1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal. c)19-es és 61-es jelzésű villamossal.
2.Milyen kialakítású a Szent János Kórház végállomás vágányhálózata? a)Hurokvégállomás. b)Egyvágányos hurokvégállomás. c)Hurokvégállomás, további egy tárolóvágánnyal.
3.Hol lehet üzemszerűen közlekedni az 59-es és 59A jelzésű villamos vonalán hátsó áramszedő használatával? a)Farkasrét, Márton Áron tér végállomás – Farkasréti temető megállóhely között mindkét irányban. b)Farkasrét, Márton Áron tér végállomás – Széll Kálmán tér vá. ill. megállóhely között, Széll Kálmán tér irányában. c)A vonalon a szerelvény nem közlekedhet hátsó áramszedővel.
4.A vonalon létesített megállóhelyek közül mely(ek) biztonsági megállóhely(ek)? a)Apor Vilmos tér megállóhely, mindkét irányban. b)Apor Vilmos tér megállóhely, Farkasrét, Márton Áron tér végállomás irányába; Királyhágó tér megállóhely, Szent János Kórház végállomás irányába. c)Apor Vilmos tér megállóhely, Farkasrét, Márton Áron tér végállomás irányába.
5.Található-e a végállomásokon utastájékoztató berendezés? a)Igen, a Szent János Kórház végállomáson chipkulcsos rendszerű. b)Nem, egyik végállomásra sem telepítettek utastájékoztató berendezést. c)Igen, mindkét végállomáson chipkulcsos rendszerű.
6.Hol lehet a vonalon – a két végállomást figyelmen kívül hagyva – műszaki hibás szerelvénnyel félreállni. a)Széll Kálmán tér megállóhely; 18-as jelzésű villamos Széll Kálmán tér végállomása. b)Széll Kálmán tér megállóhely; 18-as jelzésű villamos Széll Kálmán tér végállomása; Apor Vilmos tér megállóhely. c)Széll Kálmán tér megállóhely; 18-as jelzésű villamos Széll Kálmán tér végállomása; Farkasrét temető főbejárat megállóhely.
7.Amennyiben a Farkasrét, Márton Áron tér végállomásról visszafogással történik a kihaladás, milyen váltón halad át a szerelvény? a)Rugós kulisszás váltón, amely egy bilincs segítségével visszacsapódik a helyes irányba. b)Rugós kulisszás váltón, amelyet minden áthaladás előtt kitérő irányba kézzel kell átállítani. c)Rugós visszacsapó váltón.
8.Honnan kell számítani a vágányra terelt autóbusz forgalomra? a)Királyhágó tér megállóhelytől. b)A Csörsz utca és az Apor Vilmos tér kereszteződésétől. c)Istenhegyi úti megállóhelytől.
9.Van-e visszafogási lehetőség az 59-es jelzésű villamos Apor Vilmos tér megállóhely és a Farkasrét, Márton Áron tér végállomás között? a)Igen, a Farkasréti temető megállóhely után, csak az Apor Vilmos tér irányába. b)Nincs. c)Igen, a Farkasréti temető megállóhely után mindkét irányban; és az Apor Vilmos tér megállóhely után Szent János Kórház irányába.
10.Melyek az 59-es jelzésű villamos vonalán található kettős megállóhelyek? a)Széll Kálmán tér megállóhely, Farkasrét, Márton Áron tér végállomás irányába. b)Nincs kettős megállóhely. c)Széll Kálmán tér megállóhely, Farkasrét, Márton Áron tér végállomás irányába; Városmajor megállóhely mindkét irányban.
11.A Maros utcai váltó kitérő irányába… a)a 18-as és 41-es jelzésű villamos viszonylat közlekedik tovább. b)a 18-as jelzésű villamos viszonylat közlekedik tovább. c)a 18-as és 61-es jelzésű viszonylat közlekedik tovább.
12.A jelenleg hatályos társasági utasítás alapján milyen szabályok megtartása mellett lehet a hegyi pályán lejtő irányban közlekedni? a)Villamosfék kötelező használata mellett legfeljebb 30 km/h sebességgel. b)Villamosfék kötelező használata mellett legfeljebb 20 km/h sebességgel. c)Legfeljebb 30 km/h sebességgel.
13.Milyen hosszú idő után köteles a járművezető a kerékkitámasztó éket alkalmazni Farkasrét, Márton Áron tér végállomáson a csonka vágányra történő félreállás esetén? a)Ha a félreállási idő meghaladja a tíz percet. b)Ha a félreállási idő meghaladja a tizenöt percet. c)Farkasrét, Márton Áron tér végállomáson nem kell kerékkitámasztó éket alkalmazni.
14.Mekkora követési távolságot kell tartani hegyi pályán a hegymenetben közlekedő másik villamosszerelvény követése esetén? a)Legalább 100 métert. b)Legalább 150 métert. c)Nincs határozott értékhez kötve, a biztonságos közlekedéshez szükséges távolságot kell tartani.
15.Amennyiben hegymenetben a rugóerőtárolós rögzítőfék mechanikus feloldása válik szükségessé, maximum hány százalékát oldhatja fel a járművezető a kényszeroldó karokkal? a)A vezetett és a hátsó járművön a rögzítőfék 50%-át szabad feloldani. b)A vezetett vagy a hátsó járművön a rögzítőfék 50%-át szabad feloldani. c)Csak a vezetett járművön lehet a rögzítőfék 50%-át szabad feloldani.
16.A Szépilona kocsiszínből történő kiálláskor honnan köteles a járművezető utasokat szállítani a Széll Kálmán tér irányába? a)A kocsiszín kijáratától. b)Budagyöngye megállóhelytől. c)A Széll Kálmán tér megállóhelyig nincs utasszállítási kötelezettség.