A tanári szerep Neveléselmélet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Kapcsolattartás a szülői házzal
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Professzionális iskolai kutatások
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Tanulásszervezés 3. Bemutató
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A kolozsvári Báthory Líceum
Az osztályfőnöki szerep története
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A nevelés stílusa.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
A gondozás,nevelés egysége
A játék A játékosság.
Pedagógusok etikai kódexe
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A pedagógusok megnövekedett feladatai
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az iskola, mint szervezet
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A játék A játékosság.
DARUS a gyermekekért.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Regionális konferencia
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Szülői választmány 2018.szept. 25.
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

A tanári szerep Neveléselmélet

A pedagógus tulajdonságai

A jó tanár - diák kapcsolat átláthatóság függés egymástól törődés elkülönülés az igények kölcsönös kielégítése Más életkor, más tanár-ideál („anya”, „játszótárs”, „vezető”, „mester”, „kolléga”) Kettős normarendszer - a fiatalok és felnőttek számára (elfelejtjük a madarak nyelvét- Travers)

8 hiedelem a tanári szerepről (Robert Gordon) 1. Sosem veszíti el hidegvérét, nem mutat heves érzelmeket .   2. Nincsenek nemi, faji, vallási előítéletei 4 3. Nincs kedvence, mindenkit egyformán elfogad 4. Izgalmas, szabad, ösztönző, mégis nyugodt és rendezett légkör 6.   .3.

8 hiedelem a tanári szerepről (Gordon,folytatás) 5. Következetes: nem változik, nem feledékeny, nem részrehajló 6. 6. Nem hangulatember, nem hibázik 7.7. Mindig tudja a helyes választ, tudása mindig nagyobb, mint diákjaié 8.Támogatja tanártársait, velük „egységfrontot” alkot a diákok előtt

Két tanári stílus 1. Döntés Teljesítmény fegyelem Étékelés Hierarchia demokratikus irányítás autokratikus irányítás Döntés a nevelő javasol -a tanulók részt vesznek a döntésben a nevelő diktál tanulói beleszólás minimális Teljesítmény fegyelem A nevelő távollétében, hosszú távon is jó Csak rövid távon jó Étékelés Tárgyilagos, Pozitív elemek hangsúlyozása Szubjektív, személyeskedő Főleg kritika Hierarchia Decentralizált Változó rangsor Centralizált, hierarchikus, merev

Két tanári stílus 2. CSOPORT-MAGATARTÁS NEVELŐ-GYEREK VISZONY demokratikus irányítás autokratikus irányítás CSOPORT-MAGATARTÁS sok kontaktus folyamatos fejlődés jó kooperáció -"mi" csoport csekély kooperáció bizonytalanság rivalizálás izoláció NEVELŐ-GYEREK VISZONY oldott, bizalmas, barátságos, kooperatív kvázi egyenrangú partnerek kétoldalú kontaktus függő, merev, távolságtartó, humor nélküli kevéssé kooperatív felnőtt kezdeményez kontaktust -

Nevelői magatartásmódok (KOZÉKI Béla, 1975) 1.      harmonikus - nyílt, rugalmas, következetes, biztonságos - aktív, jó önkontrollú személyiség 2.      liberális -  szeretetteljes, elfogadó -külső kontroll gyenge  gátlástalan személyiség 3.     ambiciózus meleg, irányító -  autokratizmus, drill  kudarckerülő 4. túlvédő „ gumiketrec” sündisznó-reakció”, passzivitás egyenrangú partner  szeretethiány, kevés empátia

Nevelői magatartásmódok (KOZÉKI Béla, 1975) 5. hideg, demokratikus egyenrangú partner  szeretethiány, kevés empátia 6. elhanyagoló szeretet és védelem nélkül  küzdelem a frusztrációkkal 7. drilles megfélemlítés, parancs  szolgalelkű 8. diszharmonikus nevelési tehetetlenség, bűntudat, érzelmi hullámzás neurotikus személyiség

Az osztályfőnök adminisztratív feladatai 1. OSZTÁLYADMINISZTRÁCIÓ 1.1. Tanmenet készítés 1.2. Osztálynapló vezetése 1.3. Bizonyítványok, anyakönyv kitöltése 2. NYILVÁNTARTÁSOK 2.1.Veszélyeztetett tanulók nyilvántartása, szociális juttatások 2.2. Igazolatlan mulasztások 2.3.Továbbtanulási, statisztikai lapok kitöltése

Az osztályfőnök egyéb feladatai 1. 3. EGYÉB FELADATOK 3.1. Névsorok, feljegyzések családlátogatásról, hospitálásról 3.2. Tanulók iskolán kívüli tevékenységének szervezése: kirándulás, múzeum, színház stb. 3.3. Beszámolók készítése 3.5. Jegyzőkönyvek készítése 3.6 Vizsgák lebonyolítása 3.7. Jutalmak 3.8. Jellemzések

Az osztályfőnök egyéb feladatai 2.: Kapcsolattartás 1. Szülői értekezlet tájékoztató, információ jellegű vita jellegű Témái: tanulmányi kérdések a tanulók munkafegyelme, magatartása közös programok szervezése az iskola házirendje a pályaválasztás, továbbtanulás szakkörökről, előkészítők tanulmányi kirándulás, egyéb programok

Szülői értekezlet fajtái Az iskola munkatervében: évente 2 - 3 alkalommal osztály szülői értekezlet Réteg szülői értekezlet: 7-8. osztályosok: pályaválasztás 1. osztályosok Táborozók szüleinek Találkozás a családdal: Családlátogatás Fogadóóra: szülők számára: egyéni, részletes információ, a tanároknak: pedagógiai konzultáció a szülőkkel