A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, 2011. június 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A doktori iskolák akkreditációja – 2009 Munkaanyag Bazsa György, a MAB elnöke Debreceni Egyetem DI vezetők fóruma Debrecen, október 14.
Advertisements

Tudományos utánpótlásképzés Európában és Magyarországon Fináncz Judit főtitkár Doktoranduszok Országos Szövetsége
Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
PhD fokozatok nyomában adatok és javaslatok
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tehetségpont létrehozása
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
A fejlesztés hatása a szervezetre
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Bazsa György a MAB elnöke Aktuális feladatok a doktori képzés és fokozat, a doktori iskolák ügyében Az Országos Doktori Tanács ülése Budapest, április.
Mesterképzés az EKF-en
Széchenyi István Egyetem
Fontos tudnivalók a doktori (PhD) védésről
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola tanévnyitója Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola szeptember 11.
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Sándorné dr. Kriszt Éva rektor Budapesti Gazdasági Főiskola.
Bevezető előadás az I. éves PhD. hallgatóknak Budapest, szeptember 29. Solymosi József egyetemi tanár, az MTA Doktora az MTA Doktora ZRÍNYI MIKLÓS.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok és feladatok Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori.
Doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok és feladatok Bazsa György a MAB elnöke Országos Doktori.
ORSZÁGOS DOKTORI ADATBÁZIS Közeli és a távolabbi tervek
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok Bazsa György, a MAB elnöke Országos doktori fórum.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A tanárképzés szerkezete
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
2016. szeptember 1-vel életbe lépő új doktori képzésekről
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT)
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT)
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, június 29.

Eötvös Loránd: „Csak az az igazi tudomány, amely világra szól; s ezért ha igazi tudósok és – amint kell – jó magyarok akarunk lenni, úgy a tudomány zászlóját olyan magasra kell emelnünk, hogy azt határainkon túl is meglássák és megadhassák neki az illő tiszteletet.” pl.

Tudomány: tudományos módszertan alapján végzett kutató- munka során előállított, egymással összefüggésben is értelmezett, szintetizált, a tudományos közösség által elfogadott orgánumok- ban, meghatározott szabályok szerinti tudományos közlemények (lektorált folyóiratcikkek, konferencia- kötetek, tudományos könyvek) formájában publikált, s ezek alapján nemzetközi testületek, szervezetek, szerkesztőbizottságok vagy egyetemi műhelyek által kanonizált, igazolt ismeretek folyamatosan bővülő nyilvános rendszere.

Doktori képzés és fokozatszerzés: a tudomány művelésének, a tudományos utánpótlás biztosításának jogilag és szervezetileg elkülönülő, de tartalmilag szorosan összefüggő rendszere. A doktori képzés a tudományterület sajátosságaihoz és a doktorandusz igényeihez igazodó egyéni vagy csoportos felkészítés keretében folyó képzési, kutatási és beszámolási tevékenység. Szervezeti és működési kerete a doktori iskola: kohe- rens szellemi bázis és kutatási közeg, ami teljes körű hozzáférést biztosít az abban részt vevők számára az iskola tudományos és infrastrukturális hátteréhez. A képzés a lineáris ciklusú Bologna-rendszer harmadik szintje: 180 kredit = 36 hónap – EUA-CDE.

A doktori fokozatszerzés a doktorjelölt – doktori képzésben vagy egyéni felkészüléssel megszerzett – magas szintű ismeretek és készségek, valamint a tudományos közleményekre épülő eredmények (disszertáció) nyilvánosan értékelt igazolása és elismerése. A doktori (PhD) fokozat megszerzésének feltételei: a) doktori szigorlat eredményes letétele; b) két idegen nyelv ismerete; c) önálló tudományos munkásság bemutatása cikkekkel, tanulmányokkal; d) tudományos, illetve művészeti feladat önálló megoldása; értekezés, alkotás bemutatása; az eredmények megvédése nyilvános vitában.

Neveléstudományi doktori iskolák 2011-ben: DI szám VezetőTT Téma- vez. Okta- tó ELTE*16Szabolcs Éva DE /348Szabó Ildikó624*33* PTE174Forrai Katalin746 SZTE162Csapó Benő *ELTE együttműködő partnerei: BME, EKF Korábbi doktori programok: BME (15 PhD), VE (3 PhD)

Neveléstudományi DI-k törzstagjai DI egyeteme TT Ebből prof./Em. Ebből DSc/Em. ELTE DE / 3*62+1 PTE SZTE

Eötvös Loránd: „Csak az az igazi tudomány, amely világra szól; s ezért ha igazi tudósok és – amint kell – jó magyarok akarunk lenni, úgy a tudomány zászlóját olyan magasra kell emelnünk, hogy azt határainkon túl is meglássák és megadhassák neki az illő tiszteletet.”

Tudománymetriai adatok (átlagok) DI szak- mai publ. átlag össz közl. átlag mo- nogr. könyv átlag könyv- fejezet átlag kül- földi publ. átlag össz. id.ny. cikk (10) össz. IF (10) idé- zett- ség átlag ELTE ,3194 DE ,2226 PTE SZTE , ,6314

Kémiai tudományokban PhD-t szerzett1070 Biológiai tudományok917 Irodalomtudományok613 Fizikai tudományok593 Nevelés- és sporttudományok541 Történelemtudományok539 Nyelvtudományok502 Klinikai orvostudományok469 Földtudományok450 Matematika- és számítástudományok394 Elméleti orvostudományok393 Gazdálkodás- és szervezéstudományok275 Multidiszciplináris orvostudományok275 Közgazdaságtudományok265 Hadtudományok243

.

MTA Pedagógiai Bizottsága – 26 tag KorcsoportTagok száma Korátlag65,6 év

MTA köztestületi tagok – április 15. DSc PhD /CSc Össz. I. Nyelv és irodalomtudom. osztály Irodalomtudom á nyi Bizotts á g Nyelvtudom á nyi Bizotts á g Zenetudom á nyi Bizotts á g … II. Filozófiai és Történelemtud. oszt. Filoz ó fiai Bizotts á g Pedag ó giai Bizotts á g Pszichol ó giai Bizotts á g T ö rt é nettudom á nyi Bizotts á g …1

DScPhD DSc/PhD % Szociológia ,6 Politikatudomány124626,1 Néprajz239225,0 Történelem ,9 Irodalomtudomány ,1 Pszichológia ,2 Neveléstudomány325565,8

Feladatok: szervezett, koncentrált és koordinált DI tevékenység átgondolt kutatásorientált képzés téma és eredményorientált kutatás a doktoranduszok (és témavezetők) rendszeres beszámolója és értékelése publikálás nemzetközi folyóiratokban (is) a képzők középgenerációjának erősítése, helyzetbehozása (több DSc)

Köszönöm a felkérést és a figyelmet!