Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IRINYI JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA és ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY
Advertisements

Pályaválasztás 2014/15.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Könyvtárhasználati verseny
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A kerettantervek fejlesztése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Előadás másolata:

Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az egyetemig” Siklós-Harkány április

Irinyi János Általános és Alapfokú Művészeti Iskola 8184 Balatonfűzfő Irinyi János u. 2. Tel.: Fax:

Élő idegen nyelvek műveltségterület az iskolában ► 3. osztályban heti 1 óra (angol) ► 4-8. osztályokban heti 3 óra (angol – német) ► Nyelvi csoportok létszáma 7-16 fő ► 3 nyelvtanár (1 angol, 2 német) ► A nyelvtanárok két vagy három szakosok: magyar, történelem, orosz, kémia ► Mentori tevékenység

Mi jellemzi ma a nyelvoktatást? ► Kibővített célkitűzés  nyelvi ismeretek és alkalmazásuk képessége  személyiségfejlesztés  tanulni tudás képessége  cselekvési kompetencia ► Megváltozott tartalmak  autentikus szövegek használata ► Változó metodikai eljárások  tanulói aktivitás ► Motiváció

A Világ – Nyelv Program céljai ► Nyelvoktatás hiányosságainak felszámolása ► A pedagógusok nyelvi és módszertani ismereteinek bővítése ► Korábbi tapasztalatok disszeminációja Célcsoportok:  Közoktatás  Szakképzés  Felsőoktatás  Felnőttoktatás  Egyéb

Paradigmaváltás = szemléletmód-váltás Paradigmává válás folyamata: ► Tudósok felismerik a fennálló paradigma elégtelenségeit → elméletalkotás ► Tudományos közösség érintett csoportjai elfogadják  elméletalkotás ► A legitimáló közösség elfogadja a paradigmát ☺érdekelt személyek is ► Minél nagyobb a legitimáló közösség, annál nagyobb hatású a paradigma.

Legitimáció ► A jóváhagyó és felhasználó közösségek azon attitűdje és habitusa, amely révén az érintettek az új kutatási eredményeket  tudomásul veszik,  észjárásukba, döntéseikbe,  praxisuk tervezésébe,  szervezésébe,  ellenőrzésébe beemelik,  létjogosultságát nem vitatják. ► NAT, KERETTANTERVEK

Mit tehet egy intézmény? ► Új célok intézményi szintű elfogadása  Beépítése a pedagógiai programba  Alapként való használata a helyi tanterv készítésében

► Változtatások a nyelvpedagógia napi gyakorlatában  Az új célok alapján a tanítás tartalmának és módszereinek megváltoztatása  Projektpedagógia alkalmazása  Portfolió használata  Interkulturális nevelés beépítése  Autentikus anyagok használata (Forrás központ)  Nemzetközi kapcsolatok kiépítése (E-Twinning, Comenius)  Tantárgyközi kapcsolatok kihasználása  Európai dimenzió kiszélesítése (Eu-terem, pályázatok)  A mérés-értékelés újragondolása ► Disszemináció És azután?

Disszemináció - az a folyamat, amelynek során egy adott szakmai tevékenységben részt vett személy vagy csoport (szervezet): A) az általa elsajátított, megszerzett  információkat,  ismereteket,  tapasztalatokat, B) az általa megismert és összegyűjtött  produktumokat,  eredményeket, C) az általa megélt, megtapasztalt  szakmai és személyes folyamatok élményét TOVÁBBADJA olyan célszemélyeknek és/vagy célcsoportoknak, akik közvetlenül NEM vettek részt a tevékenységben.

Angol és német nyelv Európa terem és információs központ Forrás - idegen nyelvi tanulóközpont Európai Nyelvtanulási Napló Comenius projekt – német testvériskola IDEGENNYELV

Forrás - idegen nyelvi tanulóközpont 1. ► Tanórai használat  Autentikus anyagok használatának elsajátíttatása ► Olvasás, oktató programok használata, önálló szótározás, szövegfeldolgozás  Tanóra a Forrás állományának felhasználásával ► Számítógépes nyelvtanulás, multimédia használata ► Tanórán kívüli használat  Projekt-készítés  Kutatómunka  Idegen nyelvi programok, rendezvények ► Vetélkedők, műsorok, ünnepek

Forrás - idegen nyelvi tanulóközpont 2. ► Intézmények közötti együttműködés  Vonzáskörzet iskolái számára  Módszertani továbbképzés  Állományból kölcsönzés  Közös programok, rendezvények ► Megyei szintű együttműködés  A Forrás központok között  Világ – Nyelv Program tematikus hálózata  Megyei multiplikátorok közreműködése

Európa terem és információs központ Balaton Régió Európai Információs Pont

Köszönöm a figyelmet!