészítés /J. GOODNOW/

Kiegészítő feladatok /J. GOODNOW/

Kétszemű profil – még a ,kiegészítésekben is ritka – a spontán gyermekrajzban az 1950-es évek óta nincs! GOODNOW 1977 WILSON & WILSON 1985

Emberrajzok (V. LÖWENFELD gyűjtése)

Vonalhúzási sorrend változásai egy gyermeknél /J. GOODNOW/ EMBERFIGURÁK

EMBERRAJZOK – Egyesült Álamok EMBERRAJZOK – Közép – Kelet (B. ÉS M. WILSON gyűjtése)

Portré

Családrajzok

Az emberalak mozgása mozgásjelzés nélküli figura, „merev mozgású” alak, kimerevített gesztusokkal, ízületben mozgó alak, behajlított könyökkel és térddel, mindenütt mozgó alak

Mozgásábrázolás

Mozgásábrázolás /HELGA JOHN – WINDE gyűjtése/

Motívumok átalakulása

A kitöltendő tér

Kompozíció

A médium hatása a rajzfejlődésre