Túl a szakzsargonon Szemléletformálás - kinek az inge? Klímacsúcs II. Budapest, február 19. Czippán Katalin
Lesz-e munkám, továbbtanulás, közösség, szemétdíj, boldogság, fűtésszámla, nyaralás, egészség család/karrier, szeretet Lesz-e munkám, továbbtanulás, közösség, szemétdíj, boldogság, fűtésszámla, nyaralás, egészség család/karrier, szeretet Miért nem hozunk klímatudatos döntéseket? Carbon-kibocsátás Klímaváltozás Használj bioüzemanyagot felmelegedés Csökkentsd az ökológiai lábnyomod Vigyázz a biológiai sokféleségre
kapcsolatok, közjó, pozíció, biztonság, Választások, ismertség/siker, program kapcsolatok, közjó, pozíció, biztonság, Választások, ismertség/siker, program Miért nem vagy egy másik szerepben Carbon-kereskedelem Klímaváltozás Alternatív energia felmelegedés ökológiai lábnyom, a GDP-n túl sokféleség, ökológiai szolgáltatások Csak fiktív példa, a valósággal való esetleges egyezés a véletlen műve.
és mi miről beszélünk?
Mit értünk a szekció címében is szereplő nevelésen? Nevelés - viselkedésváltás Oktatás, képzés – ismeretek, információk Szemléletformálás - szemüvegcsere Könnyű az angoloknak! educator – learner Nálunk ki a tanuló? Hallgató? Okuló? A kommunikáció, a szemléletformálás célközönsége?
Ha megegyezhetünk …abban, hogy célunk: olyan normákat, tudást, készségeket, jártasságokat fejleszteni, amelyek birtokában mindenki a saját hatáskörében olyan döntéseket akar és képes hozni, melyek az emberek (a társadalom?) és a jövő generációk túlélési esélyét növeljék, akkor eszköztárunk oktatás, nevelés, kommunikáció, részvétel
Ki tanul? A jó pap is… …és mi mindannyian: gazdasági, politikai, szakpolitikai, államigazgatási döntéshozók termelők, fogyasztók gyerekek, felnőttek háztartást, intézményt működtetők oktatók és okulók …
Ki kit nevel, készít fel?
Persze vannak akiknek nagyobb a felelőssége, mert Kutatták és többet tudnak Hosszú távon gondolkoznak Naponta nevelnek, oktatnak Felismerték, hogy valamit tenni kell …
Akkor vegyük fel az inget és mondjuk érthetően, azok számára, akikhez beszélünk, lehetőleg csoportosan adjunk követhető mintákat kössük a mindennapi kérdésekhez Mutassunk példát, alakítsuk közösen tudásunkat, megértésünket. ne csak magunknak, magunkban
Köszön m a figyelmüket! Czippán Katalin