„Határok nélküli partnerség” konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A határ menti együttműködés fontossága Tóth Károly a Fórum Kisebbségkutató Intézet igazgatója Somorja,
Advertisements

Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
VPE Kft. Korridorok a gyakorlat küszöbén, illetve változások az európai uniós szabályozásban Németh Réka május 23.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A Szlovák Köztársaság és Magyarország közötti együttműködés a vasúti személyszállítás terén Ing. Milan Miklovič A Szlovák Köztársaság Közlekedésügyi, Építésügyi.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Szabó György ÉM-i Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Nógrád megye közlekedése
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A városmegújítás, mint a helyi gazdaság hajtómotorja Határmenti régió fejlesztésének lehetőségei Június 24. Brunda Gusztáv, Inno-nivo Kft., Salgótarján.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

„Határok nélküli partnerség” konferencia Menetrendalapú pályafelújítás a MÁV Zrt.-nél Pál László pályaműködtetési és üzletfejlesztési általános vezérigazgató-helyettes Salgótarján-Eresztvény, 2013. október 4.

Menetrend alapú pályafelújítás Korszerű infrastruktúra-fejlesztés tervezési eljárás, mely kiindulási alapja a jövőbeli menetrendi struktúra; A tervezési eljárás során meghatározásra kerülnek a jelenlegi infrastrukturális hiányosságok; Az infrastruktúra-fejlesztés tervezése során elsődleges cél a szűk keresztmetszetek feloldása a minőségi javulás érdekében. Figyelembe veendő igények: Személyszállítást érintő igények Árufuvarozás hatékonyságát elősegítő igények

Elvárások a személyszállítás részéről Budapest – Szob országhatár (Budapest -) Vác vonalszakasz kétvágányú, villamosított, 120 km/h pályasebesség; Vác – Szob országhatár vonalszakasz kétvágányú, villamosított; 100 km/h pályasebesség; Vác állomásra 30 percenkénti eljutási lehetőség; Szob állomásra szintén 30 percenkénti eljutási lehetőség.

Elvárások a személyszállítás részéről Hatvan – Somoskőújfalu országhatár Hatvan – Somoskőújfalu országhatár egyvágányú, villamosított, 100 km/h pályasebesség. Somoskőújfalu állomásra óránkénti eljutási lehetőség.

Menetrend alapú pályafelújítás lassúmenetek számának csökkentése Városligeti ívben 1800 vm hosszon 40 km/h-ról 80 km/h pályasebesség elérése szeptember 15-től. 120a vonalon FKG szabályozás után 21 000 vm hosszon állt helyre a pályasebesség. Nagymaros-Szob állomásközben 1600 vm hosszon szűnt meg a sárelöntés miatti 20 km/h sebességkorlátozás, a 100 km/h pályasebesség elérése szeptember 15-től. Vác-Verőce állomásköz bal vágányán 3 év után újraindult a forgalom, jelenleg 40 km/h technológiai lassúmenettel, a pályasebesség elérése az utómunkák függvénye, október végéig várható. Az 1.vonalon több helyszínen összesen 4000 vm lassúmenet szűnt meg az outsourcing és saját munkák haladása révén.

Elvárások az árufuvarozás részéről Rail Freight Corridor 7 Prága - Bécs / Pozsony-Budapest — Bukarest - Constanța — Vidin – Szófia – Theszaloniki - Athén

Elvárások az árufuvarozás részéről Rail Freight Corridor 7 A Szob – Štúrovo határátmenet a 7-es sz. vasúti korridoron fekszik. A 913/2010/EU rendelet szerinti főbb elvárások: Megfelelő irányítási struktúra létrehozása Végrehajtási terv elkészítése Rendszeres konzultáció a lehetséges kérelmezőkkel Beruházások összehangolása, ütemterv Kapacitás-korlátozó tevékenységek összehangolása (vágányzárak) Egyablakos ügyintézési rendszer bevezetése (Corridor OSS) Prioritási szabályok meghatározása Üzemzavar esetére eljárás kidolgozása Vasúttársaságokon túl egyéb kérelmezők fogadása Információk biztosítása

Elvárások az árufuvarozás részéről Rail Freight Corridor 7 Az árufuvarozási korridorok technikai minimum követelményei: - Teljes hosszban kétvágányú - A kiemelt forgalmat lebonyolító szakaszokon további (három vagy több) vágányokkal rendelkezik - Villamosított - Legalább 120 km/h sebességre alkalmas - 22,5 tonna tengelyterheléssel rendelkező vágányok - Az ETCS és GSM-R forgalomirányítási rendszerek kiépítése

Elkészült, és folyamatban lévő fejlesztések Rail Freight Corridor 7 Elkészült beruházás: Szajol(bez) - Gyoma(bez) pálya és biztosítóberendezés átépítés Folyamatban lévő és tervezett fejlesztések

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Komárom – Révkomárom /Komárno/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem üzemelő kapcsolatban a forgalom ismételt felvétele javíthatja a kapcsolatot Székesfehérvár, Mór, Kisbér, Komárom és Révkomárom, Érsekújvár, valamint Dunaszerdahely, illetve Dorog, Esztergom és Révkomárom, Érsekújvár, valamint Dunaszerdahely között; Cél: A személyforgalom ismételt felvétele.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Szob – Párkány /Štúrovo/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban „csökkentett” üzemmódban működő kapcsolatban a forgalom fejlesztése javíthatja a kapcsolatot Budapest, Vác és Párkány, Érsekújvár között; A szolgáltatás javítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása, Érsekújvár bevonása a budapesti elővárosi forgalomba.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Ipoly-menti vasút: Ipolyság /Šahy/ - Drégelypalánk – Balassagyarmat – Ipolytarnóc – Kalonda /Kalonda/ - Losonc /Lučenec/ A hiányzó Ipolyság – Drégelypalánk és a meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő Ipolytarnóc – Losonc kapcsolatban a forgalom felvétele virtuálisan egyesítheti az egykori Nógrád megyét; A szolgáltatás beindítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A hiányzó kapcsolat újjáépítése, a személyforgalom felvétele a teljes Ipoly-menti vonalon.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Malé Straciny / Nógrádszakál – Ipolytarnóc / Lučenec vonalszakasz „passage” jellegű vasútvonal: 1951. március 23-án kelt államközi egyezmény rendelkezik a „passage” forgalomról, amely biztosítja szlovákiai vállalkozó vasúti társaságok számára az Ipolytarnóc oh. – Nógrádszakál oh. vonalszakaszon történő közlekedést; Egyidejűleg kizárjuk más, a MÁV Zrt. hálózatán közlekedő vállalkozó vasúti társaságok nemzetközi forgalmú közlekedését; A vonal fenntartási költségeinek megoszlása nem tisztázott. Cél: az Ipolytarnóc oh. – Nógrádszakál oh. vonalszakasz „passage” jellege feloldásra kerüljön, lehetővé téve annak nyílt hozzáférésű pályaszakasszá nyilvántartását.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Malé Straciny / Nógrádszakál – Ipolytarnóc / Lučenec vonalszakasz „passage” jelleg feloldásának előnyei: UIC határokon keresztül nyílt hozzáférésű vasúti közlekedés biztosítása; Egyértelmű felelősségi és felügyeleti viszonyok; Tisztázott tulajdoni viszonyok; Egyértelmű kapacitáselosztás.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Somoskőújfalu – Fülek /Fiľakovo/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő kapcsolat ismételt beindítása virtuálisan egyesítheti az egykori Nógrád megyét; A Bátonyterenye – Salgótaján – Somoskőújfalu – Fülek – Losonc vonalszakaszon tervezett helyiérdekű jellegű kapcsolat beindítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása, a térségi helyiérdekű forgalom beindítása.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Bánréve – Sajólénártfalva /Lenartove/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő kapcsolat ismételt beindítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása, a térségi helyiérdekű forgalom beindítása.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Tornanádaska - Turňa nad Bodvou határátmenet megnyitása: A határmenti települések infrastruktúrájának fejlesztése; Összeköttetés Miskolc és Kassa között Szepsin keresztül; Térség turisztikai fellendülése; a Bódva-völgyi társadalmi, gazdasági kapcsolatok erősítése Kőbánya forgalom az US Steel részére.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Hidasnémeti – Hernádcsány /Cana/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban „csökkentett” üzemmódban működő kapcsolatban a forgalom fejlesztése javíthatja a kapcsolatot a régióban Miskolc és Kassa, nagyobb kitekintésben pedig Budapest – Miskolc – Kassa – Eperjes – Krakkó között; A szolgáltatás javítása csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget. Cél: A személyforgalom javítása.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Sátoraljaújhely – Kisújhely /Slovenské Nové Mesto/ A meglévő, de ténylegesen személyforgalomban nem működő kapcsolatban a forgalom felvétele virtuálisan egyesítheti az egykori Zemplén megyét; A szolgáltatás felélesztése csökkentheti a térség periféria helyzetét, növeli a munkaerő mobilitását, csökkentve a munkanélküliséget;. Cél: A személyforgalom javítása.

Hiányzó, fejlesztendő kapcsolatok Fejlesztendő kapcsolat Bodrogszerdahely /Sterda nad Bodrogom/ – Sátoraljaújhely A meglévő, de ténylegesen nem működő kapcsolat helyreállításával – az érintett vasúttársaságok ésszerű együttműködésével, egymás érdekeit (is) figyelembe vevő munkamegosztásával, összehangolt fejlesztési stratégiájával – mintegy 80 km-rel csökkenhetne az ukrán és az osztrák határ közötti vasúti útvonal hossza a Csap – Ágcsernyő – Sátoraljaújhely – Miskolc – Aszód – Vác – Párkány – Pozsony – Bécs nyomvonalon.

Köszönöm figyelmüket!