Mi segít az erőszakkal szemben?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Kapcsolattartás a szülői házzal
„Ha bejön, akkor bejössz
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Szociális munka a börtönben
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Egyéni döntések a szervezetben
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az OGYEI kiemelt programjai
A beiskolázás előkészítése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Az emberkereskedelem kérdései az áldozatok szempontjából Gál Eszter Európai Együttműködési Főosztály október 21. Belügyminisztérium.
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
GRASSROOTS Gyermekvédelem
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Család – és Gyermekjóléti Központ
A diszfunkcionálisan működő család
Csókay László KPSZTI április 13.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Mi segít az erőszakkal szemben? Dr. Herczog Mária

Problémák és megoldások Szociális problémák – szegénység, munkanélküliség Szülői kompetencia és nevelési nehézségek Szülők betegsége, függősége Gyerekek elhanyagolása Gyerekek bántalmazása „Nehéz gyerekek”, Bűncselekményt elkövető gyerekek és fiatalok Speciális szükségletű gyerekek

Az alapprobléma Koragyermekkori élmények - Várt-nem várt gyerek,(Magyarország 50% felett a nem tervezett gyerekek száma) Szülő válaszkészsége a gyerek jelzéseire, szükségleteire – biztonságos kötődés Anyai depresszió, (10% szülés után és ki tudja mennyi később – kezeletlenség) Érzelmi elfogadás,kognitív stimuláció Mintaadás, szerepmodellek Keretek, szabályok, biztonság

Az erőszak Elkövető és áldozat közötti keskeny mezsgye,és változhatnak is a szerepek, az okok többnyire azonosak, hasonlóak, Az áldozattá váló személyek leggyakrabban megfigyelt tulajdonságai: - alacsony önértékelés; - rettegés attól, hogy nem felelnek meg valaminek; - önmaguk hibáztatása; - úgy érzik, hogy nincs irányítás, vezetés az adott közösségben; - úgy érzik, hogy mások jobban tudják a helyzeteket felmérni, kezelni; - nem tudnak másokkal megfelelő kapcsolatot kiépíteni, fenntartani; - hiányos szociális készségek; - szociális, érzelmi elszigeteltség; - népszerűtlenség, el nem fogadottság Az elkövetők között ugyanezek a vonások figyelhetők meg, de más a reakció, sokszor szituatív okokból

Veszélyeztetett gyerek Veszélyes gyerek

A szakemberek és intézmények tehetetlenség érzésének oka Szakemberképzés Szemlélet Segítségnyújtás fogalma és formái Önkéntesség, öntevékenység, Felelősségvállalás – szakember, kliens Kié a probléma? Kié a megoldás? Következmények – eredményesség, hatékonyság, mérés, értékelés

Mitől újszerűek a régi-új módszerek? Sokféle probléma, sokféle megoldás Erőforrások, kapacitások Mindenki kompetens a saját ügyében Partneri viszony – hatalmi problémák Értelem és érzelem Újraértelmezi a konfliktust, nem akarja, tudja kezelni a kiváltó okokat, csak a konkrét eseményt

Néhány lehetséges módszer Alternatív konfliktuskezelés Mediáció Tettes-áldozat mediáció (Szemtől szembe) Családi csoport konferencia Kortárs mediáció

Jelenlegi magyar helyzet Fogyasztóvédelmi, betegjogi, munkaügyi közvetítés terjed, de kevéssé ismert, nincs átjárhatóság, Mediációról szóló jogszabály 2002, nincs végrehajtási rendelet, nincs keret, finanszírozás, bizonytalan helyzet - csekély számú eset, félreértések, Tettes-áldozat mediáció – 2006 óta jogszabályi keretben, pártfogók és 2008-tól ügyvédek(!) végezhetik – növekvő esetszám(2007-ben 1550, Ausztriában a cselekmények 50%a – 250 ezer esetben)

Jelenlegi magyar helyzet Gyermekkorú elkövetők Iskolai erőszak Családi konfliktusok jogszabály módosítás nélkül alkalmazható lehetne – elutasítás, hitetlenség, motiválatlanság

A családi csoport konferencia Családi probléma, gyerek probléma Szakemberek feladatai Koordinátor feladatai Családé a probléma megbeszélése, terv készítés, a döntés feladata és a végrehajtás felelőssége Szakemberek szolgáltatnak, segítenek, és értékelnek

A program megvalósítása Előkészítés Független koordinátor előkészítő munkája Családtagok, barátok, ismerősök meghívása, tájékoztatása 2. Találkozó Tájékoztatás – szakemberek, szolgáltatások Család saját ideje – vita és tervkészítés 3. Terv elfogadása és megvalósítása 4. Történtek értékelése, szükség szerinti felülvizsgálat

Miért hatékony, miért működik? Kompetencia – család tudja a legjobban mire van szüksége Rejtett erőforrások felhasználása Szűkös kapacitások jobb hasznosítása Övék a probléma, övék a megoldás Minta adás és modellezés felnőttnek, gyereknek Családi, közösségi kohézió erősítés

Eddigi tapasztalatok Képzés az anyaotthonokban dolgozóknak Kevés próbálkozás, egyéni elkötelezettség Motiválatlanság – nincs következmény, értékelés – ha nem történik semmi, Ahol gyakorolják, kiugró siker – Mosonmagyaróvár Egyszerű, olcsó, hatékony és megváltoztatja a szakmai, laikus gondolkodást, kommunikációt

Ha kedve van kipróbálni: Család Gyermek Ifjúság Egyesület www.csagyi.hu, csagyi@mail.datanet.hu, 1064 Budapest, Podmaniczky utca 75. telefon és fax(1) 225 35 25