Ügyfélkapcsolattal rendelkező munkahelyek
Ügyfélszolgálati munkahelyek Bankfallal lezárt számítógéppel támogatott ügyfélkapcsolati munkahelyek Amennyiben egy pénztári munkahelyről van szó, ahol nagy összegű be- és kifizetések történnek, ott a befizető ügyfél számára a vizuális diszkréciót biztosítani kell, a dolgozót pedig a pénzkezelés biztosítása miatt egy zártabb, védettebb környezetben kell elhelyezni. Egy eladópultot, ahol az árúk bemutatása és az ügyféllel történő kommunikáció elengedhetetlen érdemes nyitott megoldásúra tervezni a dolgozó- ügyfél kapcsolat biztosítása érdekében. A munkahely rövid idejű feladatokat lát el, mint például pénztári feladatok, rövid idejű tájékoztatás nyújtása, információkérés. Kialakítását tekintve a kommunikációs igény, az anyagáramlási és a biztonsági igények a legfontosabb mérlegelendő tényezők, amelyek meghatározzák a választott megoldást.
A tanácsadó munkahelyeken az ügyfelek hosszabb időt igénylő ügyeinek intézése történik. Itt általában pénzkezelés nincsen, viszont az ügyfél bizalmas légkörben tud itt tárgyalni a dolgozóval kellemes, irodai jellegű környezetben. A stressz-mentesség biztosítása itt a hosszabb kezelési idő miatt fontos követelmény mind az ügyfél, mind a dolgozó szempontjából. Tanácsadó munkahely
A zárt helyiség biztosítja a diszkréciót, viszont a láthatóság hiánya miatt nem hívja fel magára a figyelmet és így a reklámértéke csökken. Egy nyitott, kellemes benyomást keltő munkahelyre még egy olyan ügyfél is betér, akinek nincsenek határozott elképzelései, csak érdeklődik, és szeretne tájékozódni. Az informálásra is sokkal kedvezőbb egy nyitott tanácsadó modul alkalmazása. Egy zárt helyiségben viszont nem vetődnek fel a diszkréciós távolságok problémái, amik a nyitott munkahelymodulok kialakítását meghatározzák.
Az információs munkahely szerepe az ügyfelek tájékoztatása és irányítása, ezért jól megközelíthető helyen kell elhelyezni. Fontos, hogy felkeltse az ügyfelek figyelmét és derüljön ki róla első látásra, hogy milyen célt szolgál. Információs munkahely