ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK Közút, vasút, vízi- és légi közlekedés szervezése, fejlesztése Hálózattervezés, regionális tervezés, forgalom modellezés Személyközlekedés, városi közlekedés Logisztika, áruszállítás ITS Intelligent Transport Systems, KKK (Közlekedési KártyaKözpont) Közút, vasút, vízi- és légi közlekedés szervezése, fejlesztése Hálózattervezés, regionális tervezés, forgalom modellezés Személyközlekedés, városi közlekedés Logisztika, áruszállítás ITS Intelligent Transport Systems, KKK (Közlekedési KártyaKözpont) A 16 fős csapat képzettsége 13 fő egyetemi, főiskolai végzettségű 1 fő MTA doktor 1 fő tud. kandidátusa, 2 fő egyetemi doktor március 12.
TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK - Személyközlekedés március 12.
- Áruszállítás, Kombinált szállítás, Logisztika - Áruszállítás, Kombinált szállítás, Logisztika TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK március 12.
TEVÉKENYSÉGI TERÜLETEK - Hálózatfejlesztés, Területi tervezés, Ágazati fejlesztések március 12.
január 1-től Románia és Bulgária EU belépése. Eddig alkalmazott korlátok megszűnése. Tranzit kamionforgalom megduplázódása. A megnövekedő forgalomra hazánk közúti infrastruktúrája nem felel meg. AZ EU BŐVÍTÉSÉNEK VÁRHATÓ HATÁSAI A HAZAI TRANZIT FORGALOMRA A hazai RO-LA vonatokat igénybe vevő kamionok száma nem fogja elérni a RO-LA fuvarozás gazdaságosságához szükséges mennyiséget. A tanulmány célja: Milyen hatással lesz Románia és Bulgária EU taggá válása a hazai vasúti kamionszállításra? Milyen intézkedések szükségesek a drasztikus visszaesés elkerüléséhez? március 12.
A RO-LA FORGALOM ALAKULÁSA RO-LA export-import forgalom [db] március 12.
KONKRÉT RELÁCIÓK ÖSSZEVETÉSE Jelenleg még kompenzál az engedélykötelezettség EU-bővítéssel ez a tényező kiesik A RO-LA fuvarozást gazdaságosság szempontjából attraktívvá kell tenni. RO-LA jegyárak közúti szakasz változó költségei + autópálya-, ill. úthasználati díjak Kompenzáció: Úthasználati díj Törvényes vezetési idők ellenőrzése RO-LA üzemeltetési támogatás március 12.
A ROLA KÖZLEKEDÉS MOTIVÁCIÓJÁNAK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÁSA március 12.
JAVASLAT Javaslatunk: Az EU bővítés időpontjától kezdve 3-4 év átmeneti időre, a piaci feltételek helyreállásáig a RO-LA fuvarozást évente csökkenő mértékű üzemeltetési állami támogatásban kell részesíteni. Ennek engedélyezése az EU részéről alkalmazott gyakorlat. Nem szabad veszni hagyni a kiépült vasúti kamion szállítási rendszert, mert azt később újra felépíteni sokszorosába kerülne ! Ezt a vasúti és kombi szállítás jelenlegi hátrányos helyzete indokolja. A közúti szállítás externális költségei még nem jelennek meg a vállalkozások szintjén, a vasút esetében viszont igen. A piac által elfogadható RO-LA díjakat az EU bővülés napján be kell vezetni a forgalom megtartás érdekében március 12.
1.) 1.) EU konform üzemeltetési támogatás. 2.) 2.) Optimális költségviszonyok kialakítása, a kamionok vasúti szállítása ne legyen drágább, mint a közúton történő árufuvarozás változó költsége. 3.) 3.) Szomszédos országokkal összehangolt intézkedések. 4.) 4.) Törekedni kell arra, hogy a vasúti pályahasználati díjból a RoLa szállítás minél nagyobb kedvezményt kapjon 5.) 5.) Az állami támogatásért cserébe a vasút javítsa szolgáltatása minőségét 6.) 6.) A tehergépkocsik vezetési és pihenő idejére vonatkozó és egyéb korlátozásokat következetesen ellenőrizni kell. 8.) 8.) A kombinált fuvarozást ösztönző kedvezményeket át kell tekinteni, és az igényekhez igazítani. 9.) 9.) A hétvégi korlátozások alóli mentesség igazodjon a RO-LA közlekedési sajátosságaihoz. 10.) A RoLa szállítás támogatása a költségvetésre egyértelműleg pozitív hatással van, 11.) 11.) Össztársadalmi véleményformálás, szervezett és professzionális felvilágosítás. ÁTFOGÓ INTÉZKEDÉSEK RENDSZERE március 12.
A augusztusi kézi forgalomszámlálás helyszínei március 12.
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! március 12.