Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért veszélyes a túlzott emberközpontúság egy (ict-)cégen belül? Ha nincs változ/tat/ás előbb-utóbb jön a válság… Solti Előd V-csoport Menedzsment.
Advertisements

A Női Szavak Értelmező Szótára
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Mit csinálsz a szobádban
Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Kommunikációs stratégiák
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A szóbeli közlés felépítése
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
MTA-DE-PTE-SZTE Elméleti Nyelvészeti Kutatócsoport Szegedi Munkacsoport 2007–2011 Bibok Károly, Maleczki Márta, Nagy Katalin, Németh T. Enikő, Vecsey Zoltán.
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
A projekttervezés első lépései
Közgazdaság: tudomány vagy tan? A "modern elmélet" a válság tükrében.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Komplex rendszertervezési módszerek
Bekő Éva Eötvös Loránd Tudományegyetem Elérhetőségem:
A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember.
A kompenzálásnak 3 lehetséges módja van: Δ=0 →amikor nincs kompenzálás Δ>0 →a kompenzálás érték pozitív Δ
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
Csoportműködést segítő vezetési módszerekgyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Csoportműködést segítő vezetési módszerek gyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas)
A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
4. osztályos példa Bubernik Eszter
Modellezés Tanórák Tanórák Értékelés Észrevételek Tanórák.
Személyes fejlődés - Szponzorrá válás. 2 A tanácsadó szerepe : a tanácsadók követése Toborzás és Szponzorálás Példa + képzés = eredmények.
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Prezentáziós Stratégia
MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET Good Distribution Practice TÁVOKTATÁS MODUL TESZT Dr. Lakatos Péter PhD Magyar Logisztikai Egyesület, Alelnök, Logisztikai.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Kutatásmódszertani dilemmák
Minőségellenőrzést segítő technikák Strukturált bejárás Egy pártatlan csoport által végrehajtott felülvizsgálat a termék hiányosságainak felfedezése céljából.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A duális képzés, mint a tudásmegosztás új platformja Prof. dr. habil Bencsik Andrea egyetemi tanár.
„Ne tanúskodj hamisan!” A 9. parancsolat (2.Mózes 20, 16)
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Egy csónakban evezünk” Mesterpedagógusok III. Sonkádi Szabadegyeteme
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Gyakorlat.
Kognitív újrastrukturálás Kognitív ön-instrukció Gondolat-stop
Az SZMBK Intézményi Modell
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond ki, hogy lehetséges és szükségszerű a hibázás

 Mutasd be, hogyan használják a tagok a módszert: - hogyan adjanak instrukciókat a szereplőknek - hogyan adják elő a jelenetet - milyen legyen a visszajelzés módja - emeld ki: a gyakorlat a „valós tanulás” záloga

A szerepjátékokkal kapcsolatos ellenállás kezelése Demostráció: mutass be egy helyzetet- lehetőleg humorosat, öniróniával Érvelés: érvelj; valós helyzet valós érzelmeket involvál Fokozatosság: az ellenállót bízd meg megfigyeléssel Bevonás: demostrációdba vond be az ellenállókat

Feltárás: kerestess a csoporttal válaszokat a szorongás okára Klisék: tartalékolj megírt helyzeteket Alcsoport: oszd be a tagokat három- öt fős kiscsoportokba „Munkáltass”: alkalmazz strukturált gyakorlatokat