Kommunikáció a szervezetben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A kommunikáció.
Csoport munka.
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Minőségmenedzsment alapelvek
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Kommunikáció.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
Szervezeti formák 1. rész
Egyéni döntések a szervezetben
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Csoport, szervezet, hálózatok
Rendészeti vezető-kiválasztás
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A szervezeti kommunikáció
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Az alapvető kommunikáció
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Értékek.
Teamek, kommunikáció.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Hatalom és szervezeti politika
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kultúra és kommunikáció
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
SEEM alapok.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szervezeti Kommunikáció
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Kommunikáció a szervezetben EEM. 13. eem. 13.

A szervezeten belüli kommunikáció a vezetés alapvető eszköze! A szervezet összehangolt működésének kulcsa! Struktúra – relatív állandó Kultúra – közös értékrend Kommunikáció – dinamikus koordináció eem. 13.

A menedzserek tevékenysége eem. 13.

Hozzájárulás a menedzseri hatékonysághoz 19 % 11 % 44 % 26 % eem. 13.

1. A kommunikáció fogalma A kommunikáció olyan folyamat, melynek során két vagy több ember szimbólumok segítségével adatok, események vagy gondolatok közös értelmezésére törekszik. Több mint információ csere, dinamikus interperszonális folyamat, amely a magatatás megváltoztatására irányul (befolyásolja észlelést, érzelmeket, a kohéziót és a motivációt is!) eem. 13.

2. Kommunikációs csatornák Verbális kommunikáció Beszéd (párbeszéd, értekezlet, előadás) Írás (jelentés, utasítás, tájékoztatás, elektronikus kommunikáció) A Nem verbális kommunikáció alátámasztja a tartalmat és segíti a befogadást (gesztus, mimika, tekintet, testtartás, öltözködés..) Teljes befogadás = 7% szöveg + 38% hang + 55% arcjáték eem. 13.

Csatornák egy szervezetben Formális – szabályozott tartalmak és utak Informális - az emberek érdeklődése, kulturális vagy szakmai alapú szerveződésein keresztül eem. 13.

3. A kommunikáció funkciói Információs funkció - döntési bizonytalanságot csökkentő tartalmak Érzelmi funkció - szerepek megerősítése, egymás elfogadása Motivációs funkció –elvárt teljesítmények közlése és értékelése, elismerése Ellenőrzési funkció - szervezeti utasítások visszacsatolások eszköze eem. 13.

3. Egyéni kommunikációs stílusok Magabiztos (assertive): őszinte, közvetlen, öntudatos – a személy nyíltan és őszintén megnyilvánítja a véleményét, érzéseit, megvédi saját érdekeit anélkül, hogy mások jogait sértené Bizonytalan (nonassertive): határozatlan, mentegetőző, félénk, nem áll ki saját érdekei mellett, azt jelezve, hogy azok nem fontosak. Erőszakos (aggressive): szemrehányó, vádló, másokat irányító, felsőbbrendű magatartás, saját érdekét védi tekintet nélkül mások érdekeire. eem. 13.

4. A kommunikáció modellje ÖTLET KÓDOLÁS ÁTVITEL REAKCIÓ ZAJ CSARORNÁK MEGÉRTÉS DEKÓDOLÁS VÉTEL eem. 13.

5. Zavarok a kommunikációban A kommunikáció összetettségéből származó zavarok közvetítő nyelv érzelmek, attitűdök közvetítője csoportnyomás, kulturális alapok szabályok, szűrők, elfogadott minták nagy szervezet, hosszú idő, leegyszerűsítik A küldő okozta zavarok a küldő bizonytalan szándékosan torzít bizonytalanságban tart: megtévesztés, pszichológiai hadviselés, taktikai pozíció harc az információ monopólium hatalomforrás eem. 13.

Zavarok a kommunikációban A fogadó érzékelése Érzékelési hibák Korlátozott figyelem Torzítás csoporthatásra Képességek hiányossága Pozitív, negatív befogadása, önvédelem Bizalmatlanság a küldővel szemben Egésszé formálás, kiegészítés Időbeli diszkontálás A visszacsatolás folyamata Személyiségünket támadó üzeneteket visszautasítjuk Kicsi részlet döntőként való megjelenítése Elmaradó visszacsatolás Nem engedélyezett visszacsatolás eem. 13.

6. A kommunikációs hálózatok Centralizált hálózatok kerék lánc Y forma eem. 13.

A kommunikációs hálózatok Decentralizált hálózatok körkörös teljes körűen kölcsönös eem. 13.

7. A szervezeti kommunikáció irányai Lefelé irányuló ( a hierarchia alsóbb szintjei felé) információ elosztás, utasítás, iránymutatás a beosztottaknak Felfelé irányuló üzenetek a menedzser számára, javaslatok, beszámolók, visszajelzések a menedzser számára, (decentralizált döntési jogkörök esetén - információ a döntésről) Horizontális kapcsolatok (azonos szintek között) eem. 13.

A kommunikáció irányai Lefelé irányuló Felfelé irányuló Horizontális kapcsolatok eem. 13.

8. Eszközök a kommunikációs zajok kiküszöbölésére A megfelelő nyelv és médium megválasztása Visszacsatolás A közlések különféle formában való megjelenítése Empátia – bizalmat erősítő légkör Informális kommunikáció eem. 13.

9. Kommunikáció az EEM -ben A szervezeteknek az EEM-re kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk Segítheti a célok elérését, ezzel növeli a teljesítményt, Azzal, hogy egyén fontosnak érzi magát és kötődik a szervezethez eem. 13.

A komplex kommunikációs rendszer pillérei Kommunikációt meghatározó elvek Személyek Kommunikációs eszközök A cél: az információ szabad áramlása minden irányban A vezetők kommunikációs továbbképzése Összehangolt eszköztár eem. 13.

eem. 13.