Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, 2012. március 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
TÁMOP /A
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Könyvtári és Informatikai Szövetség
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Egy integrált szociális intézmény válaszai az igénybevevői, jogalkotói és fenntartói elvárásokra GYŐR szeptember
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Elvárások a szakdolgozókkal szemben….
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Egészségpolitika.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Ellenőrzés, visszacsatolás
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
1 SzIT A szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködésének lehetősége, feltételei HEFOP folytatás Bajka Gábor tanácsadó Közép-magyarországi.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„Méltóképpen Időskorban” Az országgyűlési biztos idősügyi projektje Dr. Borza Beáta projektvezető.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A támogatott lakhatás kihívásai
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.

Nemzeti minimum standardok  Szakmailag megalapozott  Minden érintett által értelmezhető, a helyi körülményekre és saját helyzetükre rugalmasan adaptálhatóak  Kiszámíthatóak, teljesíthetőek és megfelelően ellenőrizhetőek  Biztonságot nyújtanak a kb. felhasználói csoportok számára

A Standardok célja  A felhasználók számára olyan szempontrendszer kidolgozása, melyek alapján meghatározhatóak a szolgáltatással szemben támasztott mennyiségi és minőségi paraméterek, felmérhető a szolgáltatás minősége és ezek mentén meghatározható az intézményi szolgáltatás fejlesztés irányai és céljai.

A Standardok célja II.  Olyan általános érvényességű elvárások megfogalmazása, amelyek alkalmazhatóságát nem befolyásolja, hogy az adott szolgáltató, vagy intézmény milyen fenntartásban, vagy az integráció mely formájában működtetett.  A szolgáltatások működésében a felhasználók előtérbe helyezése, a szolgáltatás kívánatos eredményeinek meghatározása a felhasználókra gyakorolt pozitív hatások formájában (szemléletváltás, felhasználó-központú szolgáltatásfejlesztés).

A Standardok célja III.  Szakmafejlesztés – a szolgáltatásnyújtás korszerű alapelveinek és szemléletének, valamint az előremutató jó gyakorlatok elterjedésének elősegítése.  Mennyiségi és minőségi mutatók meghatározásával egységesebb szolgáltatási rendszer kialakulásának előmozdítása, segítve a szolgáltatások között területileg kialakult különbségek felszámolását.

Alapelvek a minőségi elvárások meghatározása területén  Összpontosítás a felhasználókra  Célnak megfelelő kialakítás és alkalmasság  Teljesség  Átfogó szakmapolitikai célok integrálása  Fejlődés ösztönzése  Szükségletek kielégítése  Minőségi szolgáltatások  Minőségi munkaerő

Szolgáltatási területek  Szolgáltatásokhoz való hozzáférés  Személyes ellátás  Védelem  A szolgáltatás szervezése és működtetése  Emberi erőforrások

Szolgáltatásokhoz való hozzáférés  Tájékoztatás  Előgondozás, egyéni szükséglet- és igényfelmérés  Meggyőződés a szolgáltatás minőségéről  Megállapodás

Személyes ellátás  Az emberi méltóság és a magánélet tisztelete; az információk bizalmas kezelése  Személyközpontú, egyéni igényekhez igazodó szolgáltatások  Az egészségügyi és más szolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása  Autonómia az önálló döntéshozatal

Védelem  Biztonságos munkafolyamatok; kockázatfelmérés  Az igénybevevő és a dolgozó személyi és jogi védelme  Az igénybevevő pénzügyi biztonsága  Panaszkezelés

A szolgáltatás szervezése és működtetése  A szolgáltatás vezetése  Célszerű működés és átláthatóság  Pénzügyi elvárások  Minőségügy, minőségbiztosítás  Az igénybevevő és a szolgáltató közötti kommunikáció  Környezet, tárgyi feltételek

Emberi erőforrások  A személyi feltételrendszer mennyiségi és minőségi szempontjai  Vezetői irányítás és támogatás  Dolgozói feladat- és hatáskör  Kompetenciák, képzés, továbbképzés