LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Minőségirányítás a felsőoktatásban
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Cseke Istvánné, Szilágyi Barnabás Nyíregyházi Főiskola Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Szervezetfejlesztési Program
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
Mottó: A tudás gyakorlatban történő alkalmazása
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
2014. november november november 18.1.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Intézményi minőségbiztosítás, és a második körös intézményi akkreditáció január 17. Páczelt István.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
2014. november Rendek Tímea
1 A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA AZ AKKREDITÁLÓ SZEMÉVEL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2008.augusztus 27.
Működő képzések akkreditációja A jó gyakorlat elemei Szántó Tibor A MAB főtitkára január 22.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Pedagógus értékelési rendszer
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Önértékelési projektterv
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
KÖNYVVIZSGÁLÓI KÖZFELÜGYELET
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József

LB feladata? n Intézményi önértékelés – LB értékelés n Objektív megítélés? n Minősítés? Tényekkel alátámasztott bizonyítékok gyűjtése és értékelése az intézmény, kar működéséről: n Megfelel-e a törvényi, jogszabályi előírásoknak n Minőségbiztosítási rendszer működése n Intézményi önértékelés megállapításainak valóság tartalma, megerősítése vagy módosítása

LB vizsgálat alapelvei n Etikus magatartás n Valósághű beszámolás n Függetlenség n Bizonyítékokon alapuló megközelítés n Bizalom légköre n Segítés, támogatás n Folyamat centrikus értékelés

Információ gyűjtés módszerei n Dokumentum elemzés n Interjú n Tevékenységek megfigyelése

LB vizsgálat nLátogató bizottsági vizsgálat – mintavétel nAlap a felkészüléshez: uönértékelési jelentés uhonlap uegyéb „piaci” információk nMintavétel fókuszainak meghatározása, szerep és feladat megosztás nTapasztalatok közbenső megosztása, előzetes tervek szükség esetén történő módosítása

LB vizsgálat n Tervezett – spontán elemek n Vizsgálat légköre n Intézmény/kar vezetés közreműködése, bevonása

LB vizsgálat  Eltérő módszerek alkalmazása.  Megfelelőség gondok esetén – OKM, MAB – szívós,minden elemre kiterjedő vizsgálat, elemzés: pontos tények, adatok  Minőségbiztosítási rendszer, intézményi működés fejlesztési lehetőségei esetén – intézmény/kar – következő LB – lényeges elemek, eltérések, lehetőségek jelzése

LB jelentés I. Akkreditálandó egységenként F Intézmény, kar 1. Akkreditációs javaslat: u akkreditálható (A) nincs olyan súlyos hiányosság, amely 8 évnél rövidebb periódusú LB vizsgálatot igényel u nem akkreditálható (NA)

LB jelentés 2. Az akkreditációs javaslat rövid!!! indoklása u erősségek u fejlesztendő területek rövid összefoglalása

LB jelentés 3. A felsőoktatási intézmény a működési engedélyében feltüntetett képzési, illetve tudományterületen, képzési szinteken rendelkezik-e a szükséges feltételekkel? személyi, tárgyi és pénzügyi erőforrások múlt – jelen – jövő

LB jelentés II. Minőségértékelés (ENQA irányelvek szerint):intézmény-kar ????? u Minőségpolitika, stratégia és minőségügyi eljárások u Programok indítása, követése és rendszeres belső értékelése u A hallgatók értékelése u Az oktatók minőségének biztosítása u Tanulástámogatás,eszközök és hallgatói szolgáltatások u Belső információs rendszer u Nyilvánosság

LB jelentés III. Minőségbiztosítási rendszer értékelése: u rendszer u szervezeti háttér u PDCA – RADAR u modell

LB jelentés IV. Képzési áganként annak megítélése, hogy a képzési ághoz sorolt szakok profilja által meghatározott tudományágakban milyen szintű képzésre képes az intézmény (kar) felsőfokú szakképzés alapképzés mesterképzés szakirányú továbbképzés doktori képzés

LB jelentés V. Az új típusú alapszakokon folyó képzések értékelése VI. Az intézmény/kar további működésére vonatkozó LB megjegyzések, javaslatok