SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A Föld vízkészletének kevesebb mint 3 százaléka édesvíz, és ennek is csak tizede vehető közvetlenül igénybe, a többi sarki jégsapkákba, gleccserekbe.
Advertisements

Készítette: Sábián Róbert
Testek úszása,lebegése és elmerülése
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
GLOBÁLIS ÉGHAJLATVÁLTOZÁS
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
Életkor – második látásra 2 éves az „Öreg a Nénikéd!” MFP 50+ Konferencia 2010 március 31 Kerényi Péter.
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Kis csoport szeptember
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
2012.FEBRUÁR 20-MÁRCIUS 13. Deák Ferenc Általános Iskola, Iregszemcse felső tagozat.
Készítette: Hokné Zahorecz Dóra 2006.december 3.
KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS BEVEZETÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN. SZAKMAI NAP 2010
A sűrűség.
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Megdöbbentő tények a vízről!
Az anyag és néhány fontos tulajdonsága
A víz világnapja Március 22..
A Víz Világnapja március 22. „Tiszta vizet az egészséges világért!”
Készítette: Pánczél Emiliána Dolóresz
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Projekthét a Kassai Úti Általános Iskolában április
A Víz Világnapja Március 22..
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Százalékszámítás.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Reformáció = Megújulás. Tegnap megértettük, hogy megújulni… csak szabadon lehet!
Kedvező hatásai: Központi szerepet játszik a csontfejlődésben. Ha a kicsi gyermekek szervezetében alacsony a D-vitamin szintje, nem megfelelően fejlődik.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
VÍZ MODUL Január Nagy csoport Bükkösd Óvoda.
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
Katica csoport Október Tűz modul
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
VÉDŐNŐI PREVENCIÓS SZAKMAI MŰHELY
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A jövő válsága a vízhiány Készítette: Lőrincz Bea – 10.A.
A tiszavirágzás „”Az apró kérész mindössze egyetlen napig él. Egyetlen napig. Mégsem sajnáljuk érte, hiszen ezen a napon csak annak él, amit szeret. Szárnyra.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Az egészség Készítette: Vida Fruzsina.
Ha nem, akkor figyelj!!!.  Az egészséges életmód könnyen betartható, ha oda figyelünk arra, hogy egészségesen táplálkozunk, naponta legalább félórát.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Apáthy Réka 8.t Heiden Zoé 8.t
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
Megyeri Úti Általános Iskola Jónás József 5.A
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
Jég – víz – gőz A víz három halmazállapota.  Élő szervezet nagy része (felnőtt: 60%, csecsemő 75%, idősek 55%)  Táplálkozás  Energiatermelés Az élőlények.
Százlábúak,rákok és pókszabásúak
Az emberi test és a víz Készítette: 5.a.
Január, Február, Március
A testek úszása.
Előadás másolata:

SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE VÍZ 2010. január 1.- március 31. SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program SZAKMAI TARTALMI MEGÚJULÁS A SZENTLŐRINCI KISTÉRSÉGI OKTATÁSI NEVELÉSI KÖZPONTBAN TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0005

"A víz élet, gondozzuk közösen" Magyarországon a vizek védelme az Európai Unió előírásai szerint folyik

A téli csapadékfajták megismerése Közvetlen tapasztalatszerzés

Hógolyó Matematikai tapasztalatok szerzése

Élet a víz alatt

Halászat - Horgászat Tatai Öreg tavi nagy halászat 2008.okt.25-26. www.videoplayer.hu                   Halászat a Velencei-tavon www.horgaszat.hu www.youtube.com A Latorca jeges halászata 1- 2. rész - www.horgasz www.youtube.com...

A Víz napja A víz szervezetünk legfontosabb alkotóeleme. Az emberi test legnagyobb részt vízből áll, az életkor előre haladtával a víz aránya csökken. A csecsemő szervezete 80%, a felnőtté már csak 60%, az idős szervezet pedig mindössze 50%-ban tartalmaz vizet. Ennek a csökkent vízmennyiségnek kell ellátnia folyadékkal testünk minden részét. Napi 1.400 liter víz folyik át agyunkon és 2.000 liter víz mossa át vesénket. Az emberi szervezet azonban igen takarékosan bánik vízkészletével, hiszen naponta mindössze kb. 2,4 litert választ ki, amit táplálék- és folyadékfelvétel útján pótolnunk kell. Az egészséges felnőtt ember napi folyadékszükségletének egyharmadát az elfogyasztott szilárd táplálékok, kétharmadát folyadékok fedezik.

hó, víz, jég

A tenger gyümölcsei Rákok: A scampi a méretben eggyel nagyobb és ollós rákokat jelenti, viszont mivel sokszor csak a farokrészből kinyerhető húsával találkozunk, sokan keverik a garnélával. A languszta nagyobb, olló nélküli, páncélja megfőzve sem válik rózsaszínné vagy vörössé, hanem sárgás árnyalatokban tetszeleg a tányéron. A homár a legnagyobb és legdrágább ehető rákfajta. Az élénkvörös ínyencséget az ötcsillagos éttermek étlapján fogjuk csak megtalálni.

Mintás papír készítés Tálkába kikeverünk alaplevet és temperával, vagy más vízben oldódó festékkel színezzük. Szívószál segítségével felhabosítjuk. A buborékokra rásimítjuk a papírt. Ahogy a buborékok szétpattannak, érdekes körmintákat hagynak maguk után.

hal, horgászbot készítés és indulhat a horgászás

Nyomkövetés

Készülnek a kéz ,- és lábnyomok Nyomkövetés Készülnek a kéz ,- és lábnyomok

FARSANG

„Itt a bál” mókázás a csoportban

képkészítés

Bundás medve c. vershez bábkészítés

„mozgáskotta” készlet használata - testnevelés „tekerd gyorsan ” - mozgásos játék „mozgáskotta” készlet használata - testnevelés

Február 2: gyertyaöntés, medvés játékok

Medve - árnyék figyelés

Hó - víz - jég

- Hullámjáték – színcápa - pingvinek a jégtáblán közös játékok

VIZIVILÁG

Kiszebáb készítése, elégetése. „Téltemetés”

Így játszunk

Mesélünk és zenélünk

Kasírozás álarc készítés

Mozgás a tornaszereken

Puzzle készítés

Fejlesztő játékaink

Fogászati szűrés

matematika és zenevarázs

Gergely járás – Iskolába hívogató

MÁRCIUS 15.

„KÉK BOLYGÓ” Ráhangoló, előkészítő hét tevékenységei március 15.-19.

„Tó vize, tó vize csupa nádszál…” 1.hét tevékenységei március 22.-26. Pécs, Terrárium

HÚSVÉT

Változatos programok

TUTAJ Gumibelső tutaj Ragasszuk össze a 15 db dugót úgy, hogy 5 db legyen egy sorban és 3 sor legyen. Az utolsó (16.) dugóba függőlegesen szúrjuk bele a nyársat, majd jobbról és balról a két fogpiszkálót. Az anyag tetejét (kb. 15 cm x 15 cm-es) ragasszuk a fogpiszkálóhoz és kész a kis tutaj árboca is, amit az alapba, kb. középre szúrjunk bele. Hordó tutaj Gömbfa tutaj Kalodás tutaj Tutaj készítéséhez 9 db spatulára van csak szükségünk és egy befőző gumira. A 4 db spatulát beragasztjuk a két-két oldalsó szár közé, de előtte a gumi tartásához bevágjuk a spatula szélét. Levágunk ollóval 5 cm hosszú darabot egy spatulából és ráragasztjuk a kifeszített gumira. Ha a ragasztó megkötött feltekerjük a lapátot a gumin és úgy tesszük vízre. A tutaj addig úszik a vízen amíg a gumi ki nem tekeredik.

„Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim. ” 2 „Nekem itt van dolgom, nekem itt vannak álmaim.” 2. hét tevékenységei március 29.- április 2.

A VÍZ MODULT 2010 április 02-án zártuk