1 BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Drótváztervek (mockup, wireframe) készítése
Elfogadható-e a holokauszt játékfilmes megközelítése?
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
K-Chat Dr. Szepesvári Csaba Kutatási Alelnök mindmaker.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
A digitális számítás elmélete Előadás:kedd 10:10-11:40, 0/13. terem előadó: Dr. Ruszinkó Miklós Gyakorlat: Kedd 14:15-16:00,
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
ZENEI ADATBÁZISOK. The Music Index Online A Music Index a zenei időszaki kiadványok legátfogóbb bibliográfiai és részben teljes szöveges adatbázisa több.
E-learning és a multimédia
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Számítógépes nyelvészeti alkalmazások Farkas Richárd szept 7.
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
HTML elemek Linkek, táblázatok és képek Forrás, amelyből össze lett állítva a prezentáció szövege és képei:
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
T.Gy. Intrernetes médiakommunikáció Internetes médiakommunikáció Beszéd-kodekek Takács György 3. előadás
T.Gy. Beszedfelism es szint Beszédfelismerés és beszédszintézis Beszédjelek lineáris predikciója Takács György 4. előadás
T.Gy. Beszedfelism es szint Beszédfelismerés és beszédszintézis Internetes médiakommunikáció Közös előadás Beszédkodekek Takács György.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak használata
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Készítette: Terdik Sándor PTM IV. Ismeretszerzés természetes nyelvű dokumentumokból.
Confidential Az EeePC sajtóvisszhangja Banga Zsuzsanna február 26.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A A A B B B C C BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES DIASOROZATOK
1 BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával,
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Slide 1/11 Bp BelAmI – Workshop Beszédtechnológia Helyzetkép
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Az e-therapy lehetőségei az addiktológiában Gelsei Bernadett.
Nicsak, ki beszél – már a számítógépek is... Szita István Eötvös Collegium.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az XML nyelv (Extensible Markup Language). XML  XML: leíró nyelv (metanyelv)  XML alkalmazás: egy megalkotott nyelv  XML dokumentum: egy új nyelv egy.
Informatika tanítása ea.
Kommunikáció-technológia specializáció
1 Számítógépek felépítése 13. előadás Dr. Istenes Zoltán ELTE-TTK.
Abonyi-Tóth Andor 1.  Az eszköz egy modellje, amit oktatási, demonstrációs, használhatósági elemzési, promóciós és egyéb célokra is felhasználható. 2.
Készítette: Fekete Máté LIVL04
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
 A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
kialakulása, fejlődése, generációk
European Distance and E-Learning Network
TITKOSÍTÁS.
LL(1)-elemzés az LL(1)-elemzők már jobbak az előzőeknél, bár nem fedik le a programozási nyelvek szükségleteit alapötlet: a levezetés következő lépéséhez.
Internet és kommunikáció
A MORPHOLOGIC - BME EGYÜTTMŰKÖDÉSEK
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Tibor Fegyó SpeechTex Kft.
A gépi beszédfelismerés kezdeti kutatásai
Töréspont Stratégiai Alapítvány
Előadás másolata:

1 BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével A BC DIASOROZATOK A DIASOROZAT AZ AZONOS CÍMŰ TANULMÁNY SZERVES RÉSZE A BC A B

2 "BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN " című, áttekintő tanácsadási vázlat a gyakorló, több éves tapasztalattal rendelkező testületi tagok és vezetők számára került kidolgozásra. A tanácsadás elsősorban azoknak szól, akik személyes tapasztalataikkal, az élet során kialakult személyiségi jegyeikkel készek részt venni egy tudaterősítő, tudatformáló együttgondolkodásban, új módszerek és technikák elsajátításában. A STRATOSZ RENDKÍVÜLI ÚTTÖRŐ MUNKÁT VÁLLAL AZZAL, HOGY A BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN MEGALAPOZÓ TANULMÁNY KIDOLGOZÁSÁNAK SZERVEZÉSÉRE VÁLLALKOZIK.

3 A BESZÉDFELISMERÉS ALAPISMERETEI ABC DIASOROZAT BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) CBCBCB A. RÉSZ DIÁI

4 Beszéd, ember-gép kapcsolat A beszéd az emberek közötti legtermészetesebb információátviteli forma. Az ember és a gép kapcsolatában is ez lehetne talán a legcélravezetőbb, ha a számítógépekhez jó minőségű beszédperifériák állnának rendelkezésre. Beszédfelismerés, beszédgenerálás

5 Tartalom 1. Bevezetés 2. Történelmi áttekintés 3. Alapfogalmak a beszédfelismerésben 4. Hogyan működik? 5. BF-ek osztályozása 6. BF módszerek 7. Példa Java FB-applikációra 8. Linkek

6 Bevezetés ● Beszédfelismerés: általánosságban túl nehéz feladat ● Egyszerűsítések – beszélőfüggőség – megszabott szókincs/szituáció/akusztikai környezet –.. és bármi, ami a megvalósíthatóságban segít

7 Definíciók Beszédfelismerés (BF):az a folyamat, melynek során a beszédfelismerő-gép azonosítja a kiejtett beszédjeleket és átalakítja ezeket szöveggé, vagy más, számítógép által feldolgozható adattá. (Automatic) SpeechRecognition–ASR Miért van szükségünk rá? Hatékony kommunikáció a számítógéppel

8 A beszédfelismerés alapfeladata. (hang szöveg konverzió) · Statisztikus alapú beszédfelismerés: o Tanítás o Felismerés o Modellek (akusztikus, kiejtési, nyelvtani) · A beszédfelismerés 2 fő lépése: o Lényegkiemelés

9 Zárt szótár ● Hátrányai – mást nem ismer fel, csak ami a szótárban benne van. – A szótár bővítése „nehéz” ● Előnyök – könnyen implementálható – egyszerű módszerekkel értékelhető pontosság érhető el ● beszélőfüggéssel és kis szótárral gyakorlatilag 100%

10

11

12

13 Forrás The Speex Codec Manual The Speex Codec Manual Version 1.2 Beta 3 Version 1.2 Beta 3 Jean-Marc Valin Jean-Marc Valin December 8, 2007 December 8,

14 Hasznos linkek m.html m.html tml tml s/ chipset.pdf s/ chipset.pdf (komplett C nyelvű algoritmus) (komplett C nyelvű algoritmus) S S0010

15 ABC DIASOROZAT BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) C DIASOROZAT BC DIASOROZAT BCB A. RÉSZ VÉGE A BESZÉDFELISMERÉS ALAPISMERETEI