A MAB főbb tevékenységei 2004 - 2006 Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató, 2006.12.06.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
A MAB helyzete a felsőoktatási törvény módosítása után Bazsa György, a MAB elnöke Felsőoktatási és Tudományos Tanács Budapest, november 11.
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
A magyar felsőoktatási akkreditációs helyzete, tervek Bazsa György, a MAB elnöke Felsőoktatási és Tudományos Tanács Mezőkövesd, június 16.
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
EKOP Elektronikus levéltár
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
A MAB szerepe a Bologna- folyamatban. Hogy fed át két piramis? Bazsa György, a MAB elnöke Kecskemét, május 28.
BAZSA György, elnök Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság MRK plénum Budapest március 24. European Standards and Guidelines (ESG)
A minőség és az akkreditáció új útjai a felsőoktatásban, Bazsa György, a MAB előző elnöke Educatio – Mérleg Budapest, október 10.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A felsőoktatási törvény módosítása alapján Bazsa György a MAB elnöke MRK plénum – Budapest február 24. A MAB feladatai.
A megújuló tanárképzés
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Cseke Istvánné, Szilágyi Barnabás Nyíregyházi Főiskola Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
szakmérnök hallgatók számára
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke Eötvös József Főiskola, Baja, szeptember 16.
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke MRK plénum Budapest, november 9.
LB felkészítő: március
A MAB működése: elvek és gyakorlat Bazsa György a MAB elnöke MAB szakértői fórum Budapesti Corvinus Egyetem szeptember 25.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, június 25.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv és Program stratégiai környezeti vizsgálatának társadalmi egyeztetési tematikája Dr. Farkas István,
Mottó: A tudás gyakorlatban történő alkalmazása
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Intézményi minőségbiztosítás, és a második körös intézményi akkreditáció január 17. Páczelt István.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Működő képzések akkreditációja A jó gyakorlat elemei Szántó Tibor A MAB főtitkára január 22.
Iskolaválasztás előtt… A középfokú iskolák nyilvánosságra hozzák a felvételi eljárásuk rendjét.
1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 2 Főbb tevékenységek Alapszak létesítések és indítások véleményezése Mesterszak létesítések és indítások véleményezése Doktori iskolák véleményezése EFT pályázatok véleményezése Intézmény- és karlétesítések véleményezése Párhuzamos akkreditációs vizsgálatok Intézményi akkreditációs vizsgálatok Jogszabály tervezetek véleményezése A MAB átalakulása Nemzetközi tevékenység

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 3 Alapszak létesítések 160 alapszak létesítés (KKK) 32 esetben jelentősebb átdolgozás Számos módosító javaslat Iterációs folyamat, szakbizottságok Partnerség

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 4 Alapszak indítások 894 alapszak indítási véleményezés T : NT = 723 : 171 (81-19%) (+ dec. 8-i plénum) Számos többszörösen beadott kérelem. Iteráció itt is. „Végleges” NT - 84 szak Ebből miniszteri engedély: 40 szak (18 szak 2 évre)

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 5 Mesterszak létesítések 142 mesterszak létesítési véleményezés T : NT = 125 : 17 Módosító javaslatok, 2 db összevonás Iterációs folyamat, szakbizottságok

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 6 Mesterszak indítások 48 mesterszak indítási véleményezés T : NT = 42 : 6 (88 -12%) (+ dec. 8-i plénum) Iteráció itt is. Az eddigi egyetemi színvonal megőrzése.

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 7 1. Intézmények belső minőségbiztosítása 1.1 Minőségpolitika, stratégia és eljárások 1.2 Programok indítása, követése, értékelése 1.3 A hallgatók értékelése 1.4 Oktatók minőségének biztosítása 1.5 Tanulástámogatás, hallgatói szolgáltatások 1.6 Belső információs rendszer 1.7 Nyilvánosság Európai sztenderdek és irányelvek

MAB minőségügyi tájékoztató, Szántó Tibor 8 Köszönöm a figyelmet!