Túl a szakzsargonon Szemléletformálás - kinek az inge? Klímacsúcs II. Budapest, 2010. február 19. Czippán Katalin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Comenius Legyünk környezetbarát európai polgárok! 1Pápa
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
10 RÓZSA SZÁMODRA. Ha ezt az üzenetet megkapod … az azért van, mert különleges ember vagy!
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
Környezeti szemléletformálás
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Péczeli Katalin előadása
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A család szerepe, jellemzői
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Fogd A Kezem Alapítvány
A Szemléletformálás a környezetvédelemben. Hartay Mihály Ökopack Kft. ügyvezető.
Bogár a fülbe avagy Mitől gyűlik szelektíven a hulladék Czippán Katalin Budapest, február 4.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Esélyek teremtése gödrén
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
1 „Fenntartható fejlődés” Új tartalmak közös (informatikai) platformon Kovács Kálmán államtitkár Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Szabadka, 2008.
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
{ Miért utálnak a férfiak gyülekezetbe járni? Nehéz kérdések, Békevár, Jóföldi Endre, 2012.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Ha ezt az üzenetet megkapod …
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A világ jövője Szekszárdi Júlia Forrás: Nováky Erzsébet, Hankiss Elemér.
A közösség ereje. Mi az e-demokrácia gép? Hogyan működik a gép? Mire szeretnénk használni ezt a gépet? Mi a 42? Kikből áll a 42? Mit szeretne a 42? Miről.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Árvácskák és Móricz Zsigmond
Az energiakaland oktatási program
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Hagyományos ökológiai tudás és
Gasztrokulturális örökség (GCH) ERŐFORRÁS VALORIZÁLÁS tanfolyam
Előadás másolata:

Túl a szakzsargonon Szemléletformálás - kinek az inge? Klímacsúcs II. Budapest, február 19. Czippán Katalin

Lesz-e munkám, továbbtanulás, közösség, szemétdíj, boldogság, fűtésszámla, nyaralás, egészség család/karrier, szeretet Lesz-e munkám, továbbtanulás, közösség, szemétdíj, boldogság, fűtésszámla, nyaralás, egészség család/karrier, szeretet Miért nem hozunk klímatudatos döntéseket? Carbon-kibocsátás Klímaváltozás Használj bioüzemanyagot felmelegedés Csökkentsd az ökológiai lábnyomod Vigyázz a biológiai sokféleségre

kapcsolatok, közjó, pozíció, biztonság, Választások, ismertség/siker, program kapcsolatok, közjó, pozíció, biztonság, Választások, ismertség/siker, program Miért nem vagy egy másik szerepben Carbon-kereskedelem Klímaváltozás Alternatív energia felmelegedés ökológiai lábnyom, a GDP-n túl sokféleség, ökológiai szolgáltatások Csak fiktív példa, a valósággal való esetleges egyezés a véletlen műve.

és mi miről beszélünk?

Mit értünk a szekció címében is szereplő nevelésen? Nevelés - viselkedésváltás Oktatás, képzés – ismeretek, információk Szemléletformálás - szemüvegcsere Könnyű az angoloknak! educator – learner Nálunk ki a tanuló? Hallgató? Okuló? A kommunikáció, a szemléletformálás célközönsége?

Ha megegyezhetünk …abban, hogy célunk: olyan normákat, tudást, készségeket, jártasságokat fejleszteni, amelyek birtokában mindenki a saját hatáskörében olyan döntéseket akar és képes hozni, melyek az emberek (a társadalom?) és a jövő generációk túlélési esélyét növeljék, akkor eszköztárunk oktatás, nevelés, kommunikáció, részvétel

Ki tanul? A jó pap is… …és mi mindannyian: gazdasági, politikai, szakpolitikai, államigazgatási döntéshozók termelők, fogyasztók gyerekek, felnőttek háztartást, intézményt működtetők oktatók és okulók …

Ki kit nevel, készít fel?

Persze vannak akiknek nagyobb a felelőssége, mert Kutatták és többet tudnak Hosszú távon gondolkoznak Naponta nevelnek, oktatnak Felismerték, hogy valamit tenni kell …

Akkor vegyük fel az inget és mondjuk érthetően, azok számára, akikhez beszélünk, lehetőleg csoportosan adjunk követhető mintákat kössük a mindennapi kérdésekhez Mutassunk példát, alakítsuk közösen tudásunkat, megértésünket. ne csak magunknak, magunkban

Köszön m a figyelmüket! Czippán Katalin