A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (1. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével Szervezési rész
Túlélést szolgáló szervezés ÁTTEKINTŐ VÁZLAT A STRATOSZ FEJLESZTÉSÉHEZ A STRATOSZ pozícióját erősítő szervezés A STRATOSZ-t nagy, önálló munkaadói szövetséggé történő szervezés új tagvállalat, - a szervezet változatlan, új szakértő részvétele a különböző képviseleti pozíciókban, - a STRATOSZ pozíciója a munkaadói szövetségek körében lényegében nem változik, - hosszabb távon létrejöhet egy teljes körű VOSZ- STRATOSZ fúzió, alapvetően erős VOSZ dominanciával, új tagvállalat, - a VOSZ térüteti szervezeteire épülő 3-4 erősebb és 4-5 gyengébb területi szervezet, új szakértő részvétele a különböző képviseleti pozíciókban, - a STRATOSZ pozíciója a munkaadói szövetségek körében enyhén erősödik, de lényegében nem változik, - hosszabb távon létrejöhet egy teljes körű VOSZ- STRATOSZ fúzió, VOSZ dominanciával,, új tagvállalat, - 5 régió-szervezet - 2 tagozat szakmai tagozat új szakértő részvétele a különböző képviseleti pozíciókban, - a STRATOSZ pozíciója a munkaadói szövetségek körében jelentősen megerősödik, - hosszabb távon a STRATOSZ az egyik legerősebb munkaadói szövetséggé fejlődik, A. B. C.
A STRATOSZ-t nagy, önálló munkaadói szövetséggé történő szervezés (A STRATOSZ MEGÚJÍTÁSI STRATÉGIÁJA ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK C.
HELYZETÉRTÉKELÉS JÖVŐKÉP MEGVALÓSÍTÁSI PROGRAM A STRATOSZ MEGÚJULÁSI STRATÉGIÁJA A STRATOSZ MEGÚJULÁSI STRATÉGIÁJA ÉS FŐBB FEJEZETEI
A STRATOSZ MEGÚJULÁSI STRATÉGIÁJA HELYZETÉRTÉKELÉS HELYZETÉRTÉKELÉS
A FŐBB STRATÉGIAI TÉMAKÖRÖK MEGHATÁROZÁSA TENDENCIÁK: EU SZINTŰEU SZINTŰ NEMZETI SZINTŰNEMZETI SZINTŰ ÁGAZATI SZINTŰÁGAZATI SZINTŰ VÁLLALATI SZINTŰVÁLLALATI SZINTŰ STRATÉGIAI SZEMPONTOK MEGVALÓSÍTÁSI PROGRAM KIDOLGOZÁSA HELYZETÉRTÉKELÉS SWOT ELEMZÉSSEL ERŐSSÉGEINKGYENGESÉGEINK LEHETŐSÉGEINK VESZÉLYEINK HASZNOSÍTÁS CSÖKKENTÉS ÉRVÉNYESÍTÉS KÖTELEZETTSÉGEINK ADOTTSÁGAINK FELADATAINK
A KÖZSZOLGÁLTATÁS MEGHATÁROZÁSA Közszolgáltatásnak nevezzük azoknak a termékeknek és szolgáltatásoknak előállítását, terjesztését és szétosztását, melyek a köz valamilyen szükségleteit elégítik ki és biztonságos rendelkezésre állásukat hatóságok, szabályozzák, vagy más, a köz által alkotott vagy elfogadott szabályok határozzák meg. (CEEP meghatározás) ERŐSSÉGEINK LEHETŐSÉGEINK ADOTTSÁGAINK
- az ipari infrastrukturális szolgáltatások (közúti, vasúti közlekedés; víz, gáz elektromos energiaszolgáltatások; távközlés, posta, informatikai szolgáltatások stb.) A közszolgáltatások két nagy csoportja és szerepe -a fogyasztói infrastrukturális szolgáltatások (kisipari, kereskedelmi szolgáltatások; oktatási, egészségügyi és turisztikai szolgáltatások, stb.) A KÖZSZOLGÁLTATÁS STRUKTÚRÁJA A GAZDASÁGI FEJLŐDÉS ALAPJA A JÓLÉTI TÁRSADALOM FEJLŐDÉSI ALAPJA ERŐSSÉGEINK LEHETŐSÉGEINK ADOTTSÁGAINK
- növekszik a közszolgáltatások súlya és szerepe a gazdaságban - a növekedés üteme még az eddiginél is nagyobb lesz az EU bővítés utáni években, a közszolgáltatások területén - az elektronizáció és infokommunikáció a következő pár évben a döntő fordulat szakaszába lép, - a közszolgáltatások területén jelentősen kibővülnek az értéknövelő szolgáltatások, Ágazati Társadalmi Párbeszéd Bizottságok szerepe, - az új technológiák alkalmazásával átalakul a közszolgáltatási infrastruktúra, - felértékelődik a közszolgáltatások területén működő EU szintű Ágazati Társadalmi Párbeszéd Bizottságok szerepe, A KÖZSZOLGÁLTATÁS HELYZETE ÉS FEJLŐDÉSI TENDENCIÁI ERŐSSÉGEINK LEHETŐSÉGEINK ADOTTSÁGAINK
KÖZSZOLGÁLTATÁS ÉS VERSENYKÉPESSÉG A közhivatalok fontos feladata, hogy keressék a legjobb rövid és hosszú távú költséghatékonyságot biztosító egyensúlyt a közszolgáltatások és más olyan szolgáltatások között, melyek befolyásolják, formálják a tartósan fenntartható gazdasági, szociális és környezeti fejlődést.” ( CEEP ) „A közhivatalok fontos feladata, hogy keressék a legjobb rövid és hosszú távú költséghatékonyságot biztosító egyensúlyt a közszolgáltatások és más olyan szolgáltatások között, melyek befolyásolják, formálják a tartósan fenntartható gazdasági, szociális és környezeti fejlődést.” ( CEEP ) ERŐSSÉGEINK LEHETŐSÉGEINK ADOTTSÁGAINK
ÚT A VERSENYKÉPES KÖZSZOLGÁLTATÁSHOZ VERSENYKÉPES KÖZSZOLGÁLTATÁS ELEKTRONIZÁCIÓ, INFOKOMMUNIKÁCIÓ ÉRTÉKNÖVELŐ SZOLGÁLTATÁSOK ERŐS ÁGAZATI ÉRDEKKÉPVISELET FELHASZNÁLÓ-ORIENTÁLTSÁG ERŐSSÉGEINK LEHETŐSÉGEINK ADOTTSÁGAINK
ÉRDEKKÉPVISELET A KÖZSZOLGÁLTATÁSBAN * ÉRDEKEGYEZTETÉS - ÉRDEKEK FELISMERÉSE - ÉRDEKEK RENDSZERBE FOGLALÁSA * ÉRDEK ÉRVÉNYESÍTÉS - ÉRDEKEK ELISMERTETÉSE - LOBBIZÁS * ÉRDEKVÉDELEM - JOGI, GAZDASÁGI, TECHNOLÓGIAI VÉDELEM GYENGESÉGEINKVESZÉLYEINK
AZ ÉRDEKKÉPVISELET SZINTJEI * Egyéni, vagy személyes érdekképviselet * Társadalmi érdekképviselet * Professzionális érdekképviselet * Professzionális bázisú társadalmi érdekképviselet GYENGESÉGEINKVESZÉLYEINK
A MAGYAR MUNKAADÓI SZÖVETSÉGEK ÉS FŐBB SZERVEZETEIK RÉSZVÉTELE A TÁRSADALMI PÁRBESZÉDBEN 9 MUNKAADÓI SZÖVETSÉG OÉT MUNKAADÓI MGYOSZ STRATOSZ MAGYAR TÁRSADALMI PÁRBESZÉD EURÓPAI TÁRSADALMI PÁRBESZÉD OLDAL CEEP BUSINESSEUROPE GYENGESÉGEINKVESZÉLYEINK
UEAPME AZ EURÓPAI SZINTŰ TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RÉSZTVEVŐI BUSINESSEUROPE ETUC GYENGESÉGEINKVESZÉLYEINK CEEP STRATOSZ EU BIZ. MGYOSZ
EU SZINTŰ ÁGAZATI TÁRSADALMI PRÁBESZÉD EU SZINTŰ ÁGAZATI TÁRSADALMI PRÁBESZÉD Agriculture Inland waterways Road transport Rail transport Sea transport Sea fishing Civil aviation Postal services Telecommunications Agriculture Temporary work Construction Insurance Inland waterways Electricity Furniture Mining Culture Civil aviation Cleaning Horeca Wood Postal services Telecommunications Banking Sea fishing Tanning Footwear Private security Textiles Commerce Sugar Road transport Railways Personal services Sea transport Pursuing its development Encouraging co-operation Activities focussed on dialogue and negotiation Communication Joint committees Sectoral social dialogue committees Audio-visual ERŐSŐDŐ ÁGAZATI TÁRSADALMI PÁRBESZÉD ERŐSŐDŐ KÖZSZOLGÁTATÁSI RÉSZVÉTEL GYENGESÉGEINKVESZÉLYEINK
JÖVŐKÉP A STRATOSZ MEGÚJULÁSI STRATÉGIÁJA JÖVŐKÉP KÖTELEZETTSÉGEINK
KIBŐVÜLŐ, MEGERŐSÖDŐ STRATOSSZAL A KIBŐVÜLŐ, MEGERŐSÖDŐ EURÓPAI UNIÓBA! KÖTELEZETTSÉGEINK
ORSZÁGOS ELNÖKSÉG RÉGIÓ ELNÖKSÉGEK (4) TAGOZATI ELNÖKSÉGEK(2) ÁGAZATI CSOPORTOK(4) % TAGLÉTSZÁM TAGLÉTSZÁM JELENTŐS EMELÉSE A STRATOSZ MEGÚJULÁSI STRATÉGIÁJÁNAK FŐ IRÁNYAI ÉS CÉLKITŰZÉSEI EU-KONFORM SZERVEZETI STRUKTÚRA KIÉPÍTÉSE 1 23 EU FÓRUMOK (32) MAGYAR T.B. FÓRUMOK(65) RÉGIÓ FÓRUMOK (54) ÁGAZATI FÓRUMOK (34) STRATOSZ TISZTSÉGEK(25) KÜLDÖTT ÉS SZAKÉRTŐI LEHETŐSÉGEK FELTÖLTÉSE
1 A TAGLÉTSZÁM JELENTŐS EMELÉSE A TAGLÉTSZÁM JELENTŐS EMELÉSE % VÁLLALATOK ALKALMAZOTTAK ÉVES ÁRBEVÉTEL MA CÉL STRATOSZ / ÖSSZES
STRATOSZ ORSZÁGOS ELNÖKSÉG 1 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés STRATOSZ NAGY ÉS MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOK TAGOZATA TITKÁRSÁG STRATOSZ KIS ÉS KÖZEPES VÁLLALATOK TAGOZATA A STRATOSZ TERVEZETT SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA TÁVKÖZLÉSI ÉS INFORMATIKAI ÁGAZATI BIZOTTSÁG STRATOSZ CSOPORT VASÚTI KÖZLEKEDÉSI ÁGAZATI BIZOTTSÁG STRATOSZ CSOPORT KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI ÁGAZATI BIZOTTSÁG STRATOSZ CSOPORT ENERGIA ELLÁTÁSI ÁGAZATI BIZOTTSÁG STRATOSZ CSOPORT 2 2 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés 3 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés 4 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés 5 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés 6 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés 7 STRATOSZ RÉGIÓ vezetés
A STRATOSZ LEHETSÉGES SZAKÉRTŐI POZÍCIÓ HELYEI EU TÁRSADALMI PÁRBESZÉD FORUMOK MAGYAR TÁRSADALMI PÁRBESZÉD FORUMOK EU ÉS MAGYAR KORMÁNYZATI FORUMOK OÉT **** BIZOTTSÁGOK ************* SZOC. ÉS GAZDASÁGI TANÁCS ******* EU INTEGRÁCIÓS TANÁCS ***** NEMZETI ILO TANÁCS ****** ÁGAZATI BIZOTTSÁGOK ***************** EU INTÉZMÉNYEK *************** ORSZÁGGYŰLÉSI BIZOTTSÁGOK ***************** NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV INTÉZMÉNYEI ********************************* MINDEN CSILLAG EGY SZAKÉRTŐI POZÍCIÓT JELENT! EU TB BIZOTTSÁGOK ************** STRATOSZ SZERVEZETI TISZTSÉGEK *************************** UNICE BIZOTTSÁGOK *********** CEEP BIZOTTSÁGOK *********** EU ÁGAZATI BIZOTTSÁGOK *********** 3
MEGVALÓSÍTÁSI PROGRAM A STRATOSZ MEGÚJULÁSI STRATÉGIÁJA MEGVALÓSÍTÁSI PROGRAM FELADATAINK
I. NEGYEDÉV II. NEGYEDÉV III. NEGYEDÉV IV. NEGYEDÉV KONCEPCIÓ STRATÉGIA DÖNTÉS ORSZ. KONF. I. RÉGIÓ. KONF. II. RÉGIÓ. KONF. KÜLDÖTT KÖZGY. ÚJJÁALAKULÁS MEGVALÓSÍTÁSI PROGRAM FELADATAINK
27 ORSZÁGBÓL, 34 NEMZETI MUNKAADÓI SZÖVETSÉG ELNÖKÖK TANÁCSA (Általános Stratégia) ÁLLANDÓ KÉPVISELŐK (Kapcsolat a tagszövetségek és a titkárság között) VÉGREHAJTÓ BIZOTTSÁG (Taktikák és Feladatok) TITKÁRSÁG (Az adminisztrációja) 5 SZAKMAI BIZOTTSÁG (A Munka-csoportok felügyelete) MUNKA-CSOPORTOK összesen 1,500 szakértő ( Állásfoglalási dokumentumok elkészítése) A BUSINESSEUROPE STRUKTÚRÁJA
14 ORSZÁGBÓL, 14 MUNKAADÓI SZÖVETSÉG OPCE KÖZGYŰLÉS ÉVENTE EGY ALKALOMMAL ÁTTEKINTI A SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGÉT ÉS KITŰZI A KÖVETKEZŐ ÉV FŐBB CÉLJAIT. ÉVENTE EGY ALKALOMMAL ÁTTEKINTI A SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGÉT ÉS KITŰZI A KÖVETKEZŐ ÉV FŐBB CÉLJAIT. MUNKA-ÉRTEKEZLETEK A MINDENKORI FOGADÓ ORSZÁG TAGSZÖVETSÉGE RENDEZI, AHOL ALKALMAT TEREMTENEK AZ ÜZLETEMBEREK ÉS A POLITIKUSOK TALÁLKOZÁSÁRA. A OPCE MŰKÖDÉSI STRUKTÚRÁJA OPCE IGAZGATÓI TANÁCSA A KÖZGYŰLÉSEK KÖZÖTTI IDŐSZAKBAN IRÁNYÍTJA SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGÉT OPCE KONGRESSZUSOK
30 ORSZÁGBÓL, 39 NEMZETI MUNKAADÓI SZÖVETSÉG A BIAC IGAZGATÓ TANÁCSA (Általános Stratégia) A BIAC ÜGYINTÉZŐ APPARÁTUSA (Taktikák és Feladatok) TITKÁRSÁG (A BIAC adminisztrációja) MUNKACSOPORTOK ( Állásfoglalási dokumentumok elkészítése) BIZOTTSÁGOK ÉS MUNKACSOPORTOK ( Állásfoglalási dokumentumok elkészítése) A BIAC STRUKTÚRÁJA BIAC Policy Groups ASSOCIATE EXPERT GROUPS A BIAC KÖZGYŰLÉSE
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (1. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével RÉSZ vége Szervezési rész