Iskola-forradalmak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Amiért érdemes idejönnöd…
Advertisements

A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
A dualizmus kori társadalom
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Globalizáció és oktatás
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
A NYUGAT
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
A KETTŐS FORRADALOM AZ IPARI FORRADALOM GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI
Nat Pedellus Informatika 8. osztály óra.
Hipermédia tanulási források az interneten
Család és szexuális viselkedés
Összefoglalás Alföldy Jenő Irodalom 8. tankönyvéhez © Tomasovszky Edit
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
Bemutatom iskolám GEOPOLITIKAI HELYZETETE TERMÉSZETI KÖRNYEZETE
TÖRTÉNELEM TANTÁRGYBÓL
A Nyugat
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Lengyel menekültek és magyar barátaik
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
MTA Regionális Kutatások Központja A vidék polgárosodása Erdei Ferenc műveiben Kovács Teréz DSc. tudományos tanácsadó, egyetemi tanár MTA Regionális Kutatások.
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
VII. Nevelésügyi Kongresszus /2 szekció vitaindító I Karcosan: „Elviszik-e az iskolát a kutyák?” (Csoma) Vagyis: a posztmodern tudástársadalom Ady.
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Rendező: Ranódy László 96’
Civitas Polgár az Európai Demokráciában OTV. Coop Optimaták.
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Az iskola az információs társadalomban Z.Karvalics László BME Információs Társadalom-és Trendkutató Központ.
Kazinczy és Csokonai iskolája: a Debreceni Református Kollégium
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
Európa vallásai.
A népesség számának változása Európában
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
Kultúra a török hódoltság korában
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
1 Alternatív optimum Nem csak egy megoldása van!.
A VILÁG A XIX. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
Pedagógiai-pszichológia Tanárok II. fokozati vizsgára felkészítőjének tematikája 2012.
Az ipari forradalom Az ipari forradalom következményei és hatása.
Az iskoláztatás kezdetei, tantervek megjelenései
HUMÁN TAGOZAT TÁJÉKOZTATÓ
A Nyugat (Folyóirat) A Nyugat a 20. századi magyar irodalom meghatározó folyóirata volt január 1. és augusztus 1. között jelent meg Budapesten.
Bevezetés a művelődés- és zenetörténetbe
Általános iskola eredménye, értékelése
Iskola-forradalmak Az iskolatörténet néhány tanulsága
Tulajdonjog. Polgári jog.
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM RÖVID TÖRTÉNELME
A felvilágosodás elterjedése
3. osztályban.
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Előadás másolata:

Iskola-forradalmak

„Az első (polgári) iskolai forradalom” – XVII-XVIII. Sz. Háttérben: polgárosodás (demokratizálódó tudáskép) reformáció-ellenreformáció (küzdelem a lelkekért) Mindenki járjon iskolába! Népoktatás- tömegoktatás (Apáczai)

„Az első (polgári) iskolai forradalom” – XVII-XVIII. Sz. Protestánsok (Comenius) Osztály Tanév Tanóra (tantárgy) (önkormányzás) Jezsuiták (ellenreformáció) Tanterv Osztályzat (iskoladráma)

A XIX. századra amortizálódik Kosztolányi: Aranysárkány Móricz: Forr a bor Karinthy: Tanár úr, kérem Ady: Pusztuljatok, bilincses iskolák! Móra: Kalcinált szóda

1. Tradicionális iskola (Herbart) A II. „forradalom” – a reformpedagógiák – alternatív pedagógiák – győztek-e vajon? 1. Tradicionális iskola (Herbart) 2.1. Reformiskola – üvegház (Rousseau, Piaget) 2.2. Forradalmi iskola (Makarenko, Zöld Szív) 2.3. A megegyezés iskolája (Dewey, Diákjogi Charta) (eklektikában)

60 70 15 50 20 10 65 30 05 25 TRADICIONÁLIS ISKOLA REFORMISKOLA FORRADALMI ISKOLA AGORA-ISKOLA 60 70 15 50 20 10 65 30 05 25

és/vagy iskolátlanítás? Lifelong learning Life wide learning Y-nemzedék de/és Esélyegyenlőtlenségek, a társadalom dezintegrációja Közösséghiány „Új butaságok” („ős patkány” , hiedelmek)