Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NTP-HHT-MPA „A hátrányos helyzetű térségekben élő tehetséges fiatalok támogatása” Megnyert összeg: FT.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
Értékelés a pedagógiában
Orvosi antropológia program
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A munka világával kapcsolatos tudás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Szavakkal operálva Az orvosi kommunikáció oktatása
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Gyermekek a művészetben és a médiában Diákköltők Pintér Karolina Nagyatád Siklós október
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
Az e-portfólió használati köre
A Magyar Köztársaság kormánya
A HATÓSÁG SZEREPE AZ ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉBEN Biztonságos élelmiszerlánc - GeoExpo Dr. Búza László Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal.
Magatartástudományi Intézet
TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN
A tanatológia oktatásának kihívásai
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Gyermekvilág régen és ma
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Beszámoló az iskolai egészségfejlesztési prevenciós programok szakmai ajánlási rendszerének tapasztalatairól Dr. Koós Tamás-Solymosy József-Balogh Judit.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A pszichológiai mérés alapjai
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Hallássérültek a könyvtárban
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet

Az egészségfejlesztés oktatása Egészségfejlesztés-kötelezően választható 30 óra+hospitálás Orvos mint egészségnevelő-szabadon választható 30 óra+gyakorlat Egészségfejlesztők klubja, hálózata

Oktatási kimenet Olyan fiatal egészségnevelők kibocsátása, akik, felelősséget vállalnak az egyén és a közösség egészségért, ezért képesek adekvát módon az adott közösség számára elfogadható módszerek segítségével tenni is.

Igény változások Az elmúlt évben a reproduktív egészséggel kapcsolatos foglalkozások iránt megnőtt az igény. Szexuális kultúra SzTB Fogamzásgátlás Abortus

Szexualitás-halál Mind a két terület a médiában túlreprezentált. De a személyes kommunikációban nagyfokú hárítást, ismerethiányt tapasztalunk.

Az igény változás oktatási hozadéka Szexuális témák kommunikációs kihívásai A „medikális felvilágosítással szemben” a pszichológiai, művészeti, orvosi antropológiai, élettani megközelítési módok integrációját alkalmazzák a hallgatók a foglalkozásaik során.

Egészségfejlesztő programok kialakítása, mint oktatási módszertani lehetőség A hallgatókkal közösen műhelymunka segítségével alakítjuk ki a programokat. Jó alkalom a team munka megtanulására. Jó alkalom a „pendletoni” szabályok gyakorlására. Jó alkalom a vélemények ütköztetésének megtanulására.

A hallgatói munka értékelése Többforrású-(multi-sources) értékelés Ki értékel ? Az oktató (szóban és írásban) A hallgatótárs (szóban) Az iskolai tanuló célpopuláció (írásban) Hallgatói önértékelés