Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
A jó célkitűzés, mint a siker és önmegvalósítás alapja
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Verbális kommunikáció
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
A deviancia összetett fogalma
Kommunikációs stratégiák
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
KARRIERTERVEZÉS, KARRIERMENEDZSMENT A SAJÁT KARRIER VONATKOZÁSÁBAN
Pályázatírás és forrásteremtés Fiatalok az Ifjúságért Egyesület - FIE.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A Motivációs interjú alkalmazásának lehetőségei
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Üzleti kommunikáció etikája
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Tárgyalás és Értékesítés technika
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Mi az asszertivitás? Az asszertivitás magyarul önérvényesítés.
Konfliktus és konfliktuskezelés
Én, Énkép, Önismeret, Önértékelés
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Konstruktív konfliktuskezelés
CSALÁD.
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Közösségi portálok használata
Túl magas- e Magyarországon a depressziósok száma?
Pozitív gondolatok "Megígérem magamnak... Automatikus.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Különbözőek vagyunk!.
A haldokló beteg ápolása
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Fogyasztóvédelem Szabályozása képzési program Kommunikáció és konfliktuskezelés     Az előadás a három.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Kommunikáció a szervezetben
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Az érzelmeink késleltetése,
A hatékony csoportvezető készségei Képes a csoporttagjainak belegyezése nélkül is dönteni, ha az szükséges Felismeri dühét és megpróbál megoldást keresni.
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Önmenedzselés a mindennapokban
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
X. Országos KEF Konferencia nov. 30.
Az alapvető kommunikáció
Munkahelyi zaklatás.
Prezentáció módszertana
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
„Ismerd meg önmagad!” (Delphoi jósda) - ókori bölcselet.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Mit tudunk kezdeni egy ADHD-s gyermekkel?
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Az érzelmi zsarolás.
Teamek, kommunikáció.
ÖNISMERET.
Hatékony és változatos kommunikációs módszerek
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szervezeti Kommunikáció
Asszertív kommunikáció
Előadás másolata:

Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009

Az asszertivitás jelentősége az agressziókezelésben Az asszertivitás fogalma: önérvényesítés, álljunk ki saját érdekeinkért, de ne sértsük meg mások érzéseit. Vannak kötelezettségeink, másoktól is elvárjuk, hogy ezt teljesítse. Felellőséget vállalunk tetteinkért és másoktól is ezt várjuk. - partnerkapcsolat A kommunikációban én vagyok a hatóképes, úgy kell megfogalmaznom, hogy átmenjen az információ, érthető legyen a közlés, és helyzetben tartsam a másikat. – szerződéskötés

Az agresszív viselkedés kulcsjellemzői: Önbizalom hiánya Mások elfogadásának hiánya Negatív érzések mások iránt Harag és vádaskodás Felsőbbrendűségi érzés Minden helyzetet kontrollálni akar Nem érdekli mások érzése

A manipulatív viselkedés kulcsjellemzői: Önbizalom hiánya, alacsony önértékelés Mások és önmaga elfogadásának hiánya Gyanakvás Őszintétlenség Mások önértékelését is aláássa Depresszió, motiválatlanság

A passzív viselkedés kulcsjellemzői: Önbizalom hiánya, alacsony önértékelés Önelfogadás hiánya Negatív érzések önmaga iránt Kisebbségi érzés Önfeladás Lelkiismeret-furdalás Motiválatlanság

Az asszertív viselkedés kulcsjellemzői: Önbizalom, reális önértékelés Mások és önmaga elfogadása Felelősségvállalás Érdeklik mások érzései, gondolatai Őszinte, egyenes Meghallgat másokat Nyíltan kérdez

Az asszertív közlés ~Megfogalmazom az érzéseimet a helyzettel kapcsolatban ~A tettet minősítem és nem a másik embert Verbális kommunikációban: a szándék, cél határozott megfogalmazása az érzések nyílt kifejezése egyenes, világos állítások tárgyszerű szavak és kifejezések Nonverbális kommunikációban magabiztosság, kihúzott, nyugodt testtartás határozott meleg hang szemkontaktus

Az asszertív magatartás megvalósulása pozitív önértékelés: sikerek, lehetőségek keresése imagináció: lássuk magunk előtt, hogyan néz ki az asszertív helyzet, könnyebb megvalósítani. tiszta célok: nem nyertes-vesztes játszmára, megegyezésre és együttműködésre törekszünk. Fő cél pontosítása, többféle elérés vázolása megfelelő kommunikáció: a közlés pontossága és tisztasága