Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A november 18-i workshop napirendje
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
A minőségügy a könyvtárügyért
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Széchenyi István Egyetem, Győr
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
3. Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
Controlling a gyakorlatban
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
LB felkészítő: március
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Intézményakkreditáció „Tapasztalatok – Tanácsok – Tennivalók” Dr. Mikáczó Andrea PhD egyetemi docens december 2.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
2014. november november november 18.1.
Intézményakkreditáció „Tapasztalatok – Tanácsok – Tennivalók” Dr. Mikáczó Andrea PhD egyetemi docens szeptember 15.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
2014. november Rendek Tímea
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Működő képzések akkreditációja A jó gyakorlat elemei Szántó Tibor A MAB főtitkára január 22.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Hallássérültek a könyvtárban
„Mi is az mtmt?” KÖFOP VEKOP
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Záróülés
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. A felkészülés menete A MAB Intézményakkreditációs útmutató részletes áttekintése, vezetői szintű döntések meghozása: Szervezeti struktúra: Ad-hoc testület, ad-hoc vezető (beszámoltatás?) Rektor (túlságosan elfoglalt) Egyetemvezető, az ő feladata a stáb kiválasztása (ELTE) Belső határidők meghatározása A kari és egyetemi önértékelés tartalmának meghatározása A folyamatos vezetői tájékoztatás beépítése A korábbi akkreditációs anyag „előkerítése” (egyetemi szinten sikertelen, kari szinten részben sikeres) – döntés az archiválásról

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Ütemterv HatáridőTevékenység szeptember 14.Az ELTE önértékelés vázlatának ismertetése az Egyetemvezetői értekezleten november 15.A kari önértékelések elkészítésének belső határideje november 27.Az ELTE önértékelés összeállítása (intézményi és kari önértékelések egységesítése, szerkesztése), kiküldése a karokra december 4.Az összeállított önértékeléssel kapcsolatos kari visszajelzések megküldése december 15.Az ELTE önértékelés véglegesítése és benyújtása

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. ELTE stáb Vezető (szakmai koordinátor): oktatási rektorhelyettes Adminisztratív koordináció: Minőségbiztosítási Osztály Tagok: kari vezetés delegáltjai (általában dékánhelyettes) Fontos feladata volt a központi stábnak, hogy a karok, szervezeti egységek speciális problémáira egységes megoldást találjon (esetenként tisztázó kérdésekkel fordultunk a MAB-hoz).

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az önértékelés elkészítése Kari kötetek Részletes – a MAB tájékoztatón alapuló, központilag kidolgozott - útmutató a kari kötetek elkészítéséhez (13 oldal) Folyamatos napirendi pont az egyetemvezetői értekezleteken Kollaboratív, jelszóval védett környezet a kari felelősök számára (Moodle): Dokumentumok elérhetővé tétele (útmutatók, statisztikák, más intézmények anyagai, régi ELTE önértékelések) a kari felelősök számára (jelszóval védett felület) Központi adatok forrása: központ >karok, karok > központ (így biztosítható az adatok homogenitása) – a legnagyobb feladat a publikációs adatok elkészítése volt: tanszékek > intézetek > karok > egyetem

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Belső ellenőrzés Fontos fázis volt az elkészült kari önértékelések áttekintése, homogenizálása (egyes karok anyaga túlságosan részletes volt – ezekből törlést javasoltunk, a rendelkezésre álló rövid idő miatt a három rektorhelyettes olvasta el a 8 kar anyagát.). Ne legyenek ellentmondások és ismétlések a kari és intézményi önértékelésben! (Legnagyobb igyekezetünk ellenére ilyen hiba az ELTE anyagban is maradt.)

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az önértékelés elkészítése Egyetemi kötet 1 Az egyes részek felelősei: Rektor Rektorhelyettes Főtitkár Gazdasági főigazgató Minőségbiztosítási Osztály Egyetemi Könyvtár Pedagogikum Központ ITK

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az önértékelés elkészítése Egyetemi kötet 2 A melléklet struktúrája: Intézményi organogram Az önértékelés adatgyűjtési folyamatainak bemutatása Oktatási alapstatisztikák Akkreditált alapképzési és mesterképzési szakok (az első indítás idejével) A képzési programok minőségbiztosítási folyamatának összefoglalása A kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos alapadatok A doktori képzés minőségirányítási folyamatainak részletes bemutatása Az irányítással és gazdálkodással kapcsolatos adatok Az emberi erőforrásokkal kapcsolatos adatok Az egyetem legfontosabb mutatói

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. „Apróságok” Összhang az egyetemi honlap tartalmával. Helyesírás. A végleges anyag mérete, illetve az egységes kinézet miatt professzionális tördelő segítségét is igénybe vettük. Minden kar megkapta a beadott önértékeléseket (archiválás egyetemi és kari szinten), felkészülés a látogató bizottságra.

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Látogató bizottság (2010. IV ) A szervezés hasonló struktúrában: egyetemi felelős az okt. rh. Minden karról egy kari vezető HÖK bevonása a hallgatókkal történő találkozás megszervezésében Az LB által előzetesen kért adatok összegyűjtése A részletes program személyekre bontott változatai: LB tagoknak, egyetemi felelősöknek Logisztika: terem foglalások, LB elnök, tagok szállítása a kampuszok között

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Látogató bizottság (2010. IV )

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Tapasztalatok Az ELTE komolyan vette az intézményi akkreditációt. A MAB nem ellenség, hanem inkább partner, segít abban, hogy objektív tükröt tartsunk magunk elé, vegyük észre a hibákat, gyengeségeket – s a lehetőség szerint javítsunk rajta. Beszéljük az önértékelés és a látogatás tapasztalatait intézeti, kari és egyetemvezetői szinten is. Archiváljuk a történéseket, hogy 5 év múlva könnyebben menjen a „művelet”.