EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter 2009.11.28. Nemzetközi trendek, új kihívások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
AZ IFJÚSÁGPOLITIKAI AKTOROKNAK MILYEN MOZGÁSTERE VAN ÉS/VAGY LEHET EGY KORMÁNYZATI IFJÚSÁGPOLITIKÁT NÉLKÜLÖZŐ KÖZEGBEN? Kádár-Csoboth Péter Ifjúság, ifjúságpolitika.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Legyen jobb a gyermekeknek!
Műegyetem - Kutatóegyetem Fenntartható energetika 1/11 Fenntartható Energetika Kiemelt Kutatási Terület.
Statisztikai információ Készítette: Győre Viktória.
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON.
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Közigazgatási kommunikáció
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A vidéki tér sikertényezői
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Önkormányzatiság Romániában – helyzetkép és jövőkép Kovács Péter, az RMDSZ ügyvezető alelnöke INNOVA KONFERENCIA Szabadka
Megyesi G. Boldizsár, Kelemen Eszter, Somogyi Zsófia Borbála, Geambașu Réka Készült a BZAKA – IKTI megbízásából március 1, BZAKA Workshop, Budapest.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Civil Európa – civilek Európában
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
ÓZDI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL 2. ÜLÉSE „Területi együttműködést segítő programok kialakítása az ózdi járásban” ÁROP-1.A
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Ifjúsági helyzetkép a világban, nemzetközi kitekintés
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Az SZMBK Intézményi Modell
Varga Péter, közszolgálati CMC
Előadás másolata:

EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások az ifjúságkutatásban

Ifjúságpolitika Ifjúsági stratégia Ifjúsági feladatok Ifjúsági folyamatok A stratégiakészítés feltételezi a helyzet megfelelő mélységű ismeretét Trendek Folyamatok Eredmények Hatások

Ifjúsági stratégiák nemzeti és térségi célrendszerei nem feltétlenül esnek egybe Nemzeti szint Térségi, helyi szint Társadalmi integráció folyamatának támogatása Aktív demokratikus állampolgárságra nevelés Ellátórendszerek teljesítményének javítása Népességmegtartó erő növelése Közösségi cselekvések ösztönzése Lokális kiegészítő szolgáltatások fejlesztése ≠ ≠ ≠

A stratégiakészítés feltételezi a helyzet megfelelő mélységű ismeretét Demográfiai trendek Szociológiai folyamatok Ellátórendszerek funkcionálása Élethelyzetek vizsgálata Korosztályi attitűdök, „szokások” vizsgálata Lokális demográfiai trendek Lokális szociológiai folyamatok (Lokális) ellátórendszerek (lokális) funkcionálása Élethelyzetek vizsgálata Attitűdök, „szokások” vizsgálata Szükségletek vizsgálata Nemzeti szint Térségi, helyi szint

Általános következtetések  A stratégiakészítés feltételezi a helyzet megfelelő mélységű ismeretét  Ifjúsági stratégiák nemzeti és térségi célrendszerei nem feltétlenül esnek egybe  A kutatási területeket fókuszálni kellene az eredmények felhasználási céljai szerint  Kutatási téma, és adatfelvétel szerint is elkülönített vizsgálatokra van szükség

Konkrét következtetések  Az „Ifjúság xxxx” kutatások lokális viszonylatban használhatatlan eszközök, mert:  megbízhatóbb adatforrásban rendelkezésre álló adatokat kérdeznek le,  lokális szinten kulcsfontosságú témákat hagynak figyelmen kívül,  lokális szinten érdektelen témákat dolgoznak fel,  az eredmények módszertani, vagy részletezettségi problémák miatt hiteltelenek/irrelevánsak lokális nézőpontból

Kellemetlen kérdések a központi ifjúságkutatási programok eredményeiről  Ifjúság 2000, 2004, 2008  Hány kereszttáblát láttunk?  Hány résztanulmány készült el?  Van-e olyan döntés, amelynek megalapozásához hozzájárultak?  Hány települési stratégia készítéséhez szolgáltattak adatokat?  A vizsgált témák hány százaléka érhető el, más adatgyűjtésekből?  Mit köszönhet az ifjúságpolitika, az ifjúsági szakma a nagymintás kutatásoknak?  A módszertan követi-e a változásokat? Vajon nemzeti viszonylatban használható eszközök?

Végkövetkeztetések  A nagymintás ifjúságkutatási program újragondolásra szorul (cél – tartalom)  Nemzeti és települési szintű ifjúságkutatási sztenderdek kialakítására lenne szükség