A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
A tudásalapú társadalmat megalapozó reformok az oktatásban
Tantervtípusok; NAT-ok
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A nevelési-oktatási program előzményei
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
A kerettantervek fejlesztése
Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A BME Gazdaság és Társadalomtudomány Karán működő Műszaki Pedagógia Tanszék kommunikációs módszerei Készítette: Pintér Anita.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Jövőkép – Buda, Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
1998-ban a Fidesz két legfontosabb egészségügyi választási ígérete a több biztosítós rendszer bevezetése és a 400 százalékos orvosi béremelés volt. Egyik.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
1998 Almássy Endre Liebe Pál
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Felnőttoktatási tájékoztatója
BEVEZETŐ.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Példa egy ppt prezentációhoz
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Előadás másolata:

A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna

1998-ig SZDSZ – MSZP koalíció 1998-ig SZDSZ – MSZP koalíció 1998 – 2002 között Fidesz – MDF – KGP koalíció: 1998 – 2002 között Fidesz – MDF – KGP koalíció: Pokorny Zoltán (3 évig) + Pálinkás József oktatási miniszter Pokorny Zoltán (3 évig) + Pálinkás József oktatási miniszter 1999-es közoktatási tv.: Kötelező jelleggel bevezetik a kerettantervet, amely 12 évfolyamra szabályoz (tankötelezettség től az első évfolyamosoknak 18 év!) 1999-es közoktatási tv.: Kötelező jelleggel bevezetik a kerettantervet, amely 12 évfolyamra szabályoz (tankötelezettség től az első évfolyamosoknak 18 év!) Új műveltségi területek kapnak tantárgyi minősítést (tánc, dráma, …) Új műveltségi területek kapnak tantárgyi minősítést (tánc, dráma, …)

2002: Lisszabon folyamat (életen át tartó tanulás hat a magyar közokt. – ra is) 2002: Lisszabon folyamat (életen át tartó tanulás hat a magyar közokt. – ra is) Arany János Tehetséggondozó Program: 5000 fő alatti településeken élő hátrányos helyzetű tehetséges tanulók támogatása Arany János Tehetséggondozó Program: 5000 fő alatti településeken élő hátrányos helyzetű tehetséges tanulók támogatása 2002: PISA vizsgálat, gyenge eredmény  kompetencia – láz elindulása 2002: PISA vizsgálat, gyenge eredmény  kompetencia – láz elindulása (Gyenge eredmények felhasználása a kampányban) (Gyenge eredmények felhasználása a kampányban)

2002: Kormányváltás! MSZP, újra Magyar Bálint 2002: Kormányváltás! MSZP, újra Magyar Bálint 2002: 50%-os közalkalmazotti béremelés!  eladósodási folyamatot indít el 2002: 50%-os közalkalmazotti béremelés!  eladósodási folyamatot indít el Nem kötelező figyelembe venni a kerettantervet Nem kötelező figyelembe venni a kerettantervet 2003, 61. tv.: Szöveges értékelés 1 – 4. évfolyamon, 1 – 3 évfolyamon nincs bukás 2003, 61. tv.: Szöveges értékelés 1 – 4. évfolyamon, 1 – 3 évfolyamon nincs bukás

2003: NAT korrekciója (kompetencia területek)  Mire kell képesnek lenniük? 2003: NAT korrekciója (kompetencia területek)  Mire kell képesnek lenniük? „Divatos” témák: long life learning, idegennyelvi -, IKT kompetencia, esélyegyenlőségi politika, integráció 2003: Szakiskolai fejlesztési program: NTF, TISZK, mamutiskolák 2003: Szakiskolai fejlesztési program: NTF, TISZK, mamutiskolák

2004: Már 58 OKJ – s képzés közül lehet választani 2004: Már 58 OKJ – s képzés közül lehet választani 2005: Érettségi reform bevezetése (kétszintű érettségi), 2005: Érettségi reform bevezetése (kétszintű érettségi), BA – képzés a felsőoktatásban BA – képzés a felsőoktatásban

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!