III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KISCSOPORTOK FEJLŐDÉSÉNEK ALAPELVEI
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
A tanári munka értékelése
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Az életedet TE írod.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MOTIVÁCIÓ.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A team-munka elméleti alapjai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Delegálás.
Támop vezetők felkészítése.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A vezetésről.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Motiváció.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A TQM bevezetése „Ha folyton azt teszed amit eddig is tettél, akkor folyton csak azt kapod, amit eddig is kaptál”
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BPR – Business Process Reengeneering
A problémafeltárás technikái
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Készítette: Dr. Szűts István
A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Vezetéselmélet, rendezvény szervezés készítette: Petrika Ibolya
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.” - Dr. J. M. Juran

Vezetői - menedzseri szerepkör - Vezetők azok, akik a megfelelő dolgot csinálják; a menedzserek azok, akik megfelelően csinálják a dolgokat... - Az amerikaiak között (és ez valószínűleg igaz a világ többi részére is) túl kevés a vezető és túl sok a menedzser. Ennek következtében nem szentelnek elég figyelmet annak, hogy a megfelelő dolgokat csinálják, miközben túl sok figyelmet szentelnek annak, hogy megfelelően csinálják a dolgokat.

Vezetői - menedzseri szerepkör

A vezetők teremthetik meg a körülményeket ehhez a kihíváshoz azzal, hogy kialakítják a választ 6 alapvető kérdésre

A vezető szerepkörének egyéb elemei Elkötelezettség Munkastílus Az fogja foglalkoztatni a szervezetet, amivel a vezető az idejét tölti (és nem az, amiről prédikál) ! Vezessünk saját példánkkal; szolgáljunk példaképként.

Irányelvek a vezető munkájához 1 A vezetők döntéseiket adatokra alapozzák. 2 A vezetők: -erőforrás,-edző, -segítő 3 A vezetők aktívan bekapcsolódnak a folyamatba. 4 A vezetők elkötelezettségre nevelnek. 5 A vezetők bizalom keltőek. Mindenkiből a lehető legjobbat hozzák ki, és személyes fejlődésre buzdítanak. 6 A vezetők tudnak köszönetet mondani.

A vezető személyiségjegyei 1. Újabb és újabb vezetőket nevel ki maga körül 2. A vevőre összpontosít 3. Tudja, mikor kell okítani és mikor ítélkezni 4. Elhárítja az akadályokat az elől, hogy a munka örömet okozzon 5. Megérti a lehetséges eltéréseket

6. Munkálkodik a különböző rendszerek javításán 7. Bizalmat gerjeszt 8. Megbocsátja a hibákat 9. Odafigyel 10. Szüntelenül gyarapítja a saját műveltségét

III.5. A DOLGOZÓK NAGYOBB HATÁSKÖRREL VALÓ FELHATALMAZÁSA

A szervezeti modellek változásai - a munka jellege A hierarchikus modell a múlté ! Változások: a szervezeti különbségek elmosódnak a tekintély nem elegendő a vezetéshez a konkrét munkáról a dolgozók többet tudnak , mint menedzsereik

Bizalom Az igazodás kiépítése: Bürokrácia Igazodás Bénultság Káosz Küldetés, látomás, értékek és célkitűzések tanítása Fentiek iránti elkötelezettség megteremtése Nagy hatáskörrel való felruházás Bürokrácia Igazodás Bénultság Káosz Bizalom Teljesítőképesség Kölcsönös bizalom megteremtése: vezetők alkalmazottak

Mit tegyünk? Az alkalmazottak részvételének, valamint a nagyfokú elkötelezettségnek koncepcióját érvényesítjük Ehhez néhány alapvető elvet kell követnünk, hogy olyan légkört teremtsünk, amely elősegíti a csapatmunkát és nagyobb hatáskört nyújt az alkalmazottaknak. Mit jelent a nagyobb hatáskörrel való felruházás?

Mi a team-munka? A vezetés támogatása Világos alapszabály Vezérfonal a team-munka megszervezéséhez A vezetés támogatása Világos alapszabály A team-tagok által élvezett előnyök Elfogultság a cselekvés javára Készségek

Képzés Közvetítők Kezdjük kicsiben Életciklus Ünneplés Vezérfonal a team-munka megszervezéséhez Képzés Közvetítők Kezdjük kicsiben Életciklus Ünneplés

A team fejlődésének szakaszai 1. szakasz: Megalakulás 2. szakasz: Viharzóna 3. szakasz: Igazodás 4. szakasz: Teljesítés

A csoport teljesítményét befolyásoló tényezők Mások jelenléte Méret (nagy - kicsi) Összetétel (heterogén - homogén) Szerepek (elvárt … észlelt … teljesített) Normák, mérőszámok

A hatásos team-megbeszélések Definiált célok és hatáskörök Megfelelően méretezett és összeállított csoport Napirend Időtartam Kezdési és befejezési időpont Meghívó Jegyzőkönyv, emlékeztető

A hatásos team-megbeszélések Csoportvezetői feladatok és képességek - Beszédes és hallgatag emberek kezelése - Javaslatok kezelése - A legbefolyásosabb csoporttagok kezelése - Zárás teljesítményértékeléssel A hatékony team-munka során használható módszerek, technikák A team-fejlesztés módszerei