Utazáselőtt.hu – Utazási betegségek online kommunikációja a keresőmotorok segítségével Szilágyi Monika (GSK)
Háttér Gyógyszerreklám: szigorú törvényi szabályozás Nagyközönségnek: emberi egészségről vagy betegségről lehet kommunikálni Esetünkben: utazási betegségek kommunikációja
Történet 2006: flash alapú design, csak külső, támogató kampány esetén ugrott meg a látogatásszám 2007: –Keresőmotorok számára tetsző designváltás –Struktúraváltás –Plusz funkciók (pl. fórumozás) –Folyamatos keresőoptimalizás és linkstratégia Eredmény: látogatásszám nőtt, de nem eléggé 2008: paradigmaváltás
Paradigmaváltás 2008: változás éve Felhagytunk a kizárólagos, „szigorú” betegtájékoztatással Megvizsgáltuk, mit keresnek az utazók a weben Megnéztük, hol tartózkodnak a weben (pl. fórumok, videomegosztók stb.) Ennek ismeretében bővítettük a tartalmat és léptünk ki a weboldal keretein túl költséghatékony megoldásokkal
Design váltások, fejlesztések április2008. április
Legújabb design
Eredmények máj febr. 1. designváltás és fejlesztés 2. design módosítás, tartalombővülés Kulcsszavakra, kulcskifejezésekre rákeresések: jan.: 2500 vs febr.: 7500
Kulcsszavak a google-ben (néhány példa) HEPATITIS: 2-3. hely HEPATITIS B: 1. hely VALUTAKALKULÁTOR: 3. hely
Nem állunk meg! április: újabb desingváltás Online piackutatás: hol az utazó? Ki az utazó? Mit és hol keres? - folyamatban Újabb és tervezett tartalmak: folyamatban Cél a portálon: minden egy helyen legyen, amit az utazó keres
Weblapon kívüli élet április: teljes online jelenlét elérése (kampány) Kommunikáció a weboldalon kívül Cél: utazók elérése, információhoz juttatása, bevonása a kommunikációba Eszközök: blog, fórumok, hírportálok, női portálok, közösségi portálok és videómegosztók, wikipedia