ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a 2007. évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes 2008. március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (1) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
dr. Robák Katalin,helyettes projektvezető
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Kombinált fuvarozások
A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Csomópontok és főbb áramlási vonalak Magyarországon
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
BARTOS-ELEKES ZSOMBOR (BABEŞ–BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM, KOLOZSVÁR) REGIONÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK ROMÁNIÁBAN (TÉRKÉPÉSZETI FÖLDRAJZI ÁTVILÁGÍTÁS)
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Galovicz Mihály, IH vezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Zsibrita Mátyás – Fuvarozási módok Zsibrita Mátyás – március 20.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A közlekedés környezetvédelme 2+0f2cr. földön, vizen, levegőben.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
A vállalkozások jogi környezete n Árképzés korlátozása - horizontális és vertikális árrögzítés - árdiszkrimináció - félrevezető árképzés - területi árképzés.
A külkereskedelem alapjai. A világkereskedelem n EU40% n USA11% n Japán 9% n Többi fejlett ország10% n Fejlődő országok20% n Volt és jelenleg is szocialista10%
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Adatszolgáltatói terhek csökkentése a külkereskedelmi statisztikában
Előadás másolata:

ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat

TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK Közút, vasút, vízi- és légi közlekedés szervezése, fejlesztése Hálózattervezés, regionális tervezés, forgalom modellezés Személyközlekedés, városi közlekedés Logisztika, áruszállítás ITS Intelligent Transport Systems, KKK (Közlekedési KártyaKözpont) Közút, vasút, vízi- és légi közlekedés szervezése, fejlesztése Hálózattervezés, regionális tervezés, forgalom modellezés Személyközlekedés, városi közlekedés Logisztika, áruszállítás ITS Intelligent Transport Systems, KKK (Közlekedési KártyaKözpont) A 16 fős csapat képzettsége 13 fő egyetemi, főiskolai végzettségű 1 fő MTA doktor 1 fő tud. kandidátusa, 2 fő egyetemi doktor március 12.

TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK - Személyközlekedés március 12.

- Áruszállítás, Kombinált szállítás, Logisztika - Áruszállítás, Kombinált szállítás, Logisztika TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK március 12.

TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK - Hálózatfejlesztés, Területi tervezés, Ágazati fejlesztések március 12.

 január 1-től Románia és Bulgária EU belépése.  Eddig alkalmazott korlátok megszűnése.  Tranzit kamionforgalom megduplázódása.  A megnövekedő forgalomra hazánk közúti infrastruktúrája nem felel meg. AZ EU BŐVÍTÉSÉNEK VÁRHATÓ HATÁSAI A HAZAI TRANZIT FORGALOMRA A hazai RO-LA vonatokat igénybe vevő kamionok száma nem fogja elérni a RO-LA fuvarozás gazdaságosságához szükséges mennyiséget. A tanulmány célja: Milyen hatással lesz Románia és Bulgária EU taggá válása a hazai vasúti kamionszállításra? Milyen intézkedések szükségesek a drasztikus visszaesés elkerüléséhez? március 12.

A RO-LA FORGALOM ALAKULÁSA RO-LA export-import forgalom [db] március 12.

KONKRÉT RELÁCIÓK ÖSSZEVETÉSE  Jelenleg még kompenzál az engedélykötelezettség  EU-bővítéssel ez a tényező kiesik  A RO-LA fuvarozást gazdaságosság szempontjából attraktívvá kell tenni. RO-LA jegyárak   közúti szakasz változó költségei + autópálya-, ill. úthasználati díjak Kompenzáció:  Úthasználati díj  Törvényes vezetési idők ellenőrzése  RO-LA üzemeltetési támogatás március 12.

A ROLA KÖZLEKEDÉS MOTIVÁCIÓJÁNAK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÁSA március 12.

JAVASLAT Javaslatunk: Az EU bővítés időpontjától kezdve 3-4 év átmeneti időre, a piaci feltételek helyreállásáig a RO-LA fuvarozást évente csökkenő mértékű üzemeltetési állami támogatásban kell részesíteni. Ennek engedélyezése az EU részéről alkalmazott gyakorlat. Nem szabad veszni hagyni a kiépült vasúti kamion szállítási rendszert, mert azt később újra felépíteni sokszorosába kerülne !  Ezt a vasúti és kombi szállítás jelenlegi hátrányos helyzete indokolja.  A közúti szállítás externális költségei még nem jelennek meg a vállalkozások szintjén, a vasút esetében viszont igen.  A piac által elfogadható RO-LA díjakat az EU bővülés napján be kell vezetni a forgalom megtartás érdekében március 12.

 1.)  1.) EU konform üzemeltetési támogatás.  2.)  2.) Optimális költségviszonyok kialakítása, a kamionok vasúti szállítása ne  legyen drágább, mint a közúton történő árufuvarozás változó költsége.  3.)  3.) Szomszédos országokkal összehangolt intézkedések.  4.)  4.) Törekedni kell arra, hogy a vasúti pályahasználati díjból a RoLa szállítás minél nagyobb kedvezményt kapjon  5.)  5.) Az állami támogatásért cserébe a vasút javítsa szolgáltatása minőségét  6.)  6.) A tehergépkocsik vezetési és pihenő idejére vonatkozó és egyéb  korlátozásokat következetesen ellenőrizni kell.  8.)  8.) A kombinált fuvarozást ösztönző kedvezményeket át kell tekinteni, és az  igényekhez igazítani.  9.)  9.) A hétvégi korlátozások alóli mentesség igazodjon a RO-LA közlekedési sajátosságaihoz.  10.) A RoLa szállítás támogatása a költségvetésre egyértelműleg pozitív hatással van,  11.)  11.) Össztársadalmi véleményformálás, szervezett és professzionális felvilágosítás. ÁTFOGÓ INTÉZKEDÉSEK RENDSZERE március 12.

A augusztusi kézi forgalomszámlálás helyszínei március 12.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! március 12.