Bankolás az [origo] szemszögéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

HUNINFOR Kft. Szolgáltatás bemutató.  Alapszolgáltatásunk a budapesti használt lakóingatlan-piacra vonatkozóan piaci- információ és adatszolgáltatás.
okostelefon alkalmazások a turizmusban
KOLEIPLAN GMBH. reorganizációs projekt prezentációja.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
5 éves a Diákhitel „Ötről a hatra” fotó és novella pályázat avagy A Diákhitel ma már a felsőoktatás szerves része.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Nav N Go Vállalati áttekintés Bevezetés  A Nav N Go Kft ben alakult meg azzal a céllal, hogy forradalmi és innovatív megoldásokat kínáljon.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
Új szelek a lakáshitelezésben? Merre tovább 2011-ben? Lakásvásár 2011 Árva András, CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, március 4.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Internetes bankok piacformáló hatása
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Blazovich László Volksbank Életút Program Szeged, november 15.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
CRM Customer Relationship Management –
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
K&H trambulin tapasztalatok
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Internetes bankok piacformáló hatása
Internetes bankok piacformáló hatása  Nehézségek, gyermekbetegségek Lovastyik Ádám igazgató HWB Express Takarékszövetkezet október 16.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
HUNINFOR Kft. Szolgáltatás bemutató. Szolgáltatásaink Alapszolgáltatásunk a budapesti használt lakóingatlan-piaci információ és adatszolgáltatás. Kiemelten.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Termék & Márka Kopcsay László.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Modern megtakarítási formák kezelése e-banking felületeken
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
Teljeskörű Pénzügyi Szolgáltatások a Pannon Takarék Banknál
Bankszámlanyitás, bankkártyaválasztás Készpénzzel, vagy anélkül?
9. tétel.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Vállalati terv bemutató
Bankreklám vagy szappanopera?
Előadás másolata:

Bankolás az [origo] szemszögéből Gyertyánfy Miklós, üzletfejlesztési menedzser, T-Online Magyarország eMoney szimpózium, 2006. október 4.

I/1. Internet banking Magyarországon Bár lassuló ütemben, de továbbra is dinamikusan növekszik az internethasználat és ezzel párhuzamosan az internet banking használat Magyarországon. Az internetezők körében folyamatosan nő az online bankolók aránya (2002: 19% - 2006: 35%). Növekedési ütem 2003 2004 2005 2006v Internethasználó +29% +20% +17% +15% Lakossági internetbankoló +41% +44% +54% +23% Vállalati internetbankoló +74% +37% +51% +24% Forrás: T-Online; GKI-T-Mobile-Sun kutatás

I/2. Kik bankolnak az inteneten? Az [origo] saját látogatói körében végzett kutatás alapján: Jellemzően a fiatalabb, magasabb végzettségű, városiak érdeklődnek az internet bankolás iránt Nincs domináns eltérés az [origo] látogatók és az internet bankolás iránt érdeklődők demográfiájában Forrás: T-Online kutatás az [origo] használók körében, 2005. július

I/3. Melyek az elutasítás okai? Internetbank használat terve a jelenleg nem használók körében Online bankolás elutasításának okai A megkérdezett internetezők közel fele továbbra sem tervezi az internet banking szolgáltatás igénybe vételét. Az elutasítás leggyakoribb okaként a visszaélésektől való félelmet említették. Forrás: T-Online kutatás az [origo] használók körében, 2005. július

Szolgáltatás választás szempontjai az online bankolók körében I/4. Mi fontos az internet bankolást választók számára? Szolgáltatás választás szempontjai az online bankolók körében Az internet bankot használók döntő többsége számára a szolgáltatás biztonsága a legfontosabb szempont. Másodlagos szempontnak a költségek és az elérhető szolgáltatás köre tekinthető. online banki szolgáltatás biztonsága online banki szolgáltatás költségei online banki szolgáltatások köre online banki ügyintézés egyszerűsége Forrás: T-Online kutatás az [origo] használók körében, 2005. július

II/1. A netbank modell Fiók nélküli működés – árazás előny (‘fapados modell’) Transzparens, világos, a banki tradíciókkal szakító online kommunikációs stílus és megjelenés Korlátozott termékstruktúra: Retail termékek Húzótermék a számlavezetés (megtakarítási és folyószámla), de hitelek, befektetések és biztosítás is Fizikai jelenlét is van: - 24 órás call center Agresszív marketing tevékenység (pl offline hirdetések, szponzoráció) Jelentős piaci sikerek: ING Direct (USA, Németország, Nagy-Britannia stb.) – 4.2M ügyfél Egg.com (Nagy-Britannia) – 3.1M ügyfél

Bankszámlával rendelkező 15 évesnél idősebb felnőttek aránya III/1. Hogyan adaptálható a netbank modell Magyarországon? A hazai piac számos sajátossággal bír, ami miatt a külföldi modell nálunk csak korlátozottan, a sajátosságok figyelembe vételével működik. Ilyenek: Bankszámlával rendelkező 15 évesnél idősebb felnőttek aránya Internetes kultúra: alapvető fontosságú az egyszerűség, az áttekinthetőség, a biztonság, a megbízhatóság az ügyfeleknek Pénzügyi kultúra: az ügyfeleknek segítségre, speciális magyarázatra van szüksége Pénzmosás elleni törvény: szükség van fizikai ügyfél azonosításra, valamilyen országos hálózatra Piaci verseny: sokkal intenzívebb marketing kommunikáció kell az érvényesüléshez Forrás: Gfk Hungária, 2005.

A legnagyobb portálok napi egyedi látogatottsága 2006. október 2. IV/1. Az [origo] klikkbank projekt 1. T-Online tender kiírása (2005. tavasz) Stratégiai bank partner választása az [origo] számára Retail banki termékek fejlesztése és értékesítése [origo] brand alatt Tender győztes: ERSTE Bank Hungary Együttműködési megállapodás Önálló brand létrehozása („[origo] klikkbank”) A T-Online szerepe a portálépítés és online marketing, az ERSTE Bank szerepe a banki szolgáltatási háttér és az ügyfél azonosításhoz szükséges fiókhálózat biztosítása Hazánkban egyedülálló együttműködés online portál és bank között. Előkészítési projekt Első szolgáltatások indulása: 2005. december 8. Fokozatos termék bevezetés (2005. dec – 2006. júl) 14 termék A legnagyobb portálok napi egyedi látogatottsága 2006. október 2. Forrás: Medián WebAudit

IV/2. Az [origo] klikkbank termékei

IV/3. Az [origo] klikkbank márka Az [origo] klikkbank márkajellemzői Fiatal, internetező, közép- és felsőfokú végzettségűeknek szól Árazásában kedvezőbb a konkurenciánál Webes stílusú kommunikáció és design Segítő, tanácsadó jelleg Az [origo] projekt célkitűzései Néhány év alatt jelentős, a kisebb lakossági bankokhoz mérhető ügyfélkör felépítése Érdemi banki bevételek, nyereség generálása Az internet használat és egyúttal a pénzügyi kultúra, online bankolás előmozdítása, propagálása

IV/4. Néhány érdekesség Kik az ügyfeleink? Célcsoport: 30-49 AB státuszú fiatal felnőttek akik 2. banki kapcsolatként veszik igénybe az [origo] klikkbankot Jellemző ügyfél: 35 és 45 év közötti, vidéki férfi Internetes vásárlás aránya magas (46%) Mikrovállalati számlacsomag sikere Havi számlavezetési díj 490 Ft Jellemzően vidéki, férfiak vezette, 4-5 éve működő cégek Hitelek elmaradó eredménye Sok igénylés, kevés kiutalás Hitelképtelenek próbálkozása Folyamatok, internetes értékesítés támogatás felértékelődése

Köszönöm a figyelmet!