Teljesítménymérés és értékelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

STRATÉGIAI TERVEZÉS Szellőné Fábián Mária.
Teljesítménymutatók gyakorlati alkalmazása
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Becker Pál - Turner Anna – Varsányi Judit - Virág Miklós
Vállalatok pénzügyi folyamatai
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Stratégiai tervezés.
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Benchmarking.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Könyvtári teljesítménymérés
A helyzetelemzéstől az önértékelésig Hock Zsuzsanna Könyvtárpedagógiai szakértő.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánerőforrás Kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás 1 Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Monitoring, értékelés, ellenőrzés
Teljesítmény? + Mérés? = Teljesítménymérés? A minőségfejlesztés gyakorlati lépései a könyvtárban. Székesfehérvár Nádas Zsuzsánna május 8. DEENK
A teljesítménymérés helye és szerepe a könyvtári menedzsmentben
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Teljesítmény? + Mérés? = Teljesítménymérés? A minőségfejlesztés gyakorlati lépései a könyvtárban. Virágos Márta 2013.
Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Az EEM helye a menedzsmentben
STRATÉGIAI TERVEZÉS Szellőné Fábián Mária. Definíció Olyan folyamat, mely a szervezetet a kör- nyezeti változásokhoz és a piaci feltételek- hez próbálja.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A benchmarking módszer alapján kidolgozott könyvtári teljesítménymérési mutatórendszer alkalmazásának tapasztalatai az érdi és a gödöllői városi könyvtárban.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A piackutatás alapjai E-Learning.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
A könyvtár mint rendszer KÖNYVTÁRI SZERVEZET 1. RENDSZER ALAPSTRUKTÚRÁJA KÖNYVTÁRI SZERVEZET 2 INPUTTRANSZFORMÁCIÓ OUTPUT VISSZACSATOLÁS.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Mérés, adat, statisztika. A könyvtári statisztika aktualitásai Somogyi József Könyvtári Intézet.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Takáts Béla A teljesítménymérés szolgálatába állított könyvtári statisztika a minőségbiztosításban Takáts Béla
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Hagyományos és új információs eszközökön alapuló könyvtári szolgáltatások.
Teljesítménykontrolling
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Teljesítménymérés és értékelés Szellőné Fábián Mária

A teljesítménymérés fontossága A könyvtár tevékenységének hatékonysága szempontjából A fenntartó szempontjából A használó szempontjából Teljesítménymutatók és a minőség Döntéstámogatás Teljesítményvizsgálat és a munkatársak teljesítményének értékelése

Amit a teljesítményértékeléshez tudni kell A rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat és azok felosztását Rendelkezésre álló eszközök és források fel- használását A végzett munka minőségét A végzett munka hatékonyságát A felmerülő költségeket A tényleges piaci igényeket A produktivitást

Terminológia Statisztika és mutatók Normák, célok és teljesítménymutatók

A teljesítménymérés előfeltételei A) Stratégiai tervezés: 1. A stratégiai célok meghatározása 6. A célok/forráselosztások áttekintése 2. A célok elérését segítő szolgáltatások meghatározása 5. A teljesítmények és célok összehasonlítása 3. A források elosztása a szolgáltatások között 4. A szolgáltatások teljesítményének értékelése teljesítménymutatók használatával

B) Küldetésnyilatkozat: A fenntartó küldetésnyilatkozata A saját intézmény küldetésnyilatkozata

A teljesítménymutatók típusai A teljesítménymutatók a könyvtári önérté- kelést szolgálják Felhasználhatók: ugyanabban a könyvtárban különböző időpontokban nyújtott teljesítmé- nyek összehasonlítására; különböző könyv- tárak összehasonlítására Fogalmi modell: inputok outputok eredmények

A fogalmi modell különböző elemei egymással bizonyos összefüggésben működnek, a leg- különfélébb módokon lehet összehasonlítani őket.

Hatékonyságmutatók Működési teljesítménymutatók Gazdaságossági mutatók Piaci térfoglalás mutatói Eredményességi mutatók Költséghatékonysági mutatók

A teljesítménymutatók jellegzetességei Meg kell felelniük bizonyos kritériumoknak: Relevancia Segítőkészség Érvényesség Megbízhatóság Takarékosság

A teljesítménymutatók alkalmazása MSZ 11620: 2000 Információ és dokumentáció. Könyvtári teljesítménymutatók Adatgyűjtés Adatok rendszerezése Adatok elemzése Eredmények bemutatása

Egyes könyvtártípusoknál ajánlott teljesítménymutatók Egyetemi könyvtárak Közművelődési könyvtárak

Összefoglalás A teljesítménymérés, a teljesítménymutatók használata nem statisztika Sokkal több annál, bár tartalmazza a statisz- tikát is Statisztikai adatokra - az eddigieknél mélyebb merítésű, másként rendezett sta-tisztikai adatokra – épül Minőségbiztosítást megalapozó technika

Fogalmak Célközönség Szolgálandó közönség

Irodalom MSZ ISO 11620 Információ és dokumentáció Könyvtári teljesítménymutatók Módszertani útmutató a könyvtári teljesít- ménymutatók alkalmazásához. NKÖM 2002

Feladat Egy adott könyvtár teljesítménymérést és értékelést kíván végezni: könyvtárközi kölcsönzés feldolgozás kölcsönzés Milyen adatokat gyűjtene össze a kiválasztott területek teljesítménymutatóinak kidolgozá- sához?