ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, 2008. június 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Science Center of DEBRECEN
Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
A koragyermekkori nevelésről
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Könyvtárhasználati verseny
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A közművelődés infrastrukturális és tartalomfejlesztése Fórum: április 15.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Lorem ipsum.
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.

Minden gyermek kezdhesse eséllyel az iskolát! A védőnői rendszer bővítése „Beóvodáztatás” ösztönzése Családi napközi, „Biztos Kezdet” Egységes óvoda-bölcsőde, amikor, ahol lehet

Esélyegyenlőség Deszegregáció –Esélyegyenlőségi tervek –Szabályzás / Ellenőrzés / Szankciók Integrációs programok –Pedagógusok bevonása –Civil programok –Több roma fiatal alkalmazása az óvodákban-iskolákban –Nem csak elit gyakorló intézmények

Az oktatás tartalmi fejlesztése Kompetenciaalapú oktatás Nyelvi és nyelvoktatás Információtechnológia az oktatásban Természettudományos oktatás megerősítése

Korszerűbb, egységes szemléletű tananyagok –Komptenciaalapú fejlesztési programok Kötelező természettudományos érettségi Integrált természettudományos oktatás lehetősége A természettudományos műveltség népszerűsítése Képzési keretszámok növelése a felsőoktatásban – Természettudományos, műszaki és élettudományi terület

A minőségi pedagógus munka elismerése Teljesítményösztönző keret emelése – 3 Mrd forint Intézményvezetői pótlék differenciált emelése Pályakezdő bérpótlék 3H diákokkal foglalkozó pedagógusok bérpótléka Esélyteremtő Pedagógus miniszteri elismerés „Kutatótanár” ösztöndíj

Tehetséggondozás és kollégiumfejlesztés Átfogó tehetséggondozó program a közoktatástól a felsőoktatásig (Magyar Géniusz Program) A tehetségek nyomon követése és folyamatos segítése Tehetséggondozó bázis intézményhálózat kialakítása A kollégiumok hátránykompenzáló és tehetséggondozó szerepének erősítése A kollégiumok színvonalának javítása, vonzerejük növelése

Az intézményrendszer változásai Komprehenzív iskolamodellek - 12 évfolyamos képzés –Akadály nélküli továbbhaladás lehetősége Középiskolai felvételi újraszabályozása Mérés-értékelés komplex, országos rendszere –Személyre szóló követés, folyamatos visszacsatolás Infrastrukturális megújulás –Bölcsődei és óvodai hálózat fejlesztése – 700 oktatási intézmény felújítása

A közkultúra erősítése „Kell egy hely” - infrastruktúrafejlesztés –Közösségi terek rekonstrukciója, bővítése, teljesebb kihasználása „ Esélyt a közösségeknek” - szolgáltatások bővítése –Az amatőr kórusművészet támogatása –Pályázat helyi kulturális kincsek megőrzésére –Hozzáférés múzeumokhoz hátrányos helyzetű csoportoknak

Köszönöm a figyelmet!