AZ OLASZ KOLLEKTĺV TÁRGYALÁSI RENDSZER REFORMJÁNAK ALAPELVEI GIORGIO USAI Munkaügyi kapcsolatok igazgatója, Munkahelyi egészség & biztonság, Szociális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGYENLŐ BÁNÁSMÓD A FOGLALKOZTATÁSBAN
Advertisements

Elvándorlás a gazdasági műszaki területen
A kollektív szerződés szabályozása. Bevezetés  Munkaügyi kapcsolatok rendszerének egyik legfontosabb eleme.  Munkafeltételek – helyi viszonyok.  Állam.
Átirányítás, kiküldetés, kirendelés Szombathely,
MUNKAÜGYI POLITKA  Alkotmányos jogokra épül  Kollektív autonómia  A foglalkozás és a munkahely szabad megválasztása  A munkahely védelme  Az igazságos.
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
A Kollektív szerződéskötés a reprezentatív szakszervezetek között
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
Munkaügyi Kapcsolatok, Kollektív Szerződés.
Emberi Erőforrás Menedzsment Érdekképviseletek, kollektív tárgyalások 10. előadás.
Az atipikus munkavégzés és társadalmi megítélése
Szakszervezet és az Üzemi Tanács
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Európai Üzemi Tanács Konferencia Magyar szerepvállalás a Schneider Electric Európai Üzemi Tanácsában, különös tekintettel a magyarországi munkavállalók.
Munkajogi alapismeretek
A szakszervezetek ereje - a béralku jelentősége Magyarországon
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(2) november 28.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon (1.) november 21.
1 Szociális párbeszéd az EU-ban © kurtán sándor 2011.
1 GÁZIPARI SZAKSZERVEZETI SZÖVETSÉG Budapest,
A magyarországi gázszolgáltatás helyzete, jelene és jövője
Európai Üzemi Tanács tevékenysége a magyar szakszervezetek szemszögéből november 16. Északdunántúli Villamosenergia-ipari Szakszervezet.
EEM. 10. A munkaügyi kapcsolatok és az érdekegyeztetés
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Összefoglaló a évi ÜT választásokról. A reprezentativitás jelentősége az ágazati érdekegyeztetésben.
Új Munka Törvénykönyve: új lehetőségek a munkaügyi működésben
Az egyenlő bánásmód elvének érvényesülése a hatósági tapasztalatok tükrében.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
Ágazati Szociális Párbeszéd Magyarország
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Ivan Tomac Predsjednik EKN-aBalatonszemes, SZOCIÁLIS PÁRBESZÉD HORVÁTORSZÁGBAN SZOCIÁLIS PÁRBESZÉD HORVÁTORSZÁGBAN.
Tisztességes munka és európai szociális párbeszéd Kihasználatlan jelen?
A középszintű érdekegyeztetés és szociális párbeszéd Magyarországon.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
A Munkaerő ára – Konferencia a munka díjazásának kérdéseiről Tárgyaljunk a bérről! Mi így csináljuk! IV. Magyar Munkajogi Konferencia október
Emberi Erőforrás Menedzsment Érdekképviseletek, kollektív tárgyalások
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
A magyarországi és a villamosenergia-iparban működő szakszervezetek helyzete és kilátásai a szervezettség tükrében Tagtoborzás az EVDSZ – nél, ágazati.
Üzemi Tanács Általános ismertető
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
1 TÁMOP A-13/ A villamosenergia-iparág területén dolgozó munkavállalók munkavédelmi, munkabiztonsági, munkahelyi egészségmegőrzés helyzete.
Vizes szektorban kötött kollektív szerződések elemzése TÁMOP A-13/ Madár Gyula - Dr. Nemeskéri Gyula Ergofit Kft Győr, Június 25.
1 TÁMOP A-13/ pályázat Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél- Dunántúli Régióban – Záró Konferencia.
EVDSZ Budapest, A vizsgálat célja annak feltérképezése, hogy a magyar gyakorlatban hogyan érkeznek el a hazai ágazati vállalati dolgozókhoz.
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
BEVEZETÉS A KOLLEKTÍV MUNKAJOGBA
Előadó: dr. Kártyás Gábor
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Sztrájkok és más akciók Magyarországon Berki Erzsébet Szirák november 14.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
25 éves az ágazati érdekegyeztetés jelenlegi formája és az EVDSZ EVDSZ II. TAGGYŰLÉS és KONFERENCIA Visegrád, november Dr. Szilágyi József.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
A KOLLEKTÍV MUNKAJOG RENDSZERE
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
A svéd munkaügyi megállapodás
A munkaerőpiac áttekintése
Munkagazdaságtani feladatok
Szakszervezetek és munkaerőpiac
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
Előadás másolata:

AZ OLASZ KOLLEKTĺV TÁRGYALÁSI RENDSZER REFORMJÁNAK ALAPELVEI GIORGIO USAI Munkaügyi kapcsolatok igazgatója, Munkahelyi egészség & biztonság, Szociális ügyek – CONFINDUSTRIA BUSINESSEUROPE Munkaügyi kapcsolatok munkacsoport ülése március 2.

1995 Att. Immob., noleggio, ricerca e informatica 2,8% Attività finanziarie 0,5% Trasporti e comunicazioni 3,3% Alberghi 0,7% Commercio 1,8% Costruzioni 15,9% Servizi alle imprese 4,8% Servizi alla persona 1,5% Attività manifatturiere 68,7% Costruzioni 9,8% Commercio 4,0% Alberghi 2,9% Trasporti e comunicazioni 5,8% Attività finanziarie 1,0% Att. Immob., noleggio, ricerca e informatica 5,3% Servizi alle imprese 9,2% Servizi alla persona 4,2% Attività manifatturiere 57,8% CONFINDUSTRIA: A REPREZENTATIVITÁS ALAKULÁSA 2007 

KEVESEBB KONFLIKTUSOS ÉS BIZTONSÁGOSABB KOLLEKTĺV TÁRGYALÁSOS RENDSZER FELÉ A “RITUÁLIS ELJÁRÁSOK” REFORMJA AZ ÁGAZATI KOLLEKTĺV MEGÁLLAPODÁSOK MEGÚJULÁSÁÉRT 

Munkáltatói és munkavállalói szerezetek bevonása központi szinten, ha az ágazati tárgyalások nem hoznak eredményt NAGYOBB BIZTONSÁG ÉS KEVESEBB KONFLIKTUS A kollektív szerződések megújítása 3 évente (2  2 év helyett) Béremelés meghatározása egy új indexálási mechanizmussal, amit a szociálispartnerek közösen határoztak meg (nincs több vita az ún. “programozott inflációról”) 7 hónap sztrájk mentesség (sztrájk-tilalom + szankciók) a szerződés tárgyalására és aláírására Az ún. “una tantum” mechanizmus intézményesítése a rövidebb tárgyalási időszakok érdekében 

ERŐSEBB KAPOCS A BÉREK ÉS TERMELÉKENYSÉG KÖZÖTT KOLLEKTĺV TÁRGYALÁSOK A MÁSODIK SZINTEN (VÁLLALATI, VAGY TERÜLETI SZINTEN) AMENNYIBEN A JELENLEGI GYAKORLAT AZ ÁGAZATBAN MEGENGEDI: Nagyobb béremelést a termelékenységhez kapcsolni kihasználva az adó- és tb járulékcsökkentést Nincs 2. szintű tárgyalás olyan kérdésekről, amiről ágazati szinten megállapodtak A KKV-knál a termelékenységhez kötődik a béremelési mechanizmusok speciális modellje, amit ágazati szinten lehet meghatározni A szabályok megsértését szankcionálják (szakszervezetek elveszíthetik a szakszervezeti juttatásokhoz való jogot) 

EGY DECENTRALIZÁLTABB KOLLEKTĺV TÁRGYALÁSI RENDSZER FELÉ Ágazati kollektív szerződések “alapvető” szempontokkal foglalkozzanak: általános foglalkoztatási feltételek + minden munkavállaló számára vásárlóerő “tendencia” Kollektív tárgyalás a második szinten az ágazati szinten decentralizált, és a törvény által közvetlenül szabályozott kérdésekkel foglalkozik “ Bért védő elem” azon munkavállalóknak, akikre nem terjed ki a második szintű KSZ vagy az egyéni teljesítményalapú bérrendszer Területi szinten kilépési lehetőség, a vállalat szerkezetátalakításának kezeléséhez vagy beruházás és foglalkoztatás ösztönzéséhez 