„Halló, maga az Mártika? Már vártam a hívását!” EGY BETEGTÁMOGATÓ PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA Teszáry Miklós 2012. október 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
Advertisements

SStat - Statisztika 2014.
JHS újratöltve, avagy a Gondoskodó Technológia!
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
1 ONYF BM OEP Az EMMA működési modellje Munkavállalók adatai Munkáltatók adatai Munka- viszonyok adatai Munkavállalók EU FH OMMF KSH EMNY Központ Munkáltatók.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Népmozgalmi adatbázisok
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Informatikai megoldások egy kézből
Rehabilitációs törekvések egy pszichiátriai betegotthonban
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Reintegrációs tanácsadó munkakör
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
Adatvédelem és nyilvánosság az egészségügyi adatkezeléseknél Adatvédelmi Biztos Irodája 2005 Dr. Sziklay Júlia.
Dr. Surján György és munkatársai IMEA TEA március 30. IMEA TEA Az Internetes Magyar Egészségügyi Adattár egyéves fejlődése.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
dolgozva tanulni Pergő Margit polgármester Berhida Város Önkormányzata
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
A hippokratészi eskü értelmezése
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
A munkahelyi biztonság és egészségvédelem mindenkit érint. Jó Önnek. Jó a vállalkozásoknak. Együtt a kockázatok megelőzéséért Egészséges munkahelyek kampány.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Emma telefonos ügyfélszolgálat
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A projekt általános szakmai célkitűzései
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
Boltvezetői Jelentkezési lap
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
Alkalmazott egészségügyi informatika
Jogi informatika1 INFORMATIKA III. alkalom szeptember ELŐADÓ.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
112 Dr. Dósa Imre.  Áttekintő  Új adatvédelmi törvény  Alapjogi beágyazás  Ráncfelvarrás  Újdonságok  Javaslatok a felkészüléshez.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Euromenedzser 1 2 VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK A szervezeti kultúra-váltás tanácsadói tapasztalatai két magyarországi esettanulmány alapján.
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Úton az elektronikus levéltár felé
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
Dr Pallós Júlia Budapest, április 20.
Egy sikeres Call center anatómiája
Országos Orvosi Rehabilitáció Intézet
Előadás másolata:

„Halló, maga az Mártika? Már vártam a hívását!” EGY BETEGTÁMOGATÓ PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA Teszáry Miklós október 4. Balatonfüred

2 A program peremfeltételei résztvevői technikai és informatikai háttere a megvalósított rendszer a szakasszisztensek betegtájékoztatás folyamata minőségbiztosítás call centeres, CRM riportok első eredményei a működő program első tapasztalatai, szakmai eredmények betegtapasztalatok

3 A program kialakításának peremfeltételei −adatkezelési- és védelmi szempontok a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről szóló tv., −orvos-szakmai célok a betegek terápiával kapcsolatos tájékozottságának emelése, az előforduló mellékhatások megelőzése, súlyosságuk csökkentése, jobb életminőség és az emelkedett egészség nyereség −országosan elérhető legyen a betegek és a program munkatársai bárhonnan elérhessék egymást −személyes legyen a beteg és az őt támogató szakemberek ismerjék egymást −könnyen használható legyen mindenki részéről ne alakuljon ki ellenérzés a rendszer használatával kapcsolatban −intézeti erőforrások használata nélkül a program munkaidőn kívül működik, otthoni munkavégzéssel −megvalósítható legyen költségszempontból is a betegek számára ne jelentsen többletköltséget, a programszervező a rendelkezésre álló keretből képes legyen működtetni a rendszert

4 A program résztvevői −szakorvosok −a programba bevont betegek −szakasszisztensek −a programszervező −adminisztrációs központ −technikai támogatók

5 A program technikai háttere (szempont volt a költségek és az esélyegyenlőség) Telefon hálózat Internethálózat -call center - szerver -adatbázis szerver - a kiválasztott megoldás a telefonos ügyfélkapcsolati központ (call center)

6 A megvalósított rendszer

7 A felkészülés Tréningeken vettek részt -orvos szakmai (mellékhatások, pszichés támogatás, nemzetközi tapasztalatok) -kommunikációs (ismétlésre került) -technikai A működés A program megvalósítása során rendelkezésre álló támogatás -technikai (netbook használat, internet kapcsolat, beállítás, adatfelvitel, etc.) -kommunikációs -adminisztrációs (teljes körű HR, eszközellátás) -orvos szakmai kapcsolattartás A program megvalósítói a szakasszisztensek

8 A betegbevonás folyamata, a betegtájékoztatás, a támogatás módja és eszközei -szakorvos által -szakasszisztensek személyesen részletesen tájékoztatják a betegeket a programról, az előforduló mellékhatásokról, egyéb gyakorlati kérdésekről -első, hosszabb telefonhívás egy ismétlő beszélgetés -heti, majd kétheti rendszerességgel hívják a betegeket -minden hívásnál egy kérdőívet töltenek az asszisztensek -a program befejezésekor egy (beteg)elégedettségi kérdőívet vesznek fel (orvos-szakmai és programmal kapcsolatban) -a betegkártya

9 Minőségbiztosítás -0 – 24-es technikai támogatás -minden hívás rögzítésre kerül -az összes kérdőív beteghez és asszisztenshez rendelt -minden informatikai „mozgás” rögzített -a betegazonosítás csak a tv.-ben előírt elégséges módon történik meg -a program során előállt papír és informatikai alapú adatkezelés szabályozott módon történik -mellékhatás menedzsmentet működtetünk a programban, a nemkívánatos események jelentése automatikusan generálódik minden 24 órában -a mellékhatás jelentéseket 24 órán belül feldolgozzák

10 A call centeres, CRM riportok első eredményei -beszélgetési idők szórnak 4 – 30 perc között (betegtől, esettől, helyzettől függően) -cca. 600 kezdeményezett hívás / hó -360 – 400 befejezett beszélgetés és felvett kérdőív / hó -cca orvos szakmai vonatkozású adat állt elő 8 hónap alatt – feldolgozásuk következik

11 A működő program ~ rendszer ~ gyakorlati tapasztalatok -hiánypótló, mivel kevés az idő a beteg tájékoztatására, a jelenlegi rendszerekben nincs olyan információ forrás amit hitelesen használhatnak a betegek. -orvos örül, hogy részben leveszik a betegtájékoztatás terhét róluk -a szakasszisztensek egy teljesíthető kihívásnak tekintették a feladatot, a legjobbak kerülhettek a programba, ösztönzés és egyben elismerés is számukra, hogy programban dolgozhatnak. -asszisztenseket technikai és kommunikációs képzésben, majd után követő, ismétlő képzésben részesítettük – munkapiaci értékük növekedett

12 -asszisztensek könnyen megtanulták, mondhatni, h. kedvelik -könnyen érthető és kezelhető (betegnek és asszisztensnek is) -egy telefonszámon keresztül mindenkit el lehet érni (oda-vissza) -minimális, csak tv.-ben előírt papír alapú dokumentálás Betegek és hozzátartozóik -megszokták, várják a hívást, visszahívásra bátran használják -informáltak lettek elsősorban a mellékhatásokról -nagyobb biztonságban érzik magukat, van módjuk segítséget kérni -beteg oldalán csökkennek a mellékhatások -jobb lett az életminőségük -kiszámítható A működő program ~ rendszer ~ gyakorlati tapasztalatok

13 „Halló, maga az Mártika? Már vártam a hívását!” KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Teszáry Miklós